Announcement

Collapse
No announcement yet.

18" i Audi A4 b5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 18" i Audi A4 b5

    Heihei!

    Da var det endelig ny bil å montere anlegg i!. 23 dec henta jeg en svart Audi A4 1.8t (sedan) og klør i fingrene etter å begynne med å få god lyd i den. Frontsett følgte med bilen (Pioneer), men subben savner jeg. Siden dette er en sedan å jeg skal bruke alle 5 setene så er jeg helt lost på hvordan jeg skal bygge kassen. Har lust å få mest utbytte av subben siden jeg driver og konkurerer litt lokalt i db-drag og lurer derfor på om det smarteste på denne bilen er å bygge kassen så porten er rettet mot hullet i baksete der armlene er?. Hvilken vei skal subben stå?
    Port frem - sub bak?
    sub frem - port bak?
    port og sub opp?
    sub opp og port frem?
    sub og port bak?

    har som sakt ikke peiling på dette i det hele tatt så hjelp så mye dere kan . Kan eventuelt ta bilder av bagasjerom + bakstene så dere kan se hvordan det ser ut.

    Mvh

    Roy
    Roy "Rovdyr" Reppen

    Digital Designs + Rockford Fosgate =

  • #2
    har også en b5 sedan, jeg har 2x12" i en lukket kasse =) elementene er vendt mot bagasjerommet.
    Funker som fjell =)

    Comment


    • #3
      vet ikke om det blir helt det samme i mitt tilfelle :P.
      Noen andre som har noe å si?
      Roy "Rovdyr" Reppen

      Digital Designs + Rockford Fosgate =

      Comment


      • #4
        Bumpibump
        Roy "Rovdyr" Reppen

        Digital Designs + Rockford Fosgate =

        Comment


        • #5
          Etter Litt søking på forumet fant eg vell ut at du burde bygge en bandpass kasse.

          Ellers var det vell å ha elemente bakover og ikke mot seteryggen..

          Les litt på denne. kvalt basslyd i sedan ( galant G7 )

          Vett eg har lest artikler om dette også, så det er forsket endel på dette,. men eg husker ikke hvor eg fant dette..
          Audi A6.
          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

          Comment


          • #6
            Har mine i lukket kasse med elementene mot baksete ryggen, slik at de spiller igjennom skiposeluka. Funker knall dette.
            Bilen er en audi a4 b5
            Thomas RS - Absolut A4

            Team dynaBel

            Comment


            • #7
              Da var bilen på veien igjen etter en liten hendelse med for mye snø å dritt dekk hehe.
              Leste litt rundt på SMD forumet og fant denne vidden: http://www.youtube.com/watch?v=_wtJmWvmHYM
              Kan noe sånt funke bra i en audi der baksete ikke kan brettes ned og eneste plassen jeg får trykk inn i bilen er hullet ved armlenet?

              takker for svar
              Roy "Rovdyr" Reppen

              Digital Designs + Rockford Fosgate =

              Comment


              • #8
                stemmer for bandpass jeg med bare porten inn i cupen
                spiller: pioneer p88
                front: Hertz MLK 165
                sub: polk sr104 x2
                forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jørgen
                  Slik skal du gjøre det(se bilde), husk at det skal være HELT tett mellom platen på kassen, og veggen til seteryggen. Er samme om du har metallvegg der eller folding seats, skal være heeelt tett inn til kupeen. Det skal ikke være mulig for luft å gå fra kupeen og baki trunken. Da får du bra bass tenker jeg.



                  Husk også at basskasser skal være festet GODT. Spør Nautiluz(er han sin installasjon) eller Joakim her på forumet for mer info.
                  Var noe sånt jeg tenkte ja, men har ikke metallveggen noe å si da?.
                  Bandpass kasse er vanskelig å bygge for en amatør innen dette området :P
                  Roy "Rovdyr" Reppen

                  Digital Designs + Rockford Fosgate =

                  Comment


                  • #10
                    bandpass kasse er veldig lett og bygge den blir jo nesten som og bygge en vanlig refleks kasse, bare at du putter i en skillevegg du setter basseren i
                    spiller: pioneer p88
                    front: Hertz MLK 165
                    sub: polk sr104 x2
                    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by petteraldo View Post
                      bandpass kasse er veldig lett og bygge den blir jo nesten som og bygge en vanlig refleks kasse, bare at du putter i en skillevegg du setter basseren i
                      Han mener nok at det er litt mer tanke bak ting i forhold til volum og utførelse (ikke alle elementer som oppgir mål på annet enn portet og trykkammer kasser). Å lage en kasse er EN ting, men å lage en RIKTIG kasse er noe helt annet....
                      VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                      DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                      Comment


                      • #12
                        har du volumet på begge kamrene er det jo ikke noe mere hokkus pokkus og bygge enn en portet kasse da ja, riktig det forskjell på en kasse og en riktig kasse :P
                        spiller: pioneer p88
                        front: Hertz MLK 165
                        sub: polk sr104 x2
                        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                        Comment


                        • #13
                          Du tar ikke anbefalt portet kasse størrelse og anbefalt lukket kasse og bygger bandpass ut etter det.
                          Bandpass er litt mer innviklet enn som så.

                          Anbefaler trådstarter og høre med Dag Johansen om simulering av rett kasse. Og bygging av kasse om du ikke er så flink og snekkre.
                          Men Roy, er det ikke 9518 du har? Eller husker jeg feil. Hvis ja, så blir bandpass kasse SVÆÆÆR til den subben.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                          Comment


                          • #14
                            Stemmer det Runar, den jeg kjøpte av Henrik her på forumet . Snakkte med Dag over PM for lenge siden men har ikke fått noen svar siden, noen som vet om han ennå er i live? :P
                            Roy "Rovdyr" Reppen

                            Digital Designs + Rockford Fosgate =

                            Comment

                            Working...
                            X