Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kortsluttet jord til pluss

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvis det eneste som har skjedd er at minuskabelen til den lille forsterkeren har kommet i kontakt med plusskabelen, så bør det ikke ha skjedd annet enn at sikringen på kabelen har røket. (dersom du har riktig sikringsstørrelse)

    Uansett hva du gjør, så pass på at den monoblokka di har SKIKKELIG jording!! Denne tåler absolutt ikke underspenning, så kjør 2x50mm2 pluss og 2x50mm2 minus rett til batteriet og husk å oppgradere minuskabelen fra motorblokka til karrosseri og fra minus på batteriet og til karosseriet! Det er IKKE godt nok med minuskabel skrudd i karrosseriet på denne monoblokka!

    Om ikke den får skikkelig oppkobling, så ligger den vel på pulten min med brente transistorer om ikke lenge.. :P
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #17
      Originally posted by Joakim View Post
      Hvis det eneste som har skjedd er at minuskabelen til den lille forsterkeren har kommet i kontakt med plusskabelen, så bør det ikke ha skjedd annet enn at sikringen på kabelen har røket. (dersom du har riktig sikringsstørrelse)

      Uansett hva du gjør, så pass på at den monoblokka di har SKIKKELIG jording!! Denne tåler absolutt ikke underspenning, så kjør 2x50mm2 pluss og 2x50mm2 minus rett til batteriet og husk å oppgradere minuskabelen fra motorblokka til karrosseri og fra minus på batteriet og til karosseriet! Det er IKKE godt nok med minuskabel skrudd i karrosseriet på denne monoblokka!

      Om ikke den får skikkelig oppkobling, så ligger den vel på pulten min med brente transistorer om ikke lenge.. :P
      Fullstendig klar over det. fant det ut på den harde måten.... Men da kan jeg sende den til deg da hvis det har skjedd noe faenskap nå?
      Alle strømkaber som har med anlegget å gjøre er 50-53mm2
      Opel Omega 3,2 v6
      Dynabel Bf 8501, Hifonics Olympus olm 2412 x2, Momo polk frontsett ,Dynabel bf 1502. odysssey pc 1700 og pc 2250, Pioneer deh 6000

      Comment


      • #18
        da har jeg vært ute å sjekket litt. Ingen sikringer som hadde gått.
        Garasjejekken som jeg hadde baki har røska med seg høytalerledningene til basserne - feil funnet og reparert.

        Hadde en sinnsyk støy på anlegget etter dette, røska ut spilleren og jorda signalutgangene til chassiet, da ble det borte, så har brente jordingsbaner.

        Forsterkeren til frontsetter fikk jeg ikke til å funke, denne går i protect så er vel noe inni som er gåent.
        Opel Omega 3,2 v6
        Dynabel Bf 8501, Hifonics Olympus olm 2412 x2, Momo polk frontsett ,Dynabel bf 1502. odysssey pc 1700 og pc 2250, Pioneer deh 6000

        Comment

        Working...
        X