Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 stk svidd hammer h1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1 stk svidd hammer h1

    var ute og kjørte i dag,og spillte som jeg pleier(ikke så det skurrer/vrenger)så ble det brått lite bass,og skikkelig brentlukt.

    tok av dekslet og tok noen kjappe bilder:
    lokket:






    klarte ikke og ta bilde av de 2 andre feilene jeg så,på bilde 4,så er det 3 stk ledere som kommer opp fra printkortet på hver side av den skruen som holder dem fast,på bilde 5,så er 2 stk så og si brent av.

    er det mulig og reparere dette?eller er det like greit og bruke den som blink?

    noen flere bilder:



    Last edited by phoenix gold; 04-07-2010, 18:52. Reason: la til flere bilder
    volvo s60
    vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
    Member of VW Audi Club Norwegen

  • #2
    Må vel la seg fikse, spørsmålet er pris, om det lønner seg.. Om det ikke er verdt det økonomisk, tar jeg den gjerne for mer enn "vrakpant", pliiis ikke bruk den som blink iallfall?
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      selge den som defekt blir nok ikke aktuelt,da kan den nok ligge i garasjen
      volvo s60
      vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
      Member of VW Audi Club Norwegen

      Comment


      • #4
        plukket ut forsterkeren i dag,etter det jeg kunne se,så var ingenting svidd på undersiden av kretskortet.

        finnes det noen forsterkere med ca disse målene:

        b=22cm,h=9cm,L=39cm

        og som ikke har noen problemer med og dra 2stk hertz hks300d
        volvo s60
        vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
        Member of VW Audi Club Norwegen

        Comment


        • #5
          hele power supply er grillet men det vil bli billigere å reparere det enn å kjøpe en tilsvarende like bra forsterker. Det vanskelig ved det hele er årsaken til at den har rykket.... tros alt den forsterkeren er veldig overdimensjonert og kraftig.

          Det jeg "misliker" er alle spole trådene som går på kryss og tvers og på 2 bilder kan jeg se at dette kan skappe kortslutning i høyfrekvens område -dette strupper/begrenser maksimalt uttak og kan være årsaken til feilen.

          Kontrol ic vil prøve å kompensere for større strøm behov og ved lite/ingen endring -pga feil design- vil igjen prøve å øke men siden dette forsårsakes av trafoen blir ikke oppfanget av spennings måleren (den er plasserte etter trafon) for kontrol ic før det er blitt for varm i sw transistorene. Da rykker det med en deilig grill lukt
          Last edited by matador; 05-07-2010, 11:45.
          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

          Comment


          • #6
            skjønner ikke hvorfor den har tatt kvelden jeg heller,har spillt endel høyere før.
            og tviler på at det er pga for lite strøm,har odyssey 1500 og 1700.

            mye tipper du at en sånn reperasjon koster da?
            volvo s60
            vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
            Member of VW Audi Club Norwegen

            Comment

            Working...
            X