Announcement

Collapse
No announcement yet.

oppkobling av batteri nr.2 HJELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • oppkobling av batteri nr.2 HJELP!

    Har tre hertz hx300 som drives av en b2 monoblokk.
    når jeg spiller høyt, dimmes nærlysene på bilen i takt med bassen og tenker da at jeg burde ha et batteri til.
    Dette står i en passat 1998 stasjonsvogn og tenker da å ha batteri nr.2 bak i bagasjerommet.


    Har 53mm2 strømkabel bak til en fordelingsblokk http://www.caraudio-store.de/Sonus,S...:579a11e8.html
    som da går med 53mm2 til b2 monoblokken og en 25mm2 til en audison 4-kanals.

    er det mulig å montere batteriet baki og strekke en 53mm2 fra det batteriet og rett inn i fordelingsblokken? og jord fra batteri å rett i karosseri?
    eller burde jeg ha 53mm2 fra batteriet foran til batteriet bak og så fra batteri bak til fordelingsblokk?

  • #2
    Originally posted by aiversen View Post
    Har tre hertz hx300 som drives av en b2 monoblokk.
    når jeg spiller høyt, dimmes nærlysene på bilen i takt med bassen og tenker da at jeg burde ha et batteri til.
    Dette står i en passat 1998 stasjonsvogn og tenker da å ha batteri nr.2 bak i bagasjerommet.


    Har 53mm2 strømkabel bak til en fordelingsblokk http://www.caraudio-store.de/Sonus,S...:579a11e8.html
    som da går med 53mm2 til b2 monoblokken og en 25mm2 til en audison 4-kanals.

    er det mulig å montere batteriet baki og strekke en 53mm2 fra det batteriet og rett inn i fordelingsblokken? og jord fra batteri å rett i karosseri?
    eller burde jeg ha 53mm2 fra batteriet foran til batteriet bak og så fra batteri bak til fordelingsblokk?
    Ville nok godt for ett bat til bak hvor jeg hadde strekt en 53mm2 kabel fra pluss på bat forran til pluss bak, og videre til fordelingsblokk samt jorde bat bak ordentlig! veldig viktig er jording, så sjekk at du har nok av det!

    Sent from my LT25i using Tapatalk 2

    Comment


    • #3
      Originally posted by aiversen View Post
      Har tre hertz hx300 som drives av en b2 monoblokk.
      når jeg spiller høyt, dimmes nærlysene på bilen i takt med bassen og tenker da at jeg burde ha et batteri til.
      Dette står i en passat 1998 stasjonsvogn og tenker da å ha batteri nr.2 bak i bagasjerommet.


      Har 53mm2 strømkabel bak til en fordelingsblokk http://www.caraudio-store.de/Sonus,S...:579a11e8.html
      som da går med 53mm2 til b2 monoblokken og en 25mm2 til en audison 4-kanals.

      er det mulig å montere batteriet baki og strekke en 53mm2 fra det batteriet og rett inn i fordelingsblokken? og jord fra batteri å rett i karosseri?
      eller burde jeg ha 53mm2 fra batteriet foran til batteriet bak og så fra batteri bak til fordelingsblokk?
      Vet ikke jeg hva du har gjort, men kansje det er nok med tre big 3, om du ikke har gjort dette?

      Sent from my LT25i using Tapatalk 2

      Comment


      • #4
        hva er the big 3?

        jeg har bare lagt opp 53mm2 fra batteri foran og bak til fordelingsblokk.
        jording fra fordelingsblokk og i karroseri.

        Comment


        • #5
          Originally posted by aiversen View Post
          hva er the big 3?

          jeg har bare lagt opp 53mm2 fra batteri foran og bak til fordelingsblokk.
          jording fra fordelingsblokk og i karroseri.
          The big 3, 1: strømmen(+) på dynamo til (+) på batteri, 2: jording fra karosseriet til batteri, 3: jording fra motorblokk til batteriet! Bruk 53mm2 på dette! Prøv dette før du bruker penger på nytt bat ettersom du ikke har gjort dette, trur jeg du vil få en merkbar forkjell og kansje slipper ekstra bat;D

          Sent from my LT25i using Tapatalk 2

          Comment


          • #6
            Forstår ikke hvorfor ekstra batteri har så stort fokus. Jeg ville sett på dynamoen før jeg tenkte på batteri. Hjelper ikke om du har 10 batteri i bilen om du ikke klarer å lage mer strøm enn du bruker. Ganske enkelt prinsipp. Eneste er at du forlenger tiden litt. The Big 3 er jo å anbefale uansett som i forrige post.

            Comment

            Working...
            X