Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger nye batteriterminaler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger nye batteriterminaler

    Trenger nye batteri-terminaler i min Peugeot 406, siden denne har en "noe original" løsning som gjør at det er vanskelig å få strukket kabel fra batteri til amp. osv.. (noe idiotiske skru-kontakter).

    Er det noen som har noen anbefaling å komme med mtp. hvilken jeg skal kjøpe?

  • #2
    Hei. Får du lastet opp et bilde hvordan det ser ut? Uansett jeg har pleide og klipt vekk orginal polskoene og satt på kabelsko.og kjøpt polsko på biltema og festa alt til de. kanskje litt dårlig forklart.


    Mvh kim

    Comment


    • #3
      Han har noe lignende som løsgjenger. Er en ring, med gjenger på, som er tredd over batteripolen. Når man skrur på batteriklemma så klemmes ringen mer fast.
      Er vel laget for å spare tid når man skal jobbe med det elektriske på bilen siden man oftest må koble fra batteri.

      Er ikke verre enn å fjerne den batteriklemma på kabelen, og bruk en tang for å få vekk den gjenge-ringen som sitter på batteripolen.
      Og som nevnt over, så finner du mange og billige batteriklemmer på biltema, samt mekonomen. Noen bensistasjoner har det også.

      Skal du ha noe med mer uttak på til stereo, så må du innom en bilstereobutikk, eller handle online.
      B2 A U D I O

      Comment


      • #4
        Jepp.. Noe idioti som gjør det vanskelig å en gang bruke startkabler f.eks om man skulle trenge det..

        Og naturlig nok også å få inn ekstra strømkabel osv. Tenker å gå for en terminal med mulighet for å skru inn forskjellige tykkelse på kabler osv. får vel kikke litt på eBay eller noe..

        Comment


        • #5
          Blir til at jeg fikser noen nye terminaler som tar 2 54mm2 strømkabler.. Og samme på minus-Siden.. Klipper da vekk det som stod der fra før og legger opp 54mm2 til jord og strøm fra dynamo til batteri. For så å trekke 54mm2 kabel til forsterker fra batteri både fra + og - siden.

          Problemet er bare at veldig få terminaler har 2X uttak/inntak for såpass store kabler.. Har sett at RF har noe styr, så er mulig jeg bare går for de..

          Comment

          Working...
          X