Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradere kabel fra dynamo til batteri på 90A Dynamo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppgradere kabel fra dynamo til batteri på 90A Dynamo.

    Hei. Har brukt lang tid på å finne en større dynamo til golfen min, men ser ikke ut som det er noe særlig å finne på nett. Pdd står det en 90A dynamo i bilen, det jeg lurer på er om det vil svare seg å oppgrade kablene mellom dynamoen og batteriet framme på en så liten dynamo eller om det bare ville vært mot sin hensikt. Noen som har erfaring med dette? Standardkabelen er ganske tynn, ca 6-4 gauge, tenker å oppgradere til 00 gauge hvis det har noe for seg.
    Last edited by JayFax; 20-03-2014, 00:47.

  • #2
    Hvilken golf er det ..? Til mange merker så er dieselversjonen sin dynamo litt større.
    Det vil i de fleste tilfeller hjelpe med større kabel om du har mye strømtrekk.. Det kan også hjelpe og trekke minuskabel fra dynamo til batteriet.

    Og ny spenningsregulator og børster er heller ikke dumt på dynamoen

    Comment


    • #3
      Det er en 1,4 bensin. Dynamoen er som sagt original og 90 Ampere på papiret. Jeg kommer til å trekke fra minus på dynamoen til minus på batteri også. Snakker vel egentlig om en "big 3" oppgradering her

      Comment


      • #4
        Har ikke begynt å bygge i bilen enda men kan nevne hva som skal i den.

        1xPhoenix Gold m100
        1xPhoenix Gold m44
        1xPhoenix Gold ms275

        Oldschool PG amps er strømsultne som bare pokker.

        Kommer nok til å kjøre 2 stk 3400 XS Power batterier hvis jeg klarer å skaffe de uten å doble prisen i frakt.

        Gotta love that oldschool stuff.

        Men som sagt eneste jeg lurer på er om det svarer seg å oppgradere kablene mellom batteri og dynamo på en så liten dynamo eller om det vil være mot sin hensikt mtp økt motstand i så tykke kabler.
        Last edited by JayFax; 22-03-2014, 22:42.

        Comment


        • #5
          Originally posted by JayFax View Post
          Har ikke begynt å bygge i bilen enda men kan nevne hva som skal i den.

          1x Phoenix Gold m100
          1xPhoenix Gold m44
          1xPhoenix Gold ms275
          2xCelestion AD12
          2xOld school mellombasser jeg ikke husker navnet på i farten.
          2xFocal PS165 m/ Diskanter - Mulig jeg monterer Seas Lotus istedet.

          Oldschool PG amps er strømsultne som bare pokker.

          Kommer nok til å kjøre 2 stk 3400 XS Power batterier hvis jeg klarer å skaffe de uten å doble prisen i frakt.

          Gotta love that oldschool stuff.

          Men som sagt eneste jeg lurer på er om det svarer seg å oppgradere kablene mellom batteri og dynamo på en så liten dynamo eller om det vil være mot sin hensikt mtp økt motstand i så tykke kabler.
          Min mening er at det vil hjelpe uansett det koster ikke mye, og er ikke så mye jobb..
          Jeg ville værtfall gjort det Veldig enkelt og bytte regulator og børster somregel på dynamoen, det hjalp en del hos meg

          Comment


          • #6
            Yes, tror nok jeg bare durer på en med en full big 3, får se om jeg kan få overhalt dynamoen litt om den ligger alt for dårlig ann. Har ikke så mye peiling under panseret, men kjenner vel noen som kan ta en kikk på det.

            Takk for svar Lyd

            Comment


            • #7
              Når jeg hadde en 80 amp dynamo, Tjente jeg 2 volt på fullt pådrag ved tb3 Så det lønner seg uansett. Nå har jeg 245 amp fra mechman


              mvh kim

              Comment


              • #8
                Originally posted by kimafro View Post
                Når jeg hadde en 80 amp dynamo, Tjente jeg 2 volt på fullt pådrag ved tb3 Så det lønner seg uansett. Nå har jeg 245 amp fra mechman


                mvh kim
                Da er det jo ikke noe å stusse på engang. Takk for svar. Går nok til innkjøp av en mechman før eller siden når lommeboken sier ja.

                Comment


                • #9
                  golf er det?? er d golf 4 får du 120amp dynamo til. og man kan bruke 200amp dynamo til vw crafter med små moding.
                  MVH Mats S. Erdal

                  Comment


                  • #10
                    Er golf 4 ja, 2001 mod. Har sett litt på nettet å er klar over at man kan få tak i 120 amp, men virker som om det er lettere sagt enn gjort å få tak i en. Blir vel uansett en mechman før eller siden, de lager vel custom dynamo avhengig av hvilken bil man har?

                    Comment


                    • #11
                      vist du skal ha nåkka i mellom tiden så har du jo den her
                      http://www.nbfbildeler.no/templates/...e_Id=131574966
                      MVH Mats S. Erdal

                      Comment


                      • #12
                        Den der var ikke dum, takk for link

                        Comment


                        • #13
                          det var jo så litte tok meg bare 1 min så
                          håper man får se mere av prosjektet ditt
                          MVH Mats S. Erdal

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by svane91 View Post
                            det var jo så litte tok meg bare 1 min så
                            håper man får se mere av prosjektet ditt
                            Ja, nå ser det ut til å bli litt varmere i været så da tenkte jeg å sette i gang da jeg ikke har en garasje å stå i.

                            Men har også nettop levert bilen på verksted, den tikker som en snekke under gasspådrag og jeg må bytte toppakningen + regreim. Så det setter meg litt tibake økonomisk kan du si Jeg som hadde tenkt å kjøpe XS batterier istedet!

                            Comment


                            • #15
                              jobber skjøl med å få biln på veien etter å ha ståt i 2 år. har brukt 20k på biln di siste månene.
                              MVH Mats S. Erdal

                              Comment

                              Working...
                              X