Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamoproblemer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynamoproblemer!

    Hei alle søte kjære medforumbrukere!

    Jeg cruiser rundt i en Peugeot 406 -98 aka en ordentlig bråkmaker..
    Jeg har byttet dynamo en gang etter jeg har overtatt den etter mor og far for et halvt år siden.
    Begge dynamoene som har stått i har vært 90A dynamoer. Nå i dag begynte batterilampa i bilen og lyse igjen, akkurat som den gjorde da den forrige ble defekt. Batteriet holder seg også stødig på 12V når bilen går.... Kan det være noe mellom dynamoen og batteriet som rett og slett er ødelagt, eller må jeg ty til en ny, uorginal dynamo?

    Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal måle for å sjekke eventuelle brudd.. Noen som har noen tips?

    Takker for svar, og gjerne før i morgen, for en gang i morgen skal den bilen egentlig bli med meg til folkehøyskolen jeg går på.... :P

  • #2
    hei du kan prøve å bytte Laderelé. eller kjøp denne http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...V-100-A-63627/
    Last edited by gullpluggen; 02-01-2013, 22:44.

    Comment


    • #3
      ser dynamo fin ut ellers? var det en brukt du satt i sist? Har du sjekket børstene(laderele?) Du skal jo ha godt over 12v ved tomgang... Overhalte nettop dynamo på min bil, er ikke så galt om det bare er laderele ihvertfall

      Comment


      • #4
        Oi! Har liggi syk en stund, så har ikke fått vært innpå her.

        Den siste var brukt, ja. Skulle levere 90A. Men har nesten ikke mulighet til å ta den ut selv virker det som, for den sitter under motorblokka, og jeg har ikke overflod av kunnskap på akkurat det der Eller verktøy forsåvidt... Ett annet hinder er at jeg er på folkehøyskolen i Bø i Telemark nå, og bilen står hjemme i Tønsberg

        Comment

        Working...
        X