Announcement

Collapse
No announcement yet.

FatMat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Slik som jeg merka det, har hatt begge deler. Var at jeg ikke merka noe spesiell forskjell! Det er ei lett matte som er god å legge! Og demper masse! Lurer på å bestille meg mere snart!
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #17
      Men du er enig i at de er MYE lettere enn M1?
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #18
        Jeg er enig med at de er lettere ja! Så klart! Legg de på vekta så ser man forskjell!
        Ekke noe å diskutere en gang!
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #19
          Originally posted by r3mark View Post
          Som forøvrig IKKE betyr STPlus som installbay påstår

          Fabrikken i Russland bruker navnet STPlus. I markedsføringssammenheng brukes kun STP, så hvor du har din info fra vet ikke jeg, men den er delvis feil
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #20
            Litt merkelig at det står STANDARTPLAST på pakkene da....
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

            Comment


            • #21
              Originally posted by r3mark View Post
              Litt merkelig at det står STANDARTPLAST på pakkene da....
              StPluss er et "merkenavn" som ble brukt av fabrikken på tidligere produkter. I dag er kommersialiseringen av disse produktene satt bort til et annet firma og de bruker navnet Standardplast og StP

              Vi kunne sikkert ha endret det, men har vel igrunn aldri tenk over forandringen

              Tok et raskt søk på Standardplast nå og da kom jeg til den Italienske importøren av merket. Ser tydelig her at Norge er billig i forhold til mange andre land. 70 euro er ganske stiv pris!

              http://www.standartplast.net/Materia...roplastM1.html

              Samme gjelser Sverige, der pakkene som vi selger for 329,-, koster hele 498


              Svenskene kaller matta for GAS M1
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #22
                Har prøvd STP og Fatmat, STP er tykkere og lettere å forme rundt konturer(var ca 15 + når jeg prøvde begge, så kan hende at Fatmat er bedre å jobbe med når det er litt varmere i luften)
                STP er bedre, men hvis man ikke har alt for mye penger å bruke på støydemping så er Fatmat et bra alternativ. Og siden ca 10KVM koster 1700kr så er det jo bare å legge to lag, og så demper det nok bedre enn et lag STP.
                sigpic
                /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

                Kna Bodø Gatebil

                Comment


                • #23
                  er disse fatmat'ene i samme dempeklasse som vibroplast eller bimast?
                  www.mitsubishi-klubben.no

                  Comment


                  • #24
                    Ingen av de. skal du dempe like bra pr. kvm med fatmat så må du bruke to lag for å oppnå samme effekt som ett lag Vibroplast. Bimast er sansynligvis 3-4 lag fatmat
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #25
                      Jeg har pr dags dato ikke funnet et eneste produkt med like høy massetetthet som Vibroplast. De fleste andre er minst 50% lettere. I allefall om man kun skal sammenligne butylprodukter..
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                      Comment


                      • #26
                        Men som sagt så er dette egentlig det man kan kalle et el-cheapo produkt som funker meget bra!
                        Kan ikke se noe negativt med det, det er lettere enn andre merker ja, mulig det. Men det er et bra produkt som dasser andre merker med tanke på pris rett ned i støvlene. Skulle likt å sett den plassen der man får 10 kvm STP for 1700,-
                        Pioneer - Hertz - Zealum
                        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                        Comment


                        • #27
                          Hele poenget er jo at du trenger dobelt så mye fatmat for å dempe like godt som Vibroplast og da er det plutselig ikke så billig. Men veldig fint at det finnes alternativer og all demping er bedre enn ingen demping
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #28
                            Da må jeg spørre, har du prøvd begge deler og teset de opp imot hverandre?

                            La oss se på det slik, 1 bulk pakke med Vibroplast koster: 2890,- for 7kvm.
                            Det koster 1700,- for 10kvm med Fatmat. For 20 kvm koster det 3400,- det er 500,- dyrere men nesten 3 ganger mere matte enn du får i en bulkpakke med STP så skal vi se på hvor mye du får for pengene så sier jo det seg selv, fatmat er tingen da. Du får jo dempa bilen din med omtrent 3 lag med fatmat om man ønsker. Og det vil jeg tro demper mere enn med et lag med Vibroplast.

                            My 2 cents!
                            Pioneer - Hertz - Zealum
                            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                            Comment


                            • #29
                              Litt betenkelig at omtrent ALLE de andre produktene er såpass mye lettere. Jeg begynner å lure på om det er verdt det kontra all ekstra vekta, at mange av oss overdriver dempinga til gangs (ikkeno galt i det, jeg liker at det gjøres litt overkill ).
                              Roar Sørlie
                              Tlf 90127075
                              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                              Comment


                              • #30
                                Totalprisen på 100 sq.ft. FatMat fra USA er 235USD
                                Det er 1 651NOK, eks. moms. Men den greier man muligens å lure seg unna.. "Floor mats, 40$" høres vel greit ut.
                                98' Audi A4
                                Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                                Comment

                                Working...
                                X