Announcement

Collapse
No announcement yet.

Testet: Harman/Kardon CA-5250 (5-kanals forsterker)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by kimmen View Post
    mulig, men har blitt solgt for rundt 5 laken i mindre kjente nettbutikker.

    men lurer litt på hvor Focus Acoustics FX-6800 ligger i kvalitet i forhold til harmanen og dynabelen?. harmanen ligger vel noen hakk over dynabelen. hva med focus'en?
    Eirik Aspaas kjører FX-6800 så er vel bare å spørre han egentlig

    Comment


    • #17
      Originally posted by kimmen View Post
      harmanen ligger vel noen hakk over dynabelen.
      Ville ikke veddet sokkene mine på det. Hadde dynaBel for en del år siden, og brokoblet på frontsettet, spilte i alle fall firekanaleren veldig bra. Og det har kommet to nye utgaver siden den gang. Ved vill gjetning, vil jeg anslå de ligger ca likt.

      Crap om det stemmer at forsterkeren utgår ved nyttår, da. Håper det kommer en ny modell? Har blitt veldig glad i den "lille" rakkeren (for den er strengt tatt ikke liten).

      Comment


      • #18
        Originally posted by dBcompaniet View Post
        Eirik Aspaas kjører FX-6800 så er vel bare å spørre han egentlig
        hvem han er aner ikke jeg..hehe. men synd nettsiden deres er nede (noe den har vert lenge) så jeg ikke får sjekket priser og hva annet focus dere har å tilby.

        Comment


        • #19
          Originally posted by kimmen View Post
          men synd nettsiden deres er nede (noe den har vert lenge) så jeg ikke får sjekket priser og hva annet focus dere har å tilby.
          helt enig. har litt lyst til å prøve ut focus..

          Comment


          • #20
            Originally posted by kimmen View Post
            hvem han er aner ikke jeg..hehe. men synd nettsiden deres er nede (noe den har vert lenge) så jeg ikke får sjekket priser og hva annet focus dere har å tilby.
            Helt usynlig på forumet er han vel ikke, med nesten 2000 innlegg, hadde tidligere en gul polo med en ganske så laaaang prosjekttråd, med div utstyr som ble byttet ut oppigjennom.

            Kommer nok en ny tråd snart da med nytt utstyr..

            Nettbutikken er på vei opp igjen om ikke alt for lenge, men pga sykdom og mye jobb i butikken har den blitt litt nedprioritert desverre.

            Comment


            • #21
              Den er iallefall utgått fra de fleste nettsider nå, men kanskje man får tak i en her?: http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=18005538

              Men stusser på en ting, har den bare en rca inngang til sub? Gir inntrykk av det ut ifra bildene.
              Bmw e34 520:
              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

              Comment


              • #22
                Originally posted by tofter View Post
                Men stusser på en ting, har den bare en rca inngang til sub? Gir inntrykk av det ut ifra bildene.
                Ja, det stemmer.

                Comment


                • #23
                  du kunne få den hos kongsberg hifi eller noe via fin.no
                  til en rund pris iallfall (ny)
                  ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                  Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by xxmkxx View Post
                    Ja, det stemmer.
                    Da lurer jeg på hvordan man løser dette i praksis, er jo vanlig med to utganger fra spilleren. Kobler man bare til en av to da?
                    Bmw e34 520:
                    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                    Comment


                    • #25
                      y-ledd.....

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by tofter View Post
                        Da lurer jeg på hvordan man løser dette i praksis, er jo vanlig med to utganger fra spilleren. Kobler man bare til en av to da?
                        Driver å kobler til denne nå i en fiesta.

                        Du trenger ikke noen kabel til subwoofer

                        Så lenge du har koblet noe til enten front eller rear utgangene så kan du med en bryter velge
                        om den skal kopiere signalet og videreføre det til suben

                        Selvfølgelig igjennom delefilter der du kan justere highpass og lowpass frekvenser,
                        samt gain, og Q-boost opptil +-12db. Genialt.

                        Knakende god denne 5kanaleren gitt, lyden er mye mer kontrollert og behagelig i forhold
                        til soundstreamen (lil`wonder 5chan fjorårets versjon)

                        Subkanalen skal jeg forhåpentligvis teste litt mer ikveld i 1.5ohm på en megavox evolution 12".

                        8"`ern ifra rockford "bunner" når jeg gir den litt suppe. Jeg tror det fortsatt det "skjuler" seg 100wRMS som jeg _skal_ få utnyttet

                        Comment


                        • #27
                          Jeg smiler fra øre til øre

                          Hvor i svarte kommer kreftene ifra?

                          Sub-kanalen er jeg mektig imponert over.

                          Megavox 12" evolution long-throw passet ypperlig til denne iallefall.

                          Jeg hadde Harman Kardon ca1500 for en tid tilbake og den var sånn passe, helt til jeg fant ut at den
                          var yderst følsom på frekvensinnstillingene.

                          Jeg kan trygt anbefale ca5250 som et meget godt alternativ om du vil ha en 5kanals løsning.

                          Suksessen synes jeg ligger i balansering av krefter i "diskant-kanaler" kontra subwoofer kanalen.

                          Comment


                          • #28
                            Jeg har denne forsterkeren, og er delvis fornøyd.

                            Det er lenge siden jeg har hatt "bilstereo" i bilen, og er derfor litt blank på området.
                            Det siste året har savnet etter litt bedre lyd vært stor, og derfor har jeg montert litt diverse.


                            Har som sagt;

                            1 stk Harmon Kardon C5250 forsterker
                            1 stk Pioneer FH-P80BT cd spiller
                            1 stk Rockford Fosgate P3L S12
                            4 stk std høytalere (skal byttes ut)
                            1 stk 2005 mod Toyota Landcruiser 120 VX.

                            CD spilleren virker ganske grei, mens std høytalerene låter piss. Venter på adapterkit til 6,5" høytalere bak og forran fra statene. Skal sette inn komponentsett forran og 2-veis 6,5" bak.

                            Subberen spiller litt surt. Mulig denne er for tungdreven til forsterkeren. Subberen har 2x 2ohms spoler, som i utgangspunktet er seriekoblet til 4 ohm. Forsøkte en gang å bare tilkoble den ene spolen på 2 ohm. Subberen spilte like surt denne gangen også. Ser at dere skriver 1,5ohm på subutgangen. Hvordan oppnår dere dette med 2/4ohms spoler?
                            Det er ikke noe galt med subberen, fikk den prøvespilt på realcar og den trykket som den skulle.

                            Det er bare en inngang til subberen på forsterkeren. Der har jeg bare tilkoblet den ene av linjeutgangene fra spilleren. Vil det bli en lydmessig forandring ved å bruke et Y-ledd?

                            Noen tips for å få bedre lyd, eller er forsterkeren for liten?
                            På forhånd takk for alle gode tips!

                            Comment


                            • #29
                              2X4 ohms spoler kan du koble til enten 2ohm eller 4 ohm
                              2X2 ohm kan du koble til 1 eller 4 ohm

                              correct me if im wrong.


                              Kompis har denne i sin bil, med nok krutt til frontsett og sub.
                              Subben han kjører er RF P2 i lukka kasse på 40ish liter
                              Denne har 2X2 ohm, og vi kobla den rett ned i 1ohm, og den leverer sakene sine uten klipp og gå i vranglås.
                              Leverer med kontroll også, så er utmerket forsterker for de som vil kun ha 1stk forsterker med nok kraft til en "liten" sub" eller no.

                              Han er iallfall knakende fornøyd med sin, og jeg ser jo hvorfor
                              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Akilles View Post
                                2X4 ohms spoler kan du koble til enten 2ohm eller 4 ohm
                                2X2 ohm kan du koble til 1 eller 4 ohm

                                correct me if im wrong.


                                Kompis har denne i sin bil, med nok krutt til frontsett og sub.
                                Subben han kjører er RF P2 i lukka kasse på 40ish liter
                                Denne har 2X2 ohm, og vi kobla den rett ned i 1ohm, og den leverer sakene sine uten klipp og gå i vranglås.
                                Leverer med kontroll også, så er utmerket forsterker for de som vil kun ha 1stk forsterker med nok kraft til en "liten" sub" eller no.

                                Han er iallfall knakende fornøyd med sin, og jeg ser jo hvorfor
                                Kjørte han subberen på 1 ohm over lengre tid, eller var det prøvespilling?
                                Hvis man bare tilkobler den ene spolen, vil man jo kjøre subberen på 2 ohm.

                                Comment

                                Working...
                                X