Announcement

Collapse
No announcement yet.

problem med mtx 1000xd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problem med mtx 1000xd

    hei.
    har et problem med monoblokka mi, den slår seg ikke på med styrestrømmen fra spilleren.
    har målt så de er strøm bak til kontakta for styrestrøm, men de er bare 0,2v, stemmer de? trudde de skulle være 12v bak dit?

    mvh.
    Last edited by saab9000; 16-11-2010, 00:24. Reason: feil problem
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

  • #2
    Det skal det være ja! Så da fant du feilen der Hvor får den styrestrøm fra? Prøv å koble remote rett til 12V og se hva som skjer da?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      styrestrøm rett fra spiller, men har juksa den med jumpeledning fra pluss til remote på forsterker mens jeg kjører nå for å få lyd:P
      men en annen ting, den er litt treg til å slå seg på uansett, ca 8sek fra lampa lyser til releet inne i forsterker slår inn?
      men er jo rart at spilleren ikke leverer mer? den er jo bare 5dager gammel:P
      er forresten kenwood kdc6047u.
      Lars Ole Spitalen
      bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
      anlegg: DD, mtx, kenwood
      skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

      Comment


      • #4
        feilsøkt litt i dag, målte bak på spilleren på styrestrømmen, å de er 4,6v, stemmer de? skal vel være nærmere 12? prøvde å koble forsterker via rele, men releet slo ikke inn de heller.. hva skal jeg gjøre a? sende inn igjen spiller?
        Lars Ole Spitalen
        bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
        anlegg: DD, mtx, kenwood
        skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

        Comment


        • #5
          opp me seg, må da være noen som veit?
          Lars Ole Spitalen
          bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
          anlegg: DD, mtx, kenwood
          skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

          Comment


          • #6
            send inn spilleren self... men regn med å forklare hvordan du har koblet opp... da den kan ha blitt feil ved bruker feil -og desverre i 99% av tilfellene ang remote utgangen...
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

            Comment


            • #7
              skal skrive et utfyllende skriv med fremgangsmåten min:P regner med de egentlig, ringte kundeservice i dag, så sender den inn me en gang jeg har ordna en spiller jeg kan ha i mens
              Lars Ole Spitalen
              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
              anlegg: DD, mtx, kenwood
              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

              Comment


              • #8
                Originally posted by saab9000 View Post
                feilsøkt litt i dag, målte bak på spilleren på styrestrømmen, å de er 4,6v, stemmer de? skal vel være nærmere 12? prøvde å koble forsterker via rele, men releet slo ikke inn de heller.. hva skal jeg gjøre a? sende inn igjen spiller?
                correct me if i wrong.
                Men styrestrømmen/remoten skal være 4-6volt
                ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Akilles View Post
                  correct me if i wrong.
                  Men styrestrømmen/remoten skal være 4-6volt
                  nei... den skal være: BAT spenning - PN sperre spenning, feks: 12v - 0,7v= 11,3volt...for å være mer nøyaktig, det er det som skal være ideelt i REMOTE utgangen.

                  Så lav verdi (4-6volt)tyder på at switch transistor er defekt egentlig... da diferansen i eks på 11,3volt - 6volt, blir værende i andre steder i samme krets og blir omsatt i form av varme...

                  som sagt dette må repareres og siden den er så pass nytt bør prøves å få på garanti men i alle år som jeg har drevet med reparasjon av bilstereo har aldri sett at dette ikke skyldes bruker feil i 99% av tilfellene men ofte er leverandørene så greie mot kundene at de ordener det på garanti -ikke så enkelt jobb heller da alt må demonteres fra hverandre for å komme til kretsen og extra morsomt i moderne spillere der alt er smd komponenter...

                  forresten lars, du bør forsikre deg at dette går på garantien, det kan fort bli noen hundre lapper -avklar det med leverandøren uansett på forhånd og få bekreftet at det vil gå på garanti -det ville jeg gjørt før jeg sendte inn om det var meg ellers har du mange andre måtter å løse det på som mange andre har gjørt har i forumet
                  Last edited by matador; 17-11-2010, 11:44.
                  --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                  -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                  Comment


                  • #10
                    Mer volt bak spilleren enn i bagasjerommet på remote sier jo egentlig kun en ting da, brudd på ledningen et sted imellom som så har "svidd" remote utgangen. Mao brukerfeil

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Johan View Post
                      Mer volt bak spilleren enn i bagasjerommet på remote sier jo egentlig kun en ting da, brudd på ledningen et sted imellom som så har "svidd" remote utgangen. Mao brukerfeil
                      nei, egentlig ikke... som sagt det er 1% sjangs for at det ikke er bruker feil... har selv kjøpt for mange år siden DOA(dead on arrive) apparater som var defekte i remote utgangen...

                      Ellers mener jeg at saab9000 har ikke nevnt at han målte høyere spenning ved spilleren enn ved forsterkeren i remoten...de spennings forkjellene jeg nevnte tidligere er inne i spilleren ved transistor switchen desverre tok jeg for gitt at det var soleklar å forstå noe som er SÅ logisk -om man driver med elektronikk...
                      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                      Comment


                      • #12
                        Han skrev at han målte 0.2V ved forsterker og 4.6V på spiller, så da har han ifølge min hjerne nevnt det?..

                        Mitt svar var mao ikke svar på et av dine innlegg (utenom brukerfeil delen som jeg sa meg enig i).

                        Comment


                        • #13
                          Preka med pixmania, å de skjønte ikke hva jeg snakka om, men de spurte om jeg ville ha pengene tilbake, eller ny spiller men var jo nesten 3 ukers ventetid på en spiller, men får vel ordna en annen
                          Åssen løsninger da matador? har du en løsning uten at jeg må sende inn spiller hadde vært fint
                          Lars Ole Spitalen
                          bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                          anlegg: DD, mtx, kenwood
                          skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                          Comment


                          • #14
                            Er det både amp remote ut og antenna remote på spilleren?

                            Comment


                            • #15
                              de er en remote for rattfjernkontroll, antenne/forsterker, og remote i iso kontakta.
                              Lars Ole Spitalen
                              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                              anlegg: DD, mtx, kenwood
                              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                              Comment

                              Working...
                              X