Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beregning av batteri størrelse!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beregning av batteri størrelse!

    hei, prøvde å google om utregning av batteri størrelsen man trenger ifoorhold til forsterkeren.

    men har altså bestilt 2 stk. Banner Running bull 57001 batteri på 70ah og 720a ved -18 grader. Får de på mandag og lurer egentlig på om det holder til anlegget mitt? Men ser helst etter en utregning man kan bruke?
    Har lest at dette agm batteriet har blitt kåret til best i test osv. så skal jo være bra.

    jeg har En Ground Zero GZNW 15X element som blir drevet av et atomkraftverk som heter SoundStream XXX-6500D med 70 kvad inn og en intern sikring på 500a, skal gi 4660w rms@1 ohm. (kjører kun 2500w rms nå CA.)

    Akkurat nå har jeg bare ei Optima red top RT-S 4.2 batteri framme som sliter en del for å si det sånn. (lysene innvendig på dørene forsvinner og alt blinker som et juletre når jeg gir på, elmenetet blir også veldig varmt)
    Dynamoen er på 140a. Oppgradert the big Three og 50 kvad hele veien.

    Setter pris på svar
    Ground Zero GZNW 15x 2500w rms
    Soundstream xxx-6500d monoblock

  • #2
    tror det vil holde for deg, et rød topp og 2 stk banner er 190a i batteri bank. Hvor mye måtte du betale for de banner batteriene? Har hørt mye bra om de gule agm batteriene til biltema, og hørt en del av bilene som har slike og må si de er ganske bra Men pris har jo mye å si også


    mvh kim

    Comment


    • #3
      Jeg skal droppe optima, skal kun kjøre banner for å ha like batterier

      Kjøpte dem i utlandet så 1000kr stk.
      I svergie ligger disse banner batteriene til 2600 svenske kroner stk.
      Ground Zero GZNW 15x 2500w rms
      Soundstream xxx-6500d monoblock

      Comment


      • #4
        du får prøve med 2 stk, ser du det dimmer så er det jo bare å kjøpe et til Men tror du kommer fint ut av det, Bare ikke last lengere ned. høhø


        mvh kim

        Comment


        • #5
          Godt fornøyd med mitt banner.
          92a agm
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

          Comment


          • #6
            Godt å høre
            Får dem på mandag så skal de lades opp før montering på tirsdag. Blir godt å får litt ekstra puff til soundstreamen. Den er jo så sulten på strøm at det skulle ikke vært lov...
            Ground Zero GZNW 15x 2500w rms
            Soundstream xxx-6500d monoblock

            Comment

            Working...
            X