Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sykt spørsmål: Kan man lakke membranen på en Hertz ES300D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sykt spørsmål: Kan man lakke membranen på en Hertz ES300D

    Er det noen som har prøvd å lakke en membran noen gang?
    Funderer på å lakke membranen på min Hertz ES300D i en annen farge....syk tanke, I know, men jeg lurer bare på om det er noen vesentlige grunner til at jeg bør skrinlegge dette sånn rent teknisk sett?
    .:Lasse:.

  • #2
    Jeg vil se for meg at når du lakkerer membranen så tilfører du ekstra vekt noe som vil gjør at høytaleren vil få en annen karektristikk enn den som er oppført. Ellers ville jeg også vært forsiktig med lakkering av membranen grunnet at du kan få disse lakeringspartiklene ned i voicecoilen noe som heller ikke er godt for høytaleren. Ser at høytaleren har beskyttelsehette som går over hele men alikevel ville jeg vært forsiktig
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Ser ikke på dette som noe problem egentlig Et tynt strøk med lakk vil ikke legge til for mye vekt på membranet til at det gjør noe nevneverdig utslag på lyden. Ei heller er det farlig om bittelitt støv skulle havne på spolen, siden det allerede er lakk på denne fra før av mener jeg
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Dette går helt fint, men du må få mattet membranen før du lakker, hvis ikke vil det falle av igjen!

        Du vil adde bittelitteranne vekt til membranen.. om dette har så mye og si veit jeg ikke.
        Old school fool

        Comment


        • #5
          Lakk i vei! Null problem..
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            sykt.. neida, slapp av du.. kenwood har bass med membran som lyser opp i diverse farger.. det er sykt det :P
            sound.vision.soul

            Type R

            Comment


            • #7
              Bare å lakke ja. Kjøp deg en 3M matteklut (grå på farge). Du bør rubbe godt siden det vil bli utsatt for "litt" vibrasjoner. :P
              sigpic

              Comment


              • #8
                Takk for svar - da vet jeg dette er en mulighet om det skulle bli aktuelt.
                .:Lasse:.

                Comment


                • #9
                  lakk i vei, men jeg mener jeg leste et sted at det er lurt å bruke akryl lakk. Den er mer fleksibel, og dermed kan den bøye litt på seg uten at den sprekker. Selv om membranen ikke skal vri seg, så er det likevel lurt å å være på den sikre siden.

                  Du bør kunne få tak i den på torshov/bilxtra o.l. butikker, men hvis du ikke finner den der, så ta en titt på dem som har RC leketøy da denne type lakk brukes på plast deksler.

                  Motip / dupli color er bra lakk boks merker.
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #10
                    jeg ville også hatt på plastprimer før lakkering..
                    Old school fool

                    Comment


                    • #11
                      Eg tror du vil få problem med å få det til å henge, jallefall i lengden. men ingen grund for å ikke prøve
                      Du får gji en tilbake melding om hvordan det går
                      Audi A6.
                      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                      Comment


                      • #12
                        Jeg lakkerte noen mellomtoner i fjor, og selv om disse nok er mer følsomme for endring i bevegelig masse enn en stor subwoofer, kunne ikke jeg høre noe forskjell iallfall. Hadde begge to montert i en baffel, og svitsjet mellom de med en lakkert og en ulakkert. Lakket de med airbrush sprøyte, og de som har prøvd det vet hvor vannvittig mye den dekker med utrolig lite lakk. Klarte å dekke overflaten fint med 3 dråper maling (akrylbasert), og når dette tørker, er det snakk om milligram med vektøkning.
                        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                        Comment


                        • #13
                          er det noen jeg misforstår her, men vil det spille noen rolle om membranen forandrer vekt? Lyden skapes jo av bevegelse av membranen, dette er jo motoren som utfører, men så lenge man ikke dobler vekta til membranen så vil jo motoren klare å bevege på den membranen uten problemer.

                          Jeg har sett mange som bruker andre membraner når de reconer, jeg nekter å tro at de veier helt likt. Og forøvrig så er domen limt på membranen, og hvis det er en ting som forekommer så er det produksjon variasjon på hvor mye lim som blir brukt. En drope lim veier nok mer enn det lakken vil veie når man lakker membranen.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #14
                            Lakk beregnet til Rc var en veldig god ide... Har hatt en god del kjempekrasj på min bil og lekkensitter som støpt. Disse bilene utsettes også for en del vibrasjon så bedre lakk tror jeg ikke du finner til dette formålet.
                            sigpic

                            Comment

                            Working...
                            X