Announcement

Collapse
No announcement yet.

HJEELP!! - 2 spm ang anlegget mitt..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HJEELP!! - 2 spm ang anlegget mitt..

    hey koblet opp anlegget mitt idag

    1ting som jeg ikke likte er: forsterkerene skrur seg ikke av når jeg har slått av tenninga, hva har jeg koblet feil


    tips?
    Last edited by Oluf; 12-09-2010, 21:22.

  • #2
    har du koblet cd spiller utenom tenning osv eller på tenning? det virker vertfall som remote ledning til forsterker får konstant strøm vertfall vist du har kobla noe feil.

    Comment


    • #3
      har nå testet litt mer.. men nå oppstår det nye feil hele tida, er jo første gang jeg kobler opp bilstereo så får skylde på dette

      feil nr1: som nevnt over.. virker som det er noe med styre strømmen da anlegget står på når tenningen er av.

      i tillegg lukter det svidd av en eller annen grunn

      er også en ubehagelig pipe / suse lyd som føler tourtallet på bilen.. dårlig jording kanskje?

      Noen i tønsberg området som hadde hatt tid til å bare se over hva jeg har gjort galt ??

      hadde vært kult å fått det oppe å gå liksom

      Comment


      • #4
        1. Hvilken spiller har du? Hvordan har du koblet dette?
        2. Hva lukter svidd?
        3. Dårlig jord. Hvor har du jordet? Skrapet vekk lakken på jordingspunkt?
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • #5
          Her har du en liten tegning jeg fant på nettet som du kan se hvordan alt er koblet


          http://www.diskusjon.no/index.php?ap...ttach_id=64820

          Comment


          • #6
            Du får ta deg en tur innom, så finner vi sikkert ut av det
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              kan jo nevne hva anlegget består av..

              Alpine IVA-900

              en 2-kanals kicker forsterker, xelent monoblokker (skal byttes ut til noe ordentlig etterhvert)

              en stor kasse med 4stk 10" soundstream bassere.

              hva som lukter svidd vet jeg ikke :s lukten kommer bakfra så er nok 1 av forsterkerene tenker jeg.

              får vel prøve meg litt frem, men har sikkert driti meg ut en plass.. er jo første gang jeg har satt opp noe som helst (av bilstereo..)

              Comment


              • #8
                Svidd lukta kan komme av dårlig jording. Så kan det med at forsterkeren ikke slår seg av OGSÅ ha med jordinga og gjøre..

                Mener jeg hadde samme problemet en gang i tida..
                Last edited by Kemn; 13-09-2010, 13:47.
                ~Mentalt etterpåklok nybegynner

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Oluf View Post

                  får vel prøve meg litt frem, men har sikkert driti meg ut en plass.. er jo første gang jeg har satt opp noe som helst (av bilstereo..)
                  Du har prøvd, i tillegg har det begynt å lukte svidd. Noe som klart indikerer at noe er koblet feil, eller det er noe mer utstyret som gir kortsluttning.

                  IKKE FORSØK MER SELV. Få noen som har greie på det til å hjelpe deg, det kan du spare på, hvis du ødelegger utstyr ved å prøve deg frem selv. Jeg tipper at å gå over koblingene dine, og evt koble om litt havner på 500-1000 kr her.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Støtter igrunn Pål her En liten pris og betale i forhold til om noe skulle ryke hvis du har koblet feil.
                    Ole Petter Holelien
                    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                    Comment

                    Working...
                    X