Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabelstr?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kabelstr?

    Heisann, kjøpte meg ett kabelsett på bilxtra for vel ett år siden, og er ikke helt sikker på hva kabelstr. er
    Pakken var helt lik denne http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr...owerkit-8-mm2/ men 8mm2 på strømkabelen/jordingskabelen kan umulig stemme.. Målte rundt kabelen og diameteren var vel 8mm(uten gummiisolasjonen selvfølgelig), men om man da regner blir det vell

    A = pi*r*r = 3,14*4mm*4mm = 50,24mm2

    Lurer på dette da jeg skal oppgradere subbene i bilen, og om jeg da trenger å oppgradere kablene samtidig skal ha i en Ground Zero - GZRW38SPL. forsterker har jeg ikke funnet enda.
    Last edited by Ozzt; 12-05-2013, 23:58.
    Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
    Pioneer
    Digital Designs
    Ground Zero

  • #2
    Originally posted by Ozzt View Post
    Heisann, kjøpte meg ett kabelsett på bilxtra for vel ett år siden, og er ikke helt sikker på hva kabelstr. er
    Pakken var helt lik denne http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr...owerkit-8-mm2/ men 8mm2 på strømkabelen/jordingskabelen kan umulig stemme.. Målte rundt kabelen og diameteren var vel 8mm(uten gummiisolasjonen selvfølgelig), men om man da regner blir det vell

    A = pi*r*r = 3,14*4mm*4mm = 50,24mm2

    Lurer på dette da jeg skal oppgradere subbene i bilen, og om jeg da trenger å oppgradere kablene samtidig skal ha i en Ground Zero - GZRW38SPL. forsterker har jeg ikke funnet enda.
    Hvis du har en helt lik pakke som i den linken du henviser til så er det IKKE 50mm2:P MEN om du planlegger å få inn noe bilstereo hadde jeg nok godt for 35mm2 eller kansje også slengt til med 53mm2 kabel, så slipper du og trekke opp nytt senere ved tilfelle oppgradering! Skal du ha noen kabler anbefaler jeg lydibilen.no sine kabler! billige og gode

    Sent from my LT25i using Tapatalk 2

    Comment


    • #3
      Blir mest sannsynlig en rull med 53mm2 fra lib da for å oppgradere strøm+jording til forsterker + TB3
      Menne jeg lurer på hvilken forsterker jeg burde kjøpe til dette elementet, denne her burde vell klare å drive det bra? http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...earchQuery=spl
      http://www.bassbrothers.no/display.a...15&prodid=1831
      Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
      Pioneer
      Digital Designs
      Ground Zero

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ozzt View Post
        Blir mest sannsynlig en rull med 53mm2 fra lib da for å oppgradere strøm+jording til forsterker + TB3
        Menne jeg lurer på hvilken forsterker jeg burde kjøpe til dette elementet, denne her burde vell klare å drive det bra? http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...earchQuery=spl
        http://www.bassbrothers.no/display.a...15&prodid=1831
        Pm sendt! tb3 er absolutt å anbefale!

        Sent from my LT25i using Tapatalk 2

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ozzt View Post
          Blir mest sannsynlig en rull med 53mm2 fra lib da for å oppgradere strøm+jording til forsterker + TB3
          Menne jeg lurer på hvilken forsterker jeg burde kjøpe til dette elementet, denne her burde vell klare å drive det bra? http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...earchQuery=spl
          http://www.bassbrothers.no/display.a...15&prodid=1831
          Den forsterkeren du henviser til har jeg aldri prøvd, der får andre uttale seg:P trur kansje jeg ville gått for lib/lydibilen sin 1200.1D på denne subben!

          Sent from my LT25i using Tapatalk 2

          Comment


          • #6
            Lib sin 1200.1D
            -1200 wrms @ 1ohm

            SPL Dynamics ICE-1500
            -1500 wrms @ 1 ohm

            GZRW38SPL
            -1500 wrms

            vet ikke om dette er reelle watt, men om det er det ser det ut som SPLD sin er både billigere og bedre men er ikke sikker, Stor takk til alle innspill
            Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
            Pioneer
            Digital Designs
            Ground Zero

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ozzt View Post
              Målte rundt kabelen og diameteren var vel 8mm(uten gummiisolasjonen selvfølgelig), men om man da regner blir det vell

              A = pi*r*r = 3,14*4mm*4mm = 50,24mm2
              Omkrets er ikke det samme som tverrsnitt. Diameter er tverrsnitt, du finner ikke tverrsnitt av å måle rundt. Diameter er diagonalt.
              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

              Comment


              • #8
                Uttalte meg litt feil Mente att jeg brukte skyvelære til å måle kabelen, og da var diameteren 8mm
                Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                Pioneer
                Digital Designs
                Ground Zero

                Comment


                • #9
                  den er helt grei den forsterkeren du linker til


                  mvh kim

                  Comment


                  • #10
                    Den var ganske billig også, så tror jeg prøver den!
                    Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                    Pioneer
                    Digital Designs
                    Ground Zero

                    Comment


                    • #11
                      Har i tillegg en 1 fahrad kondensator fra det gamle anlegget, kan denne brukes til noe? eller blir det bare bal?
                      Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                      Pioneer
                      Digital Designs
                      Ground Zero

                      Comment


                      • #12
                        Det kommer ann på teknologien i ampen din. Gamle amper kan det hende at du har gevinst med kondensator. Har du en moderne amp er det lite å hente med kondensator.
                        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                        Comment


                        • #13
                          valget står mellom:

                          Rockford 1500.1BD
                          SPL Dynamics ICE-1500
                          Lib sin 1200.1D

                          Noen som vet hva som er best av disse 3?
                          Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                          Pioneer
                          Digital Designs
                          Ground Zero

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Ozzt View Post
                            valget står mellom:

                            Rockford 1500.1BD
                            SPL Dynamics ICE-1500
                            Lib sin 1200.1D

                            Noen som vet hva som er best av disse 3?
                            Rockford ville jeg tro er best, men den er dyr og der betaler du mest for merket! Spld har jeg ikke prøvd så vil ikke utale meg for mye, men ville faktisk tro lib sin 1200.1D er en av di bedre pris tatt i betraktning Jeg personlig har lib sin 1200.1D og er strålende fornøyd! og har da også ett 1500w rms element jeg ville gått for det!

                            Sent from my LT25i using Tapatalk 2

                            Comment


                            • #15
                              har en kompis som har en slik rockford tilsalgs for 3000 da, og om den er bedre enn SPL sin så er det ikke mye å spare på, da den koster 2500,-. Lib sin er vell litt under desse to? med 1200 rmw? eller? og den koster 2600,- ny
                              Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                              Pioneer
                              Digital Designs
                              Ground Zero

                              Comment

                              Working...
                              X