Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med ulyder i anlegget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problemer med ulyder i anlegget

    Hei!

    Jeg har et komponentsett som i de siste dagene har begynt å skurre noe volsomt. Spesielt på høyt volum, og ofte mer når det er mye bass, men ikke nødvendigvis. Knitrelyder fra diskantene er vel hovedproblemet, iallefall den ene. Forstår ikke hva det kan komme av. Sjekket alt av kabler og det meste ser greit ut (føler jeg). Noe det virker som om det kan være, er dårlig kontakt et sted for phonokabelen. Enten om det er ut i fra spiller, eller ved forsterkeren. Koblet høytalerne opp til spilleren, da forsvant skurrelydene. Det var iallefall ingen ulyder de 5 minuttene jeg testet det ut slik. Jeg lurer litt på hvordan det er med linjeutganger, kan de bli dårlige, slik at kontakten blir dårlig ol.? både på forsterker og spiller? Har prøvd mye forskjellig, men vet ikke helt hva mer jeg skal skrive, dere får spørre hvis det er noe info som trengs.

    Tar imot alle svar med en stor takk! :-)

    MVH Jan-Erik Bjorvatn :-)

  • #2
    Jeg mistenker at forsterkern som er hovedproblemet. Prøv med en annen forsterker, og se om problemet vedvarer.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Okei! :-)
      Må bare prøve å få tak i en først :-)
      Men lurer litt på linjeutganger, kan de bli dårlige, eller kan de bare ryke helt liksom? Har hørt at man kan ødelegge de helt iallefall :-)

      Comment


      • #4
        Originally posted by Borkisgutt View Post
        Okei! :-)
        Må bare prøve å få tak i en først :-)
        Men lurer litt på linjeutganger, kan de bli dårlige, eller kan de bare ryke helt liksom? Har hørt at man kan ødelegge de helt iallefall :-)
        Du kan få dålig kontakt. Jeg har loddet signalkablene mine selv, og den ene kablen hadde litt dårlig kontakt. Det førte til svak lyd på den aktuelle kanalen. Godt mulig det kan føre til problemene du sier også.

        Du kan jo prøve å bytte kablen å se om det hjelper, men jeg holder nok også kanskje en knapp på forsterkeren.

        Comment

        Working...
        X