Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground Zero 18 SPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Snakker ikke dritt om produktene dine, tvert imot. Se de første svarene mine. Men går vel ut ifra at jeg har litt mer erfaring når det gjelder dB verdenen. Og derfor er det best å forklare forskjellen mellom dB cub og dB drag racing

    Ler ikke av autohifi, men smiler. Grunnen til dette er at de er svært glade for tyske merker og har altid vært det.

    Husker selv at min tidligere arbeidsgiver ble test vinner på bærbar navigasjon, selvom alle viste at både tomtom og garmin var en god del bedre.

    Og la os ikke snakke om hvem som spiller høyst, for det er vel ikke det tråden skulle handle om...
    Men heller å anbefale kunden et bra element med bakgrunn i hva han skal bruke det til.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #17
      Kunden var vel ikke ute etter et hvilket som helst 18" element, men han var ute etter info og erfaringer rundt gzpw 18 spl.

      Comment


      • #18


        Min erfaring står i første post.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #19
          Originally posted by B2 Audio View Post
          står vel "testgolfen" i annonsen der


          Men kan ikke annet enn å smile av Auto Hifis tester av tyske merker.
          Jeg kunne ikke annet enn å le av den testen der, hehe! Og da mener jeg hva de skriver, ikke av selve subben som er en veldig respektabel subb. En hver med litt erfaring innenfor bilstereo og SPL vil nok synes det ikke er all verden med 130 dB av en 18 GZ subb (som ifølge tyske autohifi er "An unbelievable level!…"
          Mvh Werner Harstad

          Comment


          • #20
            Jeg har selv 15" av denne målte 148dB ved 52HZ med litt over 5kw i en 70 liters drittkasse

            så jeg trur kansje den 18" der i rette omgivelser vil lage helvette rundt deg
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #21
              Kansje de som testa den glemte å montere elementet i kassen :P noe rart må d jo være når de mener 121dB eller hva det var er helt sinnsykt

              Comment


              • #22
                Hmm...mulig jeg ser dårlig, men kan ikke se ved hvilken effekt de oppnådde resultatet i den testen.
                Kan jo ikke være flere tusen watt liksom...men er det ved 1 watt( eller 2,8Volt eller noe) med avstand på 1meter er resultatet noe oppsiktsvekkende...men tviler egentlig på at følsomheten er mye mer enn 100 db på det elementet der...
                Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                Comment


                • #23
                  Har planlagt og bruke den i en caravelle, og med en forsterker på rundt 10 000 rms. kan være mulig og gå ned til 8000 rms, siden en så kraftig forsterker er ganske dyr.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by JonnyEE View Post
                    Har planlagt og bruke den i en caravelle, og med en forsterker på rundt 10 000 rms. kan være mulig og gå ned til 8000 rms, siden en så kraftig forsterker er ganske dyr.
                    Det er nok ikke mye forskjell hvis du kjøper en 10kw eller en 8kw forsterker.

                    Men det er vel 2 karer her inne som selger svært kraftige GZ forsterkere til rimelige penger.

                    Se i kjøp og salg seksjonen.
                    Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com
                    http://facebook.com/b2audio

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by berniebp87 View Post
                      Jeg kunne ikke annet enn å le av den testen der, hehe! Og da mener jeg hva de skriver, ikke av selve subben som er en veldig respektabel subb. En hver med litt erfaring innenfor bilstereo og SPL vil nok synes det ikke er all verden med 130 dB av en 18 GZ subb (som ifølge tyske autohifi er "An unbelievable level!…"
                      Hahaha helt enig. 130db med en så rå 18" skulle jeg klart med 500W i en ferdigkasse

                      Og 121db ved 30hz er jo ingenting. Hifonic (Jonas) klarte jo 144db på 33hz med 2stk 8"-ere fra DD
                      Last edited by DD-Henrik; 09-02-2010, 16:27.
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Alpine306 View Post
                        Hmm...mulig jeg ser dårlig, men kan ikke se ved hvilken effekt de oppnådde resultatet i den testen.
                        Kan jo ikke være flere tusen watt liksom...men er det ved 1 watt( eller 2,8Volt eller noe) med avstand på 1meter er resultatet noe oppsiktsvekkende...men tviler egentlig på at følsomheten er mye mer enn 100 db på det elementet der...
                        Hehe, uten at jeg har lest noe om elementet, vil jeg tippe rundt 87-92db følsomhet. Hadde det vært 121db/130db følsomhet ved 1 meter på 1 watt og på 30hz/70hz/50hz e.l. hadde det elementet vært et nytt steg i bilstereoverdenen
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #27
                          Det som er interessant er at visse ler av B2, mens andre ler av den testen.
                          Selv smiler jeg bare

                          Men som sagt, rått element i de rette omgivelsene.
                          Mvh
                          J. Holm
                          www.b2audio.com
                          http://facebook.com/b2audio

                          Comment


                          • #28
                            er folk sikkre på at de testa denne i en bil?
                            MVH, Øivind Sandvik
                            sigpic
                            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                            www.sandviksbassogbongel.com

                            Comment


                            • #29
                              Her har du lenke til den ene forsterkeren som er i samme merke som subben

                              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9224
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com
                              http://facebook.com/b2audio

                              Comment


                              • #30
                                hmm, den er jo diger da trenger sikkert vanvittig med strøm...

                                Comment

                                Working...
                                X