Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan bytte dørhøytalere i Opel Vectra...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan bytte dørhøytalere i Opel Vectra...?

    Hei!

    Min første post her. Så rett meg hvis jeg gjør noe feil. Jeg er 19 år og har en Opel Vectra A 1994 modell som jeg gjerne kunne tenkt meg litt bedre lyd i. Vil bytte frontsettet. Men hvordan skal man bytte dørhøytalerne fremme? Det var tre skruer under døra som jeg tok opp, da løsnet det litt. Men langt i fra nok til å få av hele dekselet. Jeg har helst ikke lyst til å ødelegge noe her. Så er det noen som vet hvordan dette skal gjøres? :-)
    Må nevne at jeg ikke er flink når det gjelder en slik innstalering.

    På forhånd takk.

    Jan-Erik Bjorvatn

  • #2
    Du må helt sikkert skru av selve håndtaket (det du tar i for å lukke døra), også er det vel noe klips rundt om.. Jeg snakker bare erfaring fra andre biler, har ikke prøvd på Vectra før.. Har plukket av dørtrekket på Opel Tigra 95, og kan tenke meg det er noe det samme..
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

    Comment


    • #3
      husker ikke helt hvordan dette satt fast men er ofte klipset så ikke være redd for å strekke litt på ting og tang, blomdal har nytt hvis uhellet skulle være ute..
      som han over sier så må du av men handtaket, men du må å av med sveiva hvis du har slikt, og plastdekslet rundt døråpnern er også ofte skrudd
      bassern som er helt nede i fremkant av døra, skal du bytte den ut må du som regel ha en adapterring til dette, diskanthuset oppå dashen er meget enkelt å tilpasse til en ny diskant på vectra a mener
      tilogmed det var plass til seas diskanten som er i alpine spx17pro
      Last edited by omegadti; 27-05-2010, 16:18.
      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

      Comment


      • #4
        Tusen takk for hjelp, var helt rett, var mye klips! :-) Det gikk veldig fint, fikk hjelp av en handy nabo i tilegg :-)

        Comment

        Working...
        X