Announcement

Collapse
No announcement yet.

MTX Thunder X502 plutselig uten lyd.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MTX Thunder X502 plutselig uten lyd.

    Forsterkeren min kuttet plutselig ut å levere ut lyd. Sikringen funker, dioden indikerer at den har strøm, men blinker liksom i takt med musikken som kommer fra den andre forsterkeren som driver subbene. Fikk beskjed om at den var gått i protect og at den måtte inn til rep. dvs. at MTXen måtte ha nytt hele printkortet. Høres merkelig ut synes jeg. Hvordan protect er det da? Selfdistruction? Noen som vet om dette stemmer, eller om det er noe enkelt å tilbakestille.

  • #2
    Kjenner ikke forsterkeren din spesifikt, men det er vanlig at det er en protect funksjon i forsterkere som hindrer at det blir skade ved kortsluttning, for lav last, varmgang etc.

    Har du prøvd å koble i fra alle høytalerkabler, og bare sette på ett løst element for å se om det funker feks? Kan jo tenkes at en av høytalerkablene dine har falt av og ligger kortsluttet. Ellers så har jeg også opplevd at en ødelagt høytaler kan kortslutte.

    Om ikke dette er tilfelle så er nok problemet ett sted inne i forsterkeren, og den må repareres ja.

    Comment

    Working...
    X