Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite bass frå MTX T8652

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite bass frå MTX T8652

    Hei!

    Når eg kjøpte dette settet, fekk beskjed om at jo betre montering/demping, jo meir bass vil eg få.

    Nå har eg montert dette i civicen min(97'), og bassen er omtrent fråverande.

    Har isolert endel, men sjølve høgtaleren sitter på dørpanelet, som er ca. 2cm ifrå sjølve døra. Er det der problemet ligger?

  • #2
    Vet ikke om det er spesielt annerledes på 97 modellen kontra 92-95 modellene, men der var det i såfall helt kurrant med dørpanelmontering Men selvsagt, jo tettere "kasse" elementene får i døra, jo mer trøkk vil elementet gi (etter min erfaring)

    Og dette settet er et bra sett ment for å spille høyt, så kan jo alltids være en innstillings-sak?!
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

    Comment


    • #3
      Ingen som kan hjelpe?

      Comment


      • #4
        En ting du kan prøve: koble om pluss og minus på ene basselementet og høre om det blir noen forskjell da Hvis dette er tilfelle ville jeg gått over alle ledninger og sjekket om alt stemmer.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Originally posted by tharshan View Post
          Hei!

          Når eg kjøpte dette settet, fekk beskjed om at jo betre montering/demping, jo meir bass vil eg få.

          Nå har eg montert dette i civicen min(97'), og bassen er omtrent fråverande.

          Har isolert endel, men sjølve høgtaleren sitter på dørpanelet, som er ca. 2cm ifrå sjølve døra. Er det der problemet ligger?
          Er det stivt rundt høyttaleren? Viktig at høyttaleren sitter hardt fast også, så den får sparke fra seg litt punch.
          Men du kan jo teste det ved å ta av dørpanelet med elemenetet på, også kjenner du på magneten om den sitter bra.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Ledningane er riktige, det er eg heilt sikker på!

            Det vi har gjort nå er å bruke ei lang skrue, slik at den går heil til metallet på døra. Men sjølve panelet trur eg er litt laust ja...

            Korleis bør innstillingane på ein JL audio 450/4 stå på?

            Comment


            • #7
              Så du gidder ikke sjekke engang fordi du mener og tror det er riktig? Er mange som har bomma før deg, men hey - vil du ikke prøve så trenger jeg ikke komme med råd heller
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                *humre*

                Jeg fikk ganske bra bass ut av et MLK165 sett i et dørpanel som var utett, så jeg ville gjort som Tony sa først. Er lettest å sjekke, og tar liten tid.
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tony View Post
                  Så du gidder ikke sjekke engang fordi du mener og tror det er riktig? Er mange som har bomma før deg, men hey - vil du ikke prøve så trenger jeg ikke komme med råd heller
                  Skal sjekke det i helga

                  Comment


                  • #10
                    Då har eg prøvd å skifte på ledningane, men det hjalp ikkje.

                    Men låg i baksetet og fikla med forsterkeren, då var bassen mykje høgare enn det den er framme. Koffer det?

                    Comment


                    • #11
                      Var ikkje mykje hjelpe å få her nei...

                      Comment


                      • #12
                        Prøvde du å bytte om pluss og minus på kun en side av gangen?

                        Har du noen basskasse i bagasjen?
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #13
                          en side av gongen.

                          ingen andre høgtalere i bilen.

                          Comment


                          • #14
                            Bare et dumt spørsmål: Står spilleren din, evt. forsterker med hpf (høypassfilter) på?

                            Vi kan jo bruke elemineringsmetoden....

                            - Sjekk etter hpf-filter på spiller og forsterker og sørg for at de er av ( om jeg forstår at det er det lavere bassregisteret du savner). Er det fortsatt ikke ikke den bassen du er ute etter så prøv neste...

                            - Midbass-/mellomtone-elementet er beregnet til å spille ned til, tja, ca 20Hz, så jeg ville tatt ut elementet fra døra, satt på en "frekvenstester" på spilleren og sett om elementet gir respons helt ned i bunn...

                            - Jeg går ut ifra at du ikke deler dette aktivt (ville ihvertfann skrevet det i introduksjonen om jeg hadde hatt problemer), men da igjennom delefilteret som følger med, og at disse er koblet på kanal 1 og 2 (evt. 3 og 4) og at signalkablene er koblet deretter... Om du har brokoblet så du bruker alle fire kanaler så må du også huske at man som oftest (ikke sikker på 450/4) må ha 2 par signalkabler så du får full effekt fra begge utgangene...

                            Bare et par små-ting....
                            VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                            DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                            Comment


                            • #15
                              Tips:
                              Legg ut et bilde av hvordan det er montert i døra, både bak dørtrekket og med trekket på - så er det litt enklere å vite hva man skal hjelpe med..
                              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X