Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kobling av 24V/12V omformere til forsterker i lastebil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kobling av 24V/12V omformere til forsterker i lastebil

    Har fått 3 stk brukte omformere som skal kobles sammen for å øke total Ampere ut, men er litt usikker på hvordan jeg skal få til det og samtidig beholde 12V. Det blir 3stk inn àla 24V og 3stk ut àla 12V

    Har noen her erfaring på dette området?

  • #2
    Aldri testet slike omformere, men skulle tro det funka å koble alle tre i paralell.

    Comment


    • #3
      Er det ikke seriekoblede 12v batterier i lastebilen? Kan det ikke fungere å hente 12v direkte fra ene batteriet?

      Comment


      • #4
        Tror ikke det er helt heldig for batteriene å belaste kun det ene i en seriekoblet krets.

        Comment


        • #5
          Litt usikker der, ingen som vet?

          Comment


          • #6
            Om jeg tar 12V ut fra det første batteriet i kretsen vil det gå ca 3 uker før det er knekt. Har hørt om folk som har prøvd dette uten langvarig hell pga skjevbelastning =/

            Har derimot funnet ut at parallelkobling er tingen, men etter litt måling og tukling med diverse har jeg funnet ut at 2 av de 3 omformerne som sjefen har "donert" er kaputt etter han som hadde dem før. Dette var egentlig roten til at jeg i det hele tatt lurte, fordi ingenting fungerte noe bedre med 3 enn med 1.

            Men nu jävlar ble løsningen 4stk slike:

            http://www.arbeidsfolk.no/index.php/...%3E12v/109-133

            *40A max
            *batteriladingsfunksjon eller direkteuttak
            *remote

            Parallelkoblet gir ikke dette dermed sagt 160A, men det bør holde til vedlikeholdslading av gelèbatteri eller forsiktig direktebruk. Takk for innspill, forresten =)

            Comment

            Working...
            X