Announcement

Collapse
No announcement yet.

Harman Kardon CA470 problemer..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Harman Kardon CA470 problemer..

    Hei! Har en HArman Kardon ca470 som jeg har brokoblet mot 2 12" subber.. Når forsterkern står på front og rear, så spiller subbene.. Når jeg slår forsterkern over mot "sub" så slutter subbene å slå.. hva kan være galt? Har sjekket at pluss er på pluss osv. Den spiller på rear og front, men det høres jo grusomt ut..

  • #2
    hvilke subber er dette og hvilken last har du kobla de i?

    Lenge siden jeg har brukt denne forsterkeren på noen subber.
    Men mener du skal kun bruke "REAR" også bruke bruke sub på forsterkeren.
    Da vil den si den er brokobla om jeg ikke tar helt feil nå.

    Iallfall hadde 2 stk Rockford Fosgate kobla i 2ohm på hver sin utgang på rear og de ble godt sparka igang.
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • #3
      Når du bruker den som en 4kanaler så fungerer alt, men i det du brokobler rear-kanalene å spiller ikke subbene lenger?
      Høres ut som en feilkobling.

      Hvordan er subbene koblet på rear-utgangene?
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        Kjører noen billige spl subber fra bs bildeler.. På forsterkeren er det en bryter hvor man kan velge mellom front/rear/sub. På front og rear så spiller subbene, når jeg setter over til sub, så spiller de ikke mer. Subbene er på 4 ohm og er brokobla på hver sine 2 kanaler.

        Comment


        • #5
          Har du lest manualen som fulgte med når du kjøpte denne? Kan finne svaret på problemet der tenker jeg
          Mvh Thor Helge N. Rønning
          Alfa Romeo 156 1.8 TS
          Citroen Xantia Racerbil
          Alpine Ground Zero Focal

          Comment


          • #6
            Originally posted by robint View Post
            Kjører noen billige spl subber fra bs bildeler.. På forsterkeren er det en bryter hvor man kan velge mellom front/rear/sub. På front og rear så spiller subbene, når jeg setter over til sub, så spiller de ikke mer. Subbene er på 4 ohm og er brokobla på hver sine 2 kanaler.
            Ta et bilde av hvordan du har koblet du.
            Og med front / rear mener du da 4kanalsmodus? og 'sub' vil si å brigde rear-kanalene?
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Det er ikke koblet feil men harman kardon forsterkerne har en slik IMS inngang å vis du bruker denne så har du valget mellom front, rear eller sub men vis man kun bruker vanlige phono inngangene så kan man bare velge mellom front å rear. derfor blir det ikke lyd når det blir satt på sub.
              Mvh Thor Helge N. Rønning
              Alfa Romeo 156 1.8 TS
              Citroen Xantia Racerbil
              Alpine Ground Zero Focal

              Comment


              • #8
                Tusen takk twin macspark. da har jeg altså ikke en ødelagt forsterker, puh hvordan er denne brokoblet på subber da hvis jeg setter på rear? vits å bruke det slikt?

                Comment


                • #9
                  Hvordan kan jeg bruke ims inngangen?

                  Comment


                  • #10
                    Ved å lese litt i manualen, tipper det står forklart der.
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment


                    • #11
                      Den har æ ikke, kjøpt brukt

                      Comment


                      • #12
                        http://tinyurl.com/36swp49

                        Jeg vet, det er et slit
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment

                        Working...
                        X