Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteripoler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteripoler

    Hei. Er en del i tenke boksen for tiden, Jeg har fra før ordnet med 2 stk feite kobber skinner. Som jeg hadde tenkt til å ha i bagasjen. Men så kom jeg over et par videoer på youtube. Der ser jeg at noen av de har noen slike på batteriene http://toolmakermetalworkz.com/viewi...p?productid=14
    Dett er jo da aliminium. Er jo også lettere med slike enn å begynne med kobber skinner
    Har dette mye å si på spenningen?


    mvh kim

  • #2
    Kobber og alu hører vel ikke godt sammen
    ?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Question mark View Post
      Kobber og alu hører vel ikke godt sammen
      Hvorfor ikke ?

      OT: Dette vil ikke ha noen spesiell innvirkning på spenningen nei, TM er høyt respektert i USA og blir brukt på 20kW+ stereoer... Så dette ville jeg ikke bekymret meg over

      Comment


      • #4
        Originally posted by HaraldVe View Post
        Hvorfor ikke ?

        OT: Dette vil ikke ha noen spesiell innvirkning på spenningen nei, TM er høyt respektert i USA og blir brukt på 20kW+ stereoer... Så dette ville jeg ikke bekymret meg over
        Fordi forskjellige metaller reagerer med hverandre, stål og aluminium er heller ikke venner, det er en grunn til at det er ett spesielt belegg på skruer som holder em gearkasse sammen, for eksempel. Og hvis du bruker en vanlig mutter på en syrefast/rustfri skrue, vil mutteren ruste mye fortere og på en annen måte enn om skruen hadde vært av samme materiale, legg til litt fukt og prosessen går enda fortere, og det med alukabel i bil er ikke noe spesielt heldig for norske forhold, de koroderer da mye raskere.

        Comment


        • #5
          Jeg tror jeg går for kobber skinner kobber og rustfri burde vel ikke bli noe problem?


          mvh kim

          Comment


          • #6
            Galvanisk korrosjon er avhengig av en elektrolytt. Tipper litt batteripolfett e.l. vil hindre ganske mye. Jeg er ihvertfall ikke mer bekymret enn at jeg skal prøve med aluterminaler på LiFePO4-batteriet til "ræserbilen".

            Comment

            Working...
            X