Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine CDA-105Ri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine CDA-105Ri

    Hei.

    Har en Alpine CDA-105Ri som jeg har et par spørsmål om, håper dette er riktig kategori til dette?

    Går det ikke ann å få lagret innstillingene sine? Litt stress å måtte stille inn bass og diskant hver gang spilleren slås på..

    Synes det er kjekt å spille fra minnepenn, så bruker ofte dette, men går det ann å få spilleren til å huske sangen som ble spilt før tenningen ble dratt fra? Har samme problemet når det spilles fra CD, må velge sang helt fra nytt - eller skal det være slik?

    Radioen får jeg heller ikke stilt inn. Har prøvd å scanne med den hjelpen som står i manuelen, men finner ingen stasjoner.

  • #2
    Er den gule kabelen koblet til? Altså memory kabelen?
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Eller kanskje mer riktig å spørre, er den gule kablen faktisk tilkoblet konstantstrøm, og ikke til tenning/acc på bilen?

      Det er strøm på den gule kablen som sørger for at spilleren din har strøm til minnen på spilleren din og at innstillingene ikke blir slettet.

      Comment


      • #4
        Den gule ledningen er koblet til. Regner med at det er koblet riktig, da dette ble montert sammen med et høyttalersett av et firma som driver med bilstereo, siden jeg ikke er så dreven på slikt

        To ledninger er dog ikke koblet til; en rosa med svart stripe, og en blå med hvit stripe. I tillegg er det to brune og en svart ledning som sitter et annet sted (sammen med USB og noen andre tilkoblingsmuligheter) som ikke er i bruk.
        Bilen det er snakk om er forøvrig en 2001 Saab 9-3.

        Comment


        • #5
          Originally posted by kingdale View Post
          Den gule ledningen er koblet til. Regner med at det er koblet riktig, da dette ble montert sammen med et høyttalersett av et firma som driver med bilstereo, siden jeg ikke er så dreven på slikt

          To ledninger er dog ikke koblet til; en rosa med svart stripe, og en blå med hvit stripe. I tillegg er det to brune og en svart ledning som sitter et annet sted (sammen med USB og noen andre tilkoblingsmuligheter) som ikke er i bruk.
          Bilen det er snakk om er forøvrig en 2001 Saab 9-3.
          For meg så høres det ut som at acc og konstant ledningene er byttet om, hadde hvertfall vært det første jeg hadde sjekket. Og selv om det er et firma som har montert det kan de ha gjort en liten bommert. Er menneskelig å feile litt av og til

          Comment


          • #6
            Okei, hvordan ser jeg dette? Kan laste opp et bilde av hvordan det er koblet senere, om det gjør det enklere..

            Comment


            • #7
              Originally posted by kingdale View Post
              Okei, hvordan ser jeg dette? Kan laste opp et bilde av hvordan det er koblet senere, om det gjør det enklere..
              Du kan godt laste opp et bilde, er ikke sikker at man blir noe klokere av den grunn. Måten å finne dette ut på er å finne bruksannvisningen til spilleren og et multimeter, sette seg uti bilen å begynne å måle. den som du måler konstant spenning på (på bilens ledningsnett) Skal på konstant ledning på spiller. Denne er gjerne merket med: bat+ eller lignende. Når du finner den legningen som får spenning når du skrur på tenningen, skal på spillerens acc (husk at noen bilmodeller så kuttes ikke acc føre du drar ut nøkkelen og her kan man bli lurt) Og vips så er problemet du beskriver løst

              Comment


              • #8
                bare bytt om på gul å rød kabel på baksiden...
                alpine-kenwood-helix-magnat-jbl-mtx-usamps-macrom-cadence-rf-pioneer-gas
                99 honda accord - 97 honda civic tic - renault kangoo 05
                kim ole græsdal

                Comment


                • #9
                  hvilken bil er de?
                  er de vag, bør du ha adapter mellom strømkoblingen på bilen å koblingen på spilleren, er motsatt på vag i forhold til andre biler
                  funka gull på audien min
                  Last edited by saab9000; 29-06-2010, 22:10.
                  Lars Ole Spitalen
                  bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                  anlegg: DD, mtx, kenwood
                  skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by saab9000 View Post
                    hvilken bil er de?
                    er de vag, bør du ha adapter mellom strømkoblingen på bilen å koblingen på spilleren, er motsatt på vag i forhold til andre biler
                    funka gull på audien min
                    Bare vær klar over at dette er ikke en regel på vag. Ved klargjøring av ny bil med spiller så byttet vi om i iso kontakten slik at det blei "riktig" mens andre vag biler har 2 stk konstant også =) Så med andre ord ingen regel uten unntak.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Nils View Post
                      Bare vær klar over at dette er ikke en regel på vag. Ved klargjøring av ny bil med spiller så byttet vi om i iso kontakten slik at det blei "riktig" mens andre vag biler har 2 stk konstant også =) Så med andre ord ingen regel uten unntak.
                      de er jo sant men de er vel nyere vag?
                      Lars Ole Spitalen
                      bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                      anlegg: DD, mtx, kenwood
                      skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by saab9000 View Post
                        de er jo sant men de er vel nyere vag?
                        Er ikke helt sikker på hvem modeller eller når dobbelt konstant kom men hvertal så tidlig som i 1999
                        Og når det gjelder biten med klargjøringen, så veit jeg at de hadde gjort dette en stund når jeg begynte der å det var i 96 pluss at vi også byttet om i bruktbiler, så det kommer litt ann på hva du mener med litt nyere vag Se på ledningene å bruk et multimeter sier jeg. Da er du hvertfall sikker på at det blir riktig. Det kan nemlig gå galt hvis man bare prøver seg frem uten å vite hva man driver med

                        Comment


                        • #13
                          Vært litt mye å gjøre i det siste, så har ikke fått kommet tilbake med noe svar før nå, men har tatt et par bilder, vet ikke om det er så mye å få ut av det.

                          Bildegalleri

                          La også ved bilder av hvordan den ledningen som fulgte med til 1-DIN kittet fra Saab ser ut. Ser det er litt andre farger på ledningene der i alle fall. Disse ledningene har en svart, og en brun "festeknott" til hovedkablene, kontra de som sitter i nå som begge er svarte, bare sånn at dere vet hva som er hva Ingen gule kabler på den forresten!

                          Hvordan får jeg forresten nappa løs ledningene og bytta dem om dersom det er noen som er koblet feil? Jeg er ikke helt patent på dette, som tidligere nevnt, så beklager om det kommer litt dumme spørsmål hehe

                          Comment

                          Working...
                          X