Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal oppgradere batteri/strøm i bilen, hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal oppgradere batteri/strøm i bilen, hjelp!

    Heisann! jeg har 2 subber av typen gzhw30x (800wrms pr stk) som er koblet opp til en kicker zx2500.1 forsterker, i tillegg har jeg ett rockford fosgate 6,5" komponentsett fremme som er koblet til en rf p2002 forsterker, og pioneer 6x9 i hattehyllen som skal kobles opp til en til p2002 forsterker. Jeg har trukket bak 2 strømkabler på 50mm2, den ene går rett til monoblokka, og den andre blir splittet til 2 stk 21mm2 ledninger som går til hver sin 2kanaler

    Men jeg lurer på hvilke/hvor mange batterier jeg burde oppgradere til..? Akkuratt nå har jeg bare ett sønnak 64ah batteri, og sliter med en del lysdimming både inne og ute og om jeg stiller bassen høyt får jeg en mer "hakkette" bass, isteden for stram og fin er vell dette som kalles "clipping"? Og det er vell ikke så bra

    Har også tenkt på å kanskje oppgradere dynamoen, om dette blir nødvendig har nå org. Dynamo, bilen er en mitsubishi galant 98-modell
    Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
    Pioneer
    Digital Designs
    Ground Zero

  • #2
    Kjøp det største gule agm batteriet på biltema, og oppgrader ledningene i motor rommet. Du kan også sjekke hvor mange volt dynamoen lader. Lader den dårlig så er det somregel bare å skifte spennings regulatoren og et lite voltmeter er ikke å forrakte heller ugn på forumet her selger slike med rød skrift. Hvis ikke så kan du jo kjøpe på e bay for en meget rimelig penge Da ser du når du må skru litt ned. En god batteri lader er heller ikke å forrakte f eks denne http://biltema.no/no/Bil---MC/Elektr...rilader-37737/

    link til batteri http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilres...batteri-80700/


    mvh kim
    Last edited by kimafro; 23-07-2014, 00:37.

    Comment


    • #3
      ja, da var det ikke så mye annet å si
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Største batteri jeg får plass til fremme blir 250x170x220, så da må jeg i tilfelle flytte batteriet bak.. Ledningene i motorrommet har jeg allerede oppgradert til 53mm2 (the big three) men takk skal du ha!
        Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
        Pioneer
        Digital Designs
        Ground Zero

        Comment


        • #5
          Du kan fint ha ett litt mindre fremme og ett stort baki,men helst samme type batteri. Blir aldrig for lite strøm
          2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

          Comment


          • #6
            Tror jeg aaaaaaakkurat får plass til 70ah agm batteriet fra biltema fremme... Men vil dette klare å drive anlegget bra? Det blir enten å bytte ut sønnak 64ah 640A batteriet mitt med ett 70ah fra biltema, eller å FJERNE batteriet mitt fremme og kjøpe et 95ah fra biltema å koble opp i bagasjerommet... Noen som har tips? tror den forrige forsterkeren min døde av underspenning, og vil helst slippe å la det skje igjenn :/

            Alternativet er å beholde sønnak batteriet fremme og parallellkoble det med største fra biltema i bagasjerommet, men har hørt dette kan ødelegge batteriene om de er veldig ulike(?)

            Noen som har tips? Hadde vært fint å fått fikset dette før helgen da det mest sannsynlig blir langtur med bilen da
            Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
            Pioneer
            Digital Designs
            Ground Zero

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ozzt View Post
              Tror jeg aaaaaaakkurat får plass til 70ah agm batteriet fra biltema fremme... Men vil dette klare å drive anlegget bra? Det blir enten å bytte ut sønnak 64ah 640A batteriet mitt med ett 70ah fra biltema, eller å FJERNE batteriet mitt fremme og kjøpe et 95ah fra biltema å koble opp i bagasjerommet... Noen som har tips? tror den forrige forsterkeren min døde av underspenning, og vil helst slippe å la det skje igjenn :/

              Alternativet er å beholde sønnak batteriet fremme og parallellkoble det med største fra biltema i bagasjerommet, men har hørt dette kan ødelegge batteriene om de er veldig ulike(?)

              Noen som har tips? Hadde vært fint å fått fikset dette før helgen da det mest sannsynlig blir langtur med bilen da
              Hva med det lille 70ah biltema foran og det største bak?

              Comment


              • #8
                Har vurdert det... Men som sagt skal jeg på langtur, og har allerede lite med penger, så blir enten eller i første omgang hva burde jeg gå for først?
                Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                Pioneer
                Digital Designs
                Ground Zero

                Comment


                • #9
                  Agm kontra gammelt syrebatteri er som natt og dag.
                  Kjør på med agm 70ah fra biltema blir ikke angre
                  ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                  Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                  Comment

                  Working...
                  X