Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamo og batteri diskusjon.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Liten sideforklaring?

    Om man skal ha flere batterier i bilen,for å bruke min egen bil som eksempel,jeg har en 2004 Mercedes E220CDI stv med standard batteri og det hender vis jeg spiller lenge på høyt volum at det kommer opp battery protection i displayet,vis jeg da vil innstallere et til batteri må jeg da et likens batteri som standard,er jo sånn digert dieselbilbatteri,eller kan jeg bruke et mindre et? Har lest om paralellkobling,men hvordan kobler man i paralell eller evt serie? Er helt grønn så derfor spør jeg mye...

    Comment


    • #47
      Ville først og fremst skiftet ut orginalbatteriet til ett AGM batteri. Dersom det ikke er nok, så kan du vurdere ett tilsvarende til.

      Batteriene bør være relativt like. De skal forøvrig paralellkobles. Dvs begge batteriene skal ha + koblet sammen, og begge skal ha - koblet til chassi.

      Om du seriekobler 2 batterier så får du 24V og da tar du mest sannsynligvis knekken på alt som finnes av elektronikk i bilen din.

      Comment


      • #48
        Takker så meget før utfyllanes svar Skal bytte ut standard batteri først ja,er bare kjekt og vite hvordan man skal gå fram om det ikke er nok

        Comment


        • #49
          Originally posted by Einars183 View Post
          Om man skal ha flere batterier i bilen,for å bruke min egen bil som eksempel,jeg har en 2004 Mercedes E220CDI stv med standard batteri og det hender vis jeg spiller lenge på høyt volum at det kommer opp battery protection i displayet,vis jeg da vil innstallere et til batteri må jeg da et likens batteri som standard,er jo sånn digert dieselbilbatteri,eller kan jeg bruke et mindre et? Har lest om paralellkobling,men hvordan kobler man i paralell eller evt serie? Er helt grønn så derfor spør jeg mye...
          Når du spiller lenge på høyt volum... Er det med motor på eller avslått?
          Kan jo hende du også har slitt dynamo eller børster i dynamoen?

          Comment


          • #50
            Motor på og under kjøring

            Comment


            • #51
              Da ville jeg sjekka ladinga...

              Comment

              Working...
              X