Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket batteri må jeg ha?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket batteri må jeg ha?

    Hei, jeg plages med at jeg får levert for lite strøm til anlegget mitt. Å er ikke helt inne i hvordan batteri jeg må ha. Så lurer på om dette: http://bilstereosenteret.no/products/pc925 batteriet er nok?

    Har 2 15" på en Earthquake mini-D 2500 som jeg har koblet i 1 ohm å leverer da 2000wrms. Vist denne infoen har noe innvirkning.

    Takk.

  • #2
    Aller aller aller først: Har du sjekket ladingen på bilen? Og evt oppgradert den originale kablingen i motorrommet? Og sist: hva slags bil er det snakk om?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Har ikke oppgradert kablene, skjekket lading? dynamo du tenker på? Bilen er en BMW e90!

      Comment


      • #4
        Du har jo en forholdsvis moderne bil, så ladinga burde være OK skulle man tru. Denne er det plass til et batteri med god størrelse i. Det du må huske på her er at du må få kodet om bilen etter et batteribytte.

        Hva slags batteri har du nå? Hvor har du jordet forsterker?
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Må jeg kode vist jeg bare koblet opp et til batteri så jeg har 2? Aner ikke hva som står i nu, har ikke skjekket det enda, men kan skjekke opp det. Jeg har jordet forsterker på batteriet foreløbig. Holder på og oppgradere kassa å kabler til 53m2 nu ganske snart. sa da blir det jordet på originaljordinga i bagasjen.

          Comment


          • #6
            Nei behold jordinga på batteriet du. Finnes ikke noe bedre sted enn rett fra kilden.

            Bilen din har elektronisk styrt lading. Nå kjenner ikke jeg til hvordan bilen vil oppføre seg med to batterier, men stikk innom en BMW-forhandler og hør hva de mener om dette. Er den ikke kodet skikkelig vil den heller ikke lade som den skal, og da gjør du vondt værre.
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Hmm, okei da beholder jeg jordinga der! Batteriet jeg har er originalt, sto bmw 12v 80ah 640a. Ikke at det sier meg noe.. Hmm, må vell dra innom å høre hva si mener, er det ingen måte å prøve dette på, og bare måle seg ut om det fungerer? Stoler ikke på den BMW forretninga her oppe i Tromsø.. De er som regel negativ til alt uoriginalt

              Comment


              • #8
                De fleste forretninger er skeptiske til knoting av Gud og hvermann i biler som er pakket med ømfintlig elektronikk. De har ingen garanti for at du vet hva du driver med, og kan derfor ikke komme med tips som går utenom originale spesifikasjoner. Men er lov å høre med dem om de vet noe om det eller kan sjekke for deg.

                Ditt beste alternativ er å bytte ut det originale batteriet ditt med et så stort som mulig batteri og få det kodet inn. Noe mer skal heller ikke være nødvendig.
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Hmm.. Okei, så du tror det er nokk? Har du tips om hviket batteri som er stort nokk? Er ikke helt inne på batterier. Men er det "deksle" over batteriet universalt? Vil det passe på et større batteri? Probleme mitt er jo for mye voltdrop

                  Comment


                  • #10
                    Det største de har på biltema 95 ah er faktisk ganske bra. Koster 1800'om jeg ikke tar helt feil


                    Mvh kim

                    Comment


                    • #11
                      Ikke meningen å knabbet tråden din, men man må spørre når man lurer på noe.

                      Når begynner det å bli på tide å tenke på to batteri?
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment


                      • #12
                        Går helt fint, lurer på det selv. Men også vært fint vist noen kunne tipset meg et batteri som ville vært stort nokk så jeg slepper å skru opp lydn for så at det slutter å spille noen sekunder, irriterende! Så du tror biltema batteriet blir stort nok?

                        Comment


                        • #13
                          Selv har jeg brukt de største sønniak batteriene i mine biler, men jeg har ikke hatt noe som pumper ut over 1200watt rms.
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment

                          Working...
                          X