Announcement

Collapse
No announcement yet.

hakete lyd når jeg skrur opp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hakete lyd når jeg skrur opp?

    hei, har enn pioneer spiller i bilen men når jeg skru opp ( over vol 15) det er akkurt som om lyden klikker(kan mines om hakk i platta) noen med godt forklaring på det?

  • #2
    uansett om du står stille eller kjører?
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

    Comment


    • #3
      Mer info? Kan jo være for lite strøm til forsterkere osv? eller er det snakk om høytalere koblet opp rett til spiller?

      Comment


      • #4
        er uansett om jeg kjører eller står stille, hr forsterker på det å volten er på 14,5 å alt.
        nei det er når jeg skrur opp over 15 på spillern så er det akkurat som om musikken blir hakkete :S kan mines om hakk i cdplata men det er sånn med usben okså. håper på svar vis derre forsto forklaringa

        Comment


        • #5
          Er det bare at det hakker eller kobler spilleren ut? For dårlig jord/strøm til spilleren kanskje. Min spiller klikker når jeg spiller for høyt, men det er på grunn av vibrasjoner fra bassen.
          sigpic

          Comment


          • #6
            Rart dette var da? Relevant spørsmål: Hvis det er pga forsterker, hvor mye/lenge tåler høyttalerne å 'vrenge' eller 'klippe' før de tar skade av det?
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              jaja i dag funka alt slik det skulle:P vet ikke hva det var men nå er det good

              Comment


              • #8
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Rart dette var da? Relevant spørsmål: Hvor mye/lenge tåler høyttalerne å 'vrenge' eller 'klippe' før de tar skade av det?
                Kan noen svare meg på denne!?

                Originally posted by jone87 View Post
                jaja i dag funka alt slik det skulle:P vet ikke hva det var men nå er det good
                Så bra. Jeg har også løst ting, og ikke funnet ut av hva jeg gjorde for å løse det før. Litt irriterende, men bedre enn å ikke få fiksa det...
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  Det er en tråd som heter Myter og missforståelser av Dag Johansen, den kan du jo lese, kanskje du får en bedre forståelse av hva en høttaler tåler og ikke tåler

                  Comment


                  • #10
                    Okei jeg får prøve det isteden da.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #11
                      Bruker du den interne forsterkeren i spilleren ?

                      Om du gjør det så er det nok for dårlige/tynne ledninger til spiller, slik at spiller får store spenningsfall ved bass-slag. Deretter den hakkete lyden du forklarer
                      Old school fool

                      Comment


                      • #12
                        Ja, de originale høyttalerkablene er veldig tynne på min hvertfall. Er vel 0.75mm^2 tror jeg
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment

                        Working...
                        X