Announcement

Collapse
No announcement yet.

kommer rar lyd etter ombyging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kommer rar lyd etter ombyging

    tok i dag og bygde en ny plate jeg kan ha forsterkera på.og har altid hatt vifter for og holde forsterkera kalde når dem er nedi hjulbrønen.har ikke hatt noe feil med det før i dag. når viftene står på så kommer det en slags vifte lyd ut av alle høytalera. vis jeg kobler fra viften da forsviner vifte lyden fra høytalera.
    for sånn jeg har kobla viftene at jeg bruker styre strøm kabelen for og starte viftene og minusen kabelen fra viftene er jorda rett til batteri. det kan vill ikke bli sånn vifte lyd av og ta styre strømen som går til forsterkene?

    eller det phono kabla som tar opp noe signaler?
    ole k bergerud til tjeneste
    b2 aduio. ddaudio.alpine.kenwood.focal.dynabl.Crescendo

  • #2
    Auuu! Ikke bruk styrestrømmen som går fra spiller til å drive viftene! Auau! Denne er ikke beregnet på å drive noe som helst.

    Bruk heller et rele, evt noe som kan styre viftene basert på varmen fra forsterkerne. Eller, legg opp strøm med en bryter foran.

    Og en annen ting: blir forsterkerne så varme at du må ha vifte?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      okay bare hørt at det best og ha vifte så holder forsterker kalde :P
      ole k bergerud til tjeneste
      b2 aduio. ddaudio.alpine.kenwood.focal.dynabl.Crescendo

      Comment


      • #4
        Ja folk tyter om mye rart... Hvis en forsterker går for varm så er det et problem et sted. Dessuten låter en forsterker best når den har fått litt varme
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Mener du at mine vifter også er unødvendig Tony? For før jeg satte de inn ble jo midbass-forsterkeren min så varm at den stoppa...
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Normalt sett så skal det ikke være nødvendig. Men vet om flere som har opplevd å ha like forsterkere som blir ujevnt varme. Som sagt: skal ikke være et problem. Om det var slik hadde alle forsterkere vært utstyrt med vifter. Men skjønner at man trenger vifter som det ikke er noe sirkulasjon rundt forsterkerne.

            Hvor langt er det mellom bunnplata di og forsterkerne da Simen?
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Originally posted by Typhon View Post
              Normalt settHvor langt er det mellom bunnplata di og forsterkerne da Simen?
              Mellom bagasjeromsplata og bunnplata som forsterkerne står på er det vel rundt 12 cm.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Tror Tony mener om du har byggd opp forsterkerne fra bunnplata. Altså om de får luft på undersiden også.

                Eller tar jeg feil Tony?

                En kald forsterker er bra til db drag har jeg lest på SMD forumet. At første burp vil være som regel høyest siden forsterkern er kald da.
                Men som Tony sier, så låter en varm forsterker penere enn en kald en.

                Om jeg ikke tar helt feil, så er det litt effekt-tap med veldig varme forsterkere. Men er din forsterker normalt varm, ville jeg ikke bekymret meg.
                Men dette temaet er jeg ikke sikker på. Har lest litt rare påstander her og der om dette.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  Ja nei forsterkerne er jo skrudd fast helt inntil, så det kommer ikke noe særlig luft fra undersiden da. Fant du ut av dette, Luckys?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment

                  Working...
                  X