Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subbene mine er totalt døde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Subbene mine er totalt døde

    Har 2 stk Dynabel DY9412 og en Alpine M1000 og alt er koblet i 2ohm, men får ikke lyd i fra anlegget.

    Kjørte en søndags kveld til Narvik ilamme en kompis, pratet i bilen så var kun bakgrunnsmusikk som var på da det skjedde..
    Trodde først det var forsterkeren, men denne er mest sannsynlig iorden.
    Har skrudd ut subbene og ohmet dem, står bare 1 på multimeteret av typen clash olson.
    Har også prøvd de på en annen forsterker, Zachry DSW-150 og det er like dødt.

    Elementet beveger seg fint og er ingen skrapelyder når man presser det inn.
    Lukter heller ikke svidd av det.
    En ting jeg så er at på spolen? så er det en kobbertråd som er løs, skal denne være det? Ser den på bilde 2 og 3.

    Et parr bilder:
    1:


    2:


    3:
    Last edited by slippern; 19-12-2010, 16:24.

  • #2
    nei det skal ikke være slik.
    du har mest sansynlig brudd i spolen.
    og dette skjedde på begge subbene samtidig?
    mulig det har vært dårlig lim på spolene eller at de har blitt ganske så hardt kjørt før.
    Mvh Tony Andrè
    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

    Comment


    • #3
      Skjedde samtidig ja med begge to, sporte elustyr om demmes synspunkt og dem sa at det var veldig merkverdig...
      Har sendt mail til dynabel, så får sende dem i posten....
      Subbene skal jo tåle å bli drevet hardt da... eller så lyger jo spesifikasjonene voldsomt som igjen da vil bli en garanti / reklamasjons sak..

      Comment


      • #4
        skal jo ikke skje slikt igrunn, men sikkert dårlig lim eller noe slikt på den øverste delen av spolen.
        like godt å sende inn subbene til dynabel slik at de får sjekke de.
        Mvh Tony Andrè
        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

        Comment


        • #5
          jepp, men rart at det skjedde akkurat samtidig, kan jo tyde på produksjonsfeil i en hel "bunke" med subber...

          Comment


          • #6
            Tvert imot, at det skjedde samtidig tyder heller på andre ting, som f.eks at forsterkeren har fått et illebefinnende og svidd av begge subbene med et voldsomt klippet signal.. Ay to subber plutselig skulle slutte å fungere på samme millisekundet helt uten videre høres mer merkelig ut..
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • #7
              jepp, forsterkeren er sendt til levrandøren for test...

              Comment


              • #8
                vet ikke om jeg er så sikker på om subbene er gåene,, ser du skriver at du har prøvd med en annen amp også, men har du prøvd dem i et annet opsett? som for eksempel i en annen bil eller i huset?

                må si jeg syns det er rart om begge har gått pga dette.
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

                Comment


                • #9
                  Prøvde dem i huset med en Zachry DSW-150 amp, en 230v amp berenget for innendørsbruk å dem funker ikke...
                  Synes også det er rart..

                  På ground zero spilleren min maxer volumet på 63, jeg spilte på rundt 25-30 når det skjedde, altså ikke høyt...

                  Comment


                  • #10
                    Hva spilleren har som maksimumvolum, og hva forsterkeren mener er maks, er to forskjellige ting Om du har stillt gain til blokksberg og litt til så vil nok maks av hva forsterker klarer å gi inntreffe mye tidligere en du aner!
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Så vidt jeg husker så var ikke gain stilt høyt opp heller.. vet at forsterkeren makser når volumet på cd spilleren er rundt 55-57..

                      Comment


                      • #12
                        Er blitt konstantert brudd i spolen, så det dekkes ikke av garanti...

                        Comment

                        Working...
                        X