Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltema har nå AGM batteri !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Biltema har nå AGM batteri !

    Heisann folkens surfa og fant http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/El...i/AGM-batteri/

    noen som har testa batteriene ? 1800 kr for 95 AH er jo fryketlig billig da, men holder de mål? Hva tror dere
    Last edited by m4sta; 22-08-2011, 16:12.

  • #2
    Alle som selger batterier i den prisklassen som ikke har de mest nødvendige info tilgjengelige ville jeg i alle fall hatt tilbakemeldinger fra kunder som har hatt andre AGM batterier og testet de opp mot hverandre.

    For de er sikkert bedre enn de vanlige biltema batteriene, men spørsmålet er jo bare hvor mye bedre eller dårligere er de i forhold til de etablerte merkene?

    Men er vel bare å kjøpe og ta en test
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      Får ta og ta meg en tur ned til biltema og sjekke spesifikasjonene på dem og notere så gir beskjed her

      Comment


      • #4
        Vi selger Euroglobe, et billigmerke, men et etablert billigmerke med ekstremt lite reklamasjoner. 75Ah AGM for 1500,- og 104Ah for 1685,-. Så veldig billig syns jeg da ikke disse var. Ypperlige for montering bak i bilen. Men litt høy kasse for å passe foran i europeiske biler. Kan selvfølgelig legges på siden og da bli kun 17cm høye.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Biltema på alnabru i oslo hadde kun 1 igjen og det var 80 ah agm batteriet.

          Huska bare at den har en kaldstart på 800a og noe med 120ca ellerno er ikke sikker men veide relativt mye , så stødig ut :P Får vente til noen kjøper den, for det var nære på at jeg kjøpte den for å si det sånn -.- da den passer akkurat i bilen min uten at jeg må lage feste eller snu batteriet
          Last edited by m4sta; 23-08-2011, 21:09.

          Comment


          • #6
            jeg har planer om å prøve ett av de største i bilen min. men det blir ikke før jeg har fått inn ny dynamo og div annet småpjask
            Cerwin Vega! Pioneer

            Comment


            • #7


              80 ah specs

              og 95 ah specs


              Det er faktisk det som står på de batteriene og ikke en eneste. Er det no bra ? Noen pro epic skilla folk som kan forklare oss

              Sende mail til biltema så fikk jeg det tilbake, og kan bekrefte at det ikke står noe som helst mer på de bateriene

              Comment


              • #8
                EN er ikke imponerende. Vi selger bl.a Sønnak 100A vanlig blysyre batteri som har 900A EN. Da er det ikke imponerende at et AGM kun har 850A.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Hadde vært greit å vite hvilken temperatur batteriet skulle kunne prestere under og hva som skjer når det blir kaldere.

                  For enklest mulig å sammenligne med div. andre AGM batterier så brukes ofte betegnelsen CCA.
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #10
                    Men også CCA er målt ved forskjellige temperaturer. Odyssey oppgir ved 23 grader pluss, om jeg ikke husker feil. Mens Varta og Sønnak oppgir ved minus 18 grader. Altså samme måleenhet. Men totalt forskjellig resultat.

                    Og siden de forskjellige produsentene bruker forkjellig metode, er det vanskelig å sammenligne. Biltemas batterier er sikkert produsert i Asia, og da er de antagelig oppgitt ved plussgrader.

                    I februar får vi inn en spennende nyhet. Bilbatterier med nanoteknologi. De vil ikke få flere Ah. Men høyere CCA enn det som i dag er normalt for blysyre, AGM og spiral cell teknologi. Nanopartiklene som er tilsatt batteriet gjør at hver celle får langt større overflate. Noe som igjen gir mer CCA. Kort forklart. Har ikke fått all info på disse ennå. Men blir spennende å se når de kommer.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      CCA skal i følge normene måles ved 0 grader fahrenheit, altså minus 18 celsius. Men til bilstereobruk er den jo ikke mye relevant, hvor mange Ah batteriet kan levere før det er nede i 7,2V ved minus 18 grader er omtrent irrelevant. De fleste forsterkere slår seg av lenge før 7,2V og om de ikke gjør det så svir de gjerne lett av både seg selv og det som er tilkoblet..

                      Men i mangel på en relevant målestandard til "vår" bruk, så er det vel iallfall en form for måleenhet å sammenligne med. Høyere er jo sikkert som regel bedre.
                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                      Comment


                      • #12
                        Poenget er forskjellen på målingene. Som sagt, noen måler ved -18 og andre ved 23+. Da får man ikke sammenlignbare resultater.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          .. mao. helt som normalt innen denne hobbyen
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                          Comment


                          • #14
                            Aha så det er dritt ret og slett? kjempesyndt da det hadde passa akkurat perfekt i passaten den 80 ah batteriet..

                            Comment


                            • #15
                              Det er sikkert ikke dritt. Men tatt i betraktning hva man antagelig får er ikke prisene så mye å skryte av.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X