Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knukket RCA plugg i forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Knukket RCA plugg i forsterker

    Som tittelen på tråden sier har jeg klart å knekke den ene RCA pluggen inni forstekeren, denne sitter slik at jeg ikke får tak i den med pinsett eller lignende. Noen som har tips til hvordan jeg kan få denne ut?
    96 VW Passat Stv

  • #2
    åpne for sterkern
    åsså kjøpe ny rca plugg og loddefast!
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Originally posted by mustang<3 View Post
      åpne for sterkern
      åsså kjøpe ny rca plugg og loddefast!
      det var tanken som slo meg først, men vil helst slippe å skru forsterkeren ut fra bilen
      96 VW Passat Stv

      Comment


      • #4
        Vet ikke om det finnes så tynne borrer, men hvis du får tak i en kjempetynn borr og kjører forsiktig inn i den lille pinnen, så skulle du vell få dratt den ut?

        Lykke til uansett : )
        ~Fredrik Rødvand Thomassen~ If it's too loud, you're too old!
        99 - Audi A4 B5 1.8T <-- Klikk og se
        § Alpine CDA-9886R m/ PXA H100 § 2 x Focal K2P 165 § dynaBel BF0804 § 3 x B2 Audio AC10 § B2 Audio MONO §

        Comment


        • #5
          Jeg åpnet opp min, parterte noe rask jeg hadde liggende og loddet på ny plugg.. funker knall.
          98' Audi A4
          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

          Comment


          • #6
            prøv å ha litt superlim på tuppen av en tynn stålwire også trykker du den inntil tuppen på stikkeren som er knukket. venter til dette har tørket også prøver du forsiktig å dra den ut.
            kanskje dette går?
            Mvh Tony Andrè
            Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
            Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

            Comment


            • #7
              Bruk en liten nål, fungerer fint det

              Måtte gjøre det på gammelforsterkeren :P

              Comment


              • #8
                samme har skjedd hos meg for en tid tilbake.. visst du har en magnet stav eller lignene, må være litt kraftig så kan du kansje klare å få den ut!

                eventuel så bruker du en 1mm borr å bare borr deg et stykke inn i den, så slå en liten trespiker eller tilsvarene inn i den, foorsiiktig, så er det bare å trekke den ut

                Comment


                • #9
                  Da fikk jeg endelig sett litt mer på problmemet, skrudde av bunnplaten, og fant ut at det bl for mye jobb å ta ut kretskorteort å lodde på ny rca inngang. Derfor loddet jeg bare fast en ledning fra den andre rca inngangen på forsterkenen( den til kabal b) som ikke er i bruk, til den som jeg klarte å knekke.

                  Nå fungerer alt som det skal
                  96 VW Passat Stv

                  Comment

                  Working...
                  X