Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trolig Ladestøy/dynamo støy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trolig Ladestøy/dynamo støy

    Hei...

    Håper det er noen som kan hjelpe meg med lit info og gode tips til hva som har skjedd og hvordan jeg løser det.

    i dag skulle jeg teste en annen subbkasse i bilen, jeg har en kasse med 2 stk Focal 11" ere, og har vurdert og bygge ny kasse med 1 stk 12", i den forbindelse så lånte jeg kassen til en kamerat av meg som har en kasse med 1 stk Cadence XXX.

    Så jeg koblet kabelen til kassen min fra forsterkeren og koblet på kablen til hans kasse i bilen, satte på teningen og ventet til spilleren kom på og spilte litte granne alt hørtes fint ut, men da jeg startet motoren så fikk jeg et lite sjokk, får da kom det en midels høy høyfrekvent lyd i alle høytallere i bilen og den øker i frekvens og styrke etter som turtalle stiger på motoren, men den er javn ved endring av volume på spilleren.

    dette har jeg aldri hatt i bilen førså her er det noe muffins, trodde da aldri at noe sånt skulle skje bare ved og bytte kasse og element får en liten test.

    Håper noen her kan hjelpe meg med dette og komem med forslag og inspill til hva jeg kan gjøre får og få den lyden vekk igjen.

  • #2
    har prøvd lit frem og tilbake, uten og helt finne ut hva som gjør dette.
    Men det jeg har funnet ut er at når bilen har stått og godt lit med anlegge på så blir lyden gradvis borte!!!!

    har sjekket alle kabler til Høytallere og phono kabler men uten og fine ut noe heller ikke funnet noen som det er skade på.
    men tanken slo meg plutselig, siden lyden minsker etter vert, kan det da ha noe med stømmen og gjøre? jeg kjøpte nytt bateri for en mnd siden ca, skiklig bilstereo batteri. usikker på hva det het om det var Stinger eller noe annet med det er rødt og har rund en 1500-1600A. det tar bilen ca 16timer og lade opp baterie til max, og sinde jeg da har mye små kjøring så får det aldri ladete seg helt opp.

    kan dette ha noe med lyden/ladestøeyen og gjøre? slik at når bilen står og går og anlegge ikke spiller så veldig høyt at den da klarer og lade opplit mere strøm til baterie og dermed blir den støyen mindere?

    Har satt baterie på lading i går kveld slik at det skal få ladetet seg helt opp, så får jeg høre om lyden er helt vekk i dag eller ikke, og er den ikke det så er det andre ting som gjør dette.

    Comment


    • #3
      Det var ikke mange som hadde noen tips eller idere om ka dette kan vær.

      Men selv om jeg lada bateriet så ble ikke det støye borte. men etter å ha tuklet lit frem og tilbake med anlegge i hele dag så har jeg denne lyden/støye komet og gott flere ganger så den er ganske så variabel men ikke noe bestem som gjøre det.

      Comment


      • #4
        sjekket signalkabelen? dårlig kontakt i kontaktene? har vært ut for selv at rca kontakten fra cd-spilleren blir dårlig og lager støy.
        dårlig jording?

        det finnes vell mange grunner for støy.. desverre.
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

        Comment

        Working...
        X