Announcement

Collapse
No announcement yet.

DEFEKT Phoenix Gold Outlaw trenger reperasjon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DEFEKT Phoenix Gold Outlaw trenger reperasjon

    Hei folkens.

    Har et problem med min kjære Phoenix Gold Outlaw 1845.




    Jeg har hatt den i drift og den fungerte smertefritt, så kom problemet. Når jeg slår på spilleren (altså gir remote +12v) lyser bare CLIP-lampen og forsterkeren nekter å slå seg på.

    Har bare så vidt åpnet den og ser ingen svidde komponenter eller kjenner noen form for sviddlukt.

    Noen som kan se på den? Det må være noen som har peiling og som ikke nødvendigvis koster skjorta?
    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

  • #2
    sjekket sikringen som er invendig?

    Comment


    • #3
      Originally posted by pgoutlaw View Post
      sjekket sikringen som er invendig?
      LOL. Var ikke klar over at den hadde en sikring internt. Skal sjekke etterpå....
      Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

      Comment


      • #4
        Ellers så er vel James a.k.a Matador rett person å ta kontakt med her inne
        Han har i alle fall vist seg godt kyndig innen bilstereo-elektronikk
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

        Comment


        • #5
          Originally posted by J.T. View Post
          Ellers så er vel James a.k.a Matador rett person å ta kontakt med her inne
          Han har i alle fall vist seg godt kyndig innen bilstereo-elektronikk
          Ja, jeg vet. Men jeg har ikke lyst til å "plage han" med PM bare for at han har kunnskap som er langt over det vi vanlig dødelige kan skilte med. Jeg vet hvordan det er når folk kommer til meg med sine problemer med data og forsikring, som er det jeg har over gjennomsnittlig peiling på
          Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

          Comment


          • #6
            det kan selvfølgelig være andre årsaker til problemet, men jeg hadde en m100 med det problemet du beskriver og der var sikringen inni gåen.

            MEN, gjelder dette begge forsterker delene? altså m50 delen og m100 delen eller bare den ene?

            Comment


            • #7
              Originally posted by pgoutlaw View Post
              det kan selvfølgelig være andre årsaker til problemet, men jeg hadde en m100 med det problemet du beskriver og der var sikringen inni gåen.

              MEN, gjelder dette begge forsterker delene? altså m50 delen og m100 delen eller bare den ene?
              Husker ikke. Lenge siden jeg "feilsøkte" den, men om jeg husker rett så var det jo bare en strømtilkobling på den, og da vil det vel neppe utgjøre noen forskjell så fremst den ene ikke slår seg på...
              Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

              Comment


              • #8
                Mitt beste tips, selg den til meg
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  hmm, da blir det bud krig for jeg kunne tenkt meg enda en

                  nicoloco, det er to strømtilkoblinger på den. en til m50 delen og en til m100 delen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                    Mitt beste tips, selg den til meg
                    Hehe.
                    Noe sier meg at du sitter på info som kan fikse den rimelig enkelt

                    Du får sende meg en HX250D av gammeltypen i en kasse som rommer to av dem, da jeg har en fra før av, så er vi enige
                    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by pgoutlaw View Post
                      hmm, da blir det bud krig for jeg kunne tenkt meg enda en

                      nicoloco, det er to strømtilkoblinger på den. en til m50 delen og en til m100 delen.
                      Ja, men om jeg skal selge den defekt kan jeg, om jeg er heldig, regne med å få max halvparten av hva forsterkeren egentlig er verdt. Også kan det være en filleting å fikse den!

                      Jeg vet hva den er verdt.... Som du ser av tilbudet mitt til Pål så forventer jeg en del for den
                      Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                      Comment


                      • #12
                        beskriv bedre hvilken del som er feil men det er ikke en "filleting" den feilen -den er tros alt noen år gammelt men det koster ikke skjorta å få den i gang heller selv om en skjortet går fra en 100lapp og oppover

                        jeg tror jeg har flere m100 med tilsvarende feil som de hadde prøvd å reparere selv men ikke skiftet alle de komponentene som forårsaket opprinelig feil, med konsekvensen at utgangene går gjerne etter noen måneders bruk, desverre ofte tror folk at det bare å skifte det som er brent er "nok" - det gjerne en grunn til at andre komponeter rykker vanligvis
                        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by matador View Post
                          beskriv bedre hvilken del som er feil men det er ikke en "filleting" den feilen -den er tros alt noen år gammelt men det koster ikke skjorta å få den i gang heller selv om en skjortet går fra en 100lapp og oppover

                          jeg tror jeg har flere m100 med tilsvarende feil som de hadde prøvd å reparere selv men ikke skiftet alle de komponentene som forårsaket opprinelig feil, med konsekvensen at utgangene går gjerne etter noen måneders bruk, desverre ofte tror folk at det bare å skifte det som er brent er "nok" - det gjerne en grunn til at andre komponeter rykker vanligvis
                          Definisjonen av "filleting" i denne sammenhengen er kanskje ikke godt nok definert.
                          Jeg mener på ingen måte at jeg anser dette som en "easy fix", hadde det vært det så hadde jo jeg gjort det for lenge siden.

                          Poenget mitt er at når man først har fått den reparert så er det jo fortsatt en uhyre sjelden og ekslusiv oldskool-forsterker

                          Kunne du tenkt deg å kjøre en diagnose på den? Hva skal du evt ha for det?

                          Vanskelig å beskrive hvilken del som er feil, da jeg får CLIP-lampen uansett hvilken del av forsterkeren jeg er koplet til. Skal hente den ut av lageret den ligger på om noen dager og sjekke den sikringen, men vil jo uansett helst få den sjekket.. Ja, også må man helst få tak i originale kondensatorer til den, forrige eier kjøpte større kondensatorer og de passer ikke helt perfekt så topplokket er ikke helt "tight". Skjønner ikke hvorfor han gjorde det, kan ikke forestille meg noen drastisk forbedring i effekten kontra bakdelene ved å ha en ikke helt original Outlaw.
                          Last edited by nicoloco; 23-06-2010, 09:39.
                          Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                          Comment


                          • #14
                            okei, men at det lyser i protect/clip uansett hvilken del du bruker er veldig uvanlig, da det er 2 forsterkere i en felles chassis -merkelig.

                            Ja, jeg også skulle gjerne hatt en ekte outlaw gitt selv om jeg har en m44 og m100 "løse" er liksom ikke helt det samme
                            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by matador View Post
                              okei, men at det lyser i protect/clip uansett hvilken del du bruker er veldig uvanlig, da det er 2 forsterkere i en felles chassis -merkelig.

                              Ja, jeg også skulle gjerne hatt en ekte outlaw gitt selv om jeg har en m44 og m100 "løse" er liksom ikke helt det samme
                              Ja, det var jo drømmen. Så skuffende at den sluttet å fungere etter ca 6 mnd! Kunne du tenkt deg å se på min? Evt pris på å feilsøke den? Jeg er jo også muligens interessert i å bytte den mot noe annet, da problemer er det jeg har minst tid til med jobb, studier og en 3 år gammel sønn!

                              Den værste følelsen jeg hadde er dog når jeg vant en auksjon på ebay.com på en FAS2300, men selgeren svarte aldri på henvendelsene. Mest sannsynlig var ikke prisen den han hadde forventet, og ingen complaints på ebay hjalp. Han forsvant bare! Det var sørgelig, for den ville jeg virkelig ha!

                              LOL! PG var vel "over the top" på den tiden! Hehehe..
                              Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                              Comment

                              Working...
                              X