Announcement

Collapse
No announcement yet.

spørsmål om lading av batteri av dynamoen. stor forsterker trenger hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • spørsmål om lading av batteri av dynamoen. stor forsterker trenger hjelp

    hei.
    jeg skal montere stereoanlegg med et batteri som driver en kraftig forsterker.
    så skal dynamoen lade to batterier men er lit usikker på at den orginale dynamoen greier og lade to batterier

    hvor stor dynamo bør jeg skaffe meg trur dere at en dynamo fra en chevrolet van går.


    info om forsterker:
    boss 5000watt mono blokk.

    basselementer:
    2*12" merke boss 2300 i en.

    info om bil:
    volvo 740

    mvh elton

  • #2
    det går fint med org dynamo


    mvh kim

    Comment


    • #3
      jeg er litt redd for at lysene blunker når jeg spiller musikk. med litt høy volum.
      med den orginale dynamoen eller hva sier dere?

      Comment


      • #4
        kanskje du kan prøve og oppgradere til tb3? evnt en liten kondis ?

        Comment


        • #5
          driver en kraftig forsterker.
          nfo om forsterker:
          boss 5000watt mono blokk.

          hahahahaha

          Comment


          • #6
            jaja men den gir jo ørlitt lyd fra seg da:P hatt denne selv

            Comment


            • #7
              sorry, må nok si sannheten her. det er ikke en kraftig forsterker. du trenger ikke bekymre deg for at dynamoen ikke klarer å lade opp batteriene og å dra stereoen. oppgrader kablene så er det greit. ps, drit i kondensator og batteriseparator om du har vurdert det
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic
              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
              www.sandviksbassogbongel.com

              Comment


              • #8
                men jeg hadde bare 1 syre bat og orginale dynamo og 1f kondis funker nok til at lysene ikke skal blunke

                Comment


                • #9
                  hvor grove kabler skal jeg bruke til og oppgradere de orginale kablene

                  Comment


                  • #10
                    kommer ikke til å ha noen store problemer med det nei. men hvis du får det, holder det med the big 3 og et agm batteri.
                    FI SP4
                    LIB
                    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                    DD4LIFE

                    Comment


                    • #11
                      Kondis kan du bruke til pynt i søppelbøtta At lysene dine ikke blinker forteller mer om hvor lite strøm den forsterkeren trekker, ikke at du hadde bra strømsett..


                      Men til trådstarter: Ekstra batteri er alltid bra å ha, et AGM eller Gelebatteri baki. 50mm2 kabler fra dynamo til batteri framme, fra motorblokk til karosseri, fra minus på batteri framme til karosseri (det som er TB3, The Big 3) og til batteri bak. Så har du stabilt med strøm, dynamoen din klarer fint å lade opp begge batteriene Så har du itillegg stabil nok strøm til oppgradering senere når du skal ha noe skikkelig stereo

                      Skjønner jeg virka veldig nedlatende, men BOSS har et par NESTEN ok elementer. Mens forsterkererne deres er en stor VITS! De ganger effekten med 5 og noen ganger mer!

                      Selg (hiv) Boss forsterkeren å heller se om du finner deg en monoblokk i hvilket som helst annet merke (nesten hvilket som helst). F.eks så har de mange billige å bra utvalg på www.sonicelectronix.com. Veldig enkle å forholde seg til og god service

                      Sjekk Til salgs delen på forumet her, så finner du masse masse billig å veldig god stereo. Går fint med brukt så lenge de fortsatt ser greie ut

                      Comment


                      • #12
                        hehe er klar over at kondis bare kan kastes men jeg prøvde uten kondis og det blinket endel da, men når jeg koblet på kondisen så hjalp dette faktisk endel på blunkinga altså må jo dette ha en form for funksjon også mener jeg :P altså har lite peiling, så vil ikke si for mye, men sier bare det jeg har testet men da hadde jeg også mindre stereo og ble fortalt at jeg kunne bruke det bruker ikke dette nå ettersom jeg har oppgradert litt siden da ( beklager bare måtte ta det )

                        Comment


                        • #13
                          Tviler på at TS orker å selge det han har, boss er jo uansett vanskelig å selge, de fleste vet hvor "bra" det er :-)
                          BMW E46 - 320i 1999
                          Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

                          Comment


                          • #14
                            Kondis er oppskryt mener nå jeg da. Prøvd alt fra 0,5 til 3,5F. Og jeg hadde like mye voltdrop med alle, som ingen.. Så.. :P Et godt batteri(AGM, Gele) er det beste. Men Boss forsterker leverer ikke det dem sier.. :P Hadde en "3000W" forsterker fra Boss. En MDS med 500RMS låt bedre, og den er på størrelse med en stor fyrstikk eske.
                            Mvh Myrland
                            Kenwood-Digital Designs-Ground Zero-GladenNorwegian Champion Street Trunk 2013

                            Comment

                            Working...
                            X