Announcement

Collapse
No announcement yet.

Holder det med 1 strekk 53mm2 kabel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Holder det med 1 strekk 53mm2 kabel?

    Vurderer om det er nok for meg og ha kun et strekk med 53mm2 kabel?

    Nå har jeg bare en LIB 3500.1D, men skal snart koble opp en Rockford Fosgate T1000-4AD.
    Jeg skal også ha et ekstra batteri bak, og det blir nok et 90ah agm batteri. Har et på 80ah foran.

    Dynamoen er 140A, og det meste strømtrekket vil vel i teorien være bak, så i mitt hue er det nok med et strekk, men ville selvsagt vært bedre med 2. Men det er dårlig med plass uten og modifisere litt her og der.
    Skal også sette i en 15v laderegulator.

    Vil det være nok med et strekk?
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

  • #2
    Kort og godt: ja det vil det være. Men skal man trekke masse strøm MÅ du også sørge for at all jording i bilen er på stell holder ikke med en haug plusskabler om jordinga her og der fortsatt går via det originale som bilen ble levert med.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Det er nok, men jeg mener samtidig at det er akkurat minimum. Dersom du bytter ut en eller begge forsterkerne med noe større har du for lite tversnitt mener jeg.
      never enough!

      Comment


      • #4
        Jordingene mine er bra, har 2punkter på tykt gods i bagasjerommet (På hver sin side av bilen). Men de går via chassi, har ikke egen kabel til jord fra batteri.
        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Larsi View Post
          Jordingene mine er bra, har 2punkter på tykt gods i bagasjerommet (På hver sin side av bilen). Men de går via chassi, har ikke egen kabel til jord fra batteri.
          eneste måten å sjekke er vell å ha et voltmeter på når du vrenger opp! hehe! lettest å kansje dyreste måten
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #6
            Nei. La meg oppsummere alt: Har egen jording fra dynamo til batt. Og Fra chassi til batt. De orginale fra batteri til chassi og fra chassi til motor er der i tillegg.
            Bak har jeg jord fra 2 forskjellige plasser i bagasjerommet. En på hver side av bilen med tykt gods. Alt er selvsagt slipt ned til stålet.

            Men det jeg mente, var at jord går via chassi til batteri. Dermed: jeg har ikke egen kabel fra batteriet foran til jording bak.
            It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
            Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

            Comment

            Working...
            X