Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte Dynamo eller hva må til? (Polo 6N)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte Dynamo eller hva må til? (Polo 6N)

    Ja, Koblet opp en grei forsterker og hadde først en rimelig stor pioneer 12" som jeg lånte litt, det ble tragisk når slo på med litt bass, ikke lite stakkars lille trille hoppet (fjusket) og blinka med lysene sine da ;P , men lyden generelt i den pioneeren var nok for mye DB-aktig i det store, så jeg bytta den ut med en jeg hadde liggende, ganske mye mer lettdrevet 12" det, men om skruer opp så får litt trøk så kan jeg enda få litt fjuske på bilen.
    Dynamoen er vell på 70 amper og batteriet på 54 amper(biltema batteri), spilleren min viser volt om vil, og dynamoen ligger vell mellom 13.8(maks) og helt nede i 12.9(lavest, skjeldent havner SÅ lavt ned) på det værste NÅR spiller nå. og kan vell ikke være optimalt? ;P

    Så jeg lurte på om noen vet om det er mulig å skifte til noe kraftigere dynamo? fra noen større VW biler kanskje? ikke vet jeg, eller noen annen løsning som kan hjelpe?

    Takk for svar
    EDIT: Vist er greit å ha med så er dette forsterkeren :
    http://www.magnat.de/index.php?id=3235&L=1
    Også er vell strøm kabel på 25mm2

    Også så når jeg ikke spiller musikk, bare spilleren står på og kjører rundt så pleier spilleren aldri å vise høyre en tja maks 13.8 volt :S hørt at det skal opp på 14 egentlig?
    Last edited by NadaX7; 07-05-2010, 10:16.

  • #2
    Dersom fordelerlokket og rotoren på bilen er slitt så kan bilen fort fuske når du får litt lavere spenning. Tror jeg ville testet dette først da det som regel er billig å skifte

    Comment


    • #3
      Skal du kjøpe dynamo så hadde jeg kjøpt brukt ett sted. Kan jo bare Kjøpe bare dynamo som er til diesel utgaven av din bil Og/eller prøv å oppgrader "The big three"
      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

      Comment


      • #4
        Oppgrader kablene mellom dynamo og batteri, og mellom batteri og chassie, også bytter du til et mere egnet jordingspunkt til forsterkeren

        Comment

        Working...
        X