Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Audison vrx 6.420

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med Audison vrx 6.420

    Håper det finnes noen som har brukt denne ampen til et 3-veis frontsett å kan veilede meg litt.
    Eventuelt, hvis du er en smarting som skjønner deg på bedritne manualer.


    Jeg sliter med høyttaler utgang C, eller inngang (innsub)
    Er det mulig å komme unna det passive LPF i ampen som bare går til 90Hz?
    http://www.audison.eu/xml/products/p..._manual_EN.pdf

    Jeg har studert blokk diagrammet på side 6 i manualen, å lurer på om man kan sette K3 i 0-stille å kjøre signalet derifra til M5, M5 må vel da stå i stille nr.2 sende sinalet til M4 som står i stillet nr.1
    tror jeg hehe

    Kan det se ut som at dette funker uten at jeg fucker til signalet for de andre inngangene?

  • #2
    det er bare utg. C som er problemner med å få LAVERE delefrekvens enn 90Hertz? det er det som er "problemet" stian?

    hvordan har du tenkt å bruke alle kanalene? fortell, kanskje det er andre måtter å løse det på oppgi gjerne ca delefrekvenser til de forkjellige elementene så vi har noe å gå ut ifra.
    Last edited by matador; 03-05-2010, 10:23.
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #3
      Nei problemet er at jeg får ikke høyere delefrekvems en 90hz

      Utgang-A til diskanter HPF 5500hz
      Utgang-B til mellomtone HPF 150hz - LPF 4500hz
      Utgang-C til midbass HPF 50hz - LPF 200hz

      Tenkte å bruke dette som et utgangspunkt å justere derifra, flankesteilhet må jeg vel nesten bare prøve meg fram på.

      Kan jo nevne at det er Morel MT-23 diskanter, DLS Reference 5.25" mellomtone og en Elate 6" midbass.

      Comment


      • #4
        Er det ikke mulig å skru delefiltrene på forsterkeren av altså?
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Vel, ta deg en kikk i manualen som jeg linket til, så får jeg høre hva du tenker

          Comment


          • #6
            på side "66" og "multichannel configuration" i feltet der det står: "6" er tegnet delefrek. og ifølge dette er F5 og F4 som bestemer delefrek. på mellombassen/bassen (her hetter det "woffer front") og disse potmetrene går F5=nedre delefrek fra 40Hz til 130Hz og F4=øvre delfrekvens fra 200Hz til 5Khz... det er jo som bestilt det

            er det noe mer du lurer på?.... -håper det var riktig oppsett på den skjema -men har self sett bedre forklaringen enn det som kommer med audison -men de har god lyd da

            lykke til med proskjektet forresten!
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

            Comment


            • #7
              Vel, jeg prøvde å laste den opp, men PC'en/nettverket er altfor tregt så det gikk dårlig gitt...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Ser den Matador, men jeg skal dele på spilleren, glemte vel å nevne det

                Og i feltet der det står "6" står det også et kryss over innsub, så jeg tror denne går som preout da?
                Poenget er jo å få brukt tidskomp oppi dette

                Comment


                • #9
                  aaa... så dum jeg ikke fikk gjettet det da...

                  men hvordan spiller er det?

                  så det du trenger er egentlig en "full range" på alle kanalene på audisonen da....

                  eller gjette lekk fremdeles?
                  --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                  -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                  Comment


                  • #10
                    Vet ikke helt fullrange hadde jo vert fint

                    Det er en Pioneer Dex-p99r så planen var å dele aktivt på diskant mellomtone og mid, splitte midsignal til monoblokk, (Audison vrx 1.500) Dele suben med filteret på blokka, så har jeg en fasejusterings modul på monoblokka som jeg kan tidskompansere suben med

                    Burde skrevet dette i første post

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Stianuno View Post
                      Vet ikke helt fullrange hadde jo vert fint

                      Det er en Pioneer Dex-p99r så planen var å dele aktivt på diskant mellomtone og mid, splitte midsignal til monoblokk, (Audison vrx 1.500) Dele suben med filteret på blokka, så har jeg en fasejusterings modul på monoblokka som jeg kan tidskompansere suben med

                      Burde skrevet dette i første post
                      Neida, alltid moro med gjette lek stian... det blir liksom mer "utfordrende"...

                      God p99 ja

                      la meg se litt på bruksanvisningen
                      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                      Comment


                      • #12
                        oki, da bruker du "front/rear configuration" delen og felt 5/6, da velger de aller nederste delefrkv til channel A og B. channel C må mattes fra sub utg fra P99.

                        Ellers kan du også bare bruke det samme som i forrige posten (side 66, multi channel, felt 6) da må du bare justere til de yterste delefrekvensene slik at disse ligger utenfor delefrekv som velges i P99n...skal funke det og...
                        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                        Comment


                        • #13
                          Det er forresten gamle spilleren din James bytter fra P99R til P99RS jeg, så da får gamlespilleren ny eier
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                          Comment


                          • #14
                            For hvis du setter LPF til mellomtonen på ampen til 7000hz og setter LPF til mellomtonen på spilleren til 4500hz så kan vel ikke filteret i ampen overstyre dette?

                            James du er konge! Takk for hjelp, jeg skal prøve å fikle litt og hvis det er noe så skriker jeg ut

                            Nå må jeg ut i snøværet å innstalere et ekstra amg batter baki kjerra brrr kalt ja, 2.2 grader

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Stianuno View Post
                              For hvis du setter LPF til mellomtonen på ampen til 7000hz og setter LPF til mellomtonen på spilleren til 4500hz så kan vel ikke filteret i ampen overstyre dette?

                              James du er konge! Takk for hjelp, jeg skal prøve å fikle litt og hvis det er noe så skriker jeg ut

                              Nå må jeg ut i snøværet å innstalere et ekstra amg batter baki kjerra brrr kalt ja, 2.2 grader
                              utrolig hva du kan stian... snart doktor grad fra tangerudbakken -makkan til den jeg har

                              så der er der den har havnet gamle p99n ja... husk å stelle/pratte pent med den stian, så vil den funke som gull den

                              bare hyggelig stian, men 2,2 grader er vel snart sommer for dere oppe i nord...
                              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                              Comment

                              Working...
                              X