Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Typhon View Post
    Er flott at du vil at det skal bli så bra som mulig. Men det å montere forsterkerne rett over den skrua som fester bånnplata gjør vel ikke akkurat det festepunktet ubrukelig?

    Først skrur du fast bånnplata, deretter monteres forsterkerne. For demontering blir det i omvendt rekkefølge.

    Mulig jeg virker litt grumpy her og beklager i såfall fin fremtoning her da. MEN, dette er et ikke-problem som eskalerer noe grådig.
    Neida du er ikke grumpy Tony, bare litt på kanten til det.

    Men det går fortsatt ikke å sette forsterkerne inntil hverandre over åpningen,
    fordi bolten bygger for høyt. Jeg har også allerede borra hull til alle kablene,
    så jeg er ikke så keen på å flytte på de. Skal heller lage til noe stilig der.

    Jeg har en ide...

    Originally posted by matador View Post
    det som også er et alternativ siden forsterkerne ikke skal settes sammen simen er faktisk å få selve metal platten gjevnt under treplatten, da vil også kunne festes til samme skrue uten de "stygge vingene" over åpningen.

    Når du først har fått dette jevnt blir ganske mye bedre, MEN du kan lage en plate til som dekker hullet og i den platten bruker du en umbraco bolt som er forsenket -slik jeg ser på bildene skulle gå helt fint- og som sagt det stygge ved det helle som er nå er at metall platten stikker opp av platte hulen. Men aller best -nei, nest beste blir å sette en voltmeter på denne plassen... beste løsning hadde vært å sette metall profill fra genesis self...så forsterkerne ser ut til å være sammen

    Rett ut metall platen og fest den på undersiden til tre platten simen, bare det vil forbedre systemet ditt til nye høyder og sikker mange flere watt og flere heste krefter samtidig bruk en rust fritt umbraco skrue så kan du polere den til å nesten matche bling blingen fra genesis

    Den nettingen var jo mange ganger mye bedre enn hønsenettingen
    Vingene må gå oppå, ellers er hele poenget med den borte.
    Den strammes til slik at bunnplata klemmes på plass, ser du.

    Men ja, gjorde seg med den styling-grillen!

    Ellers mye bra forslag fra alle sammen!
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • Originally posted by TakeTheTime View Post
      N

      Vingene må gå oppå, ellers er hele poenget med den borte.
      Den strammes til slik at bunnplata klemmes på plass, ser du.
      Kan du ikke ha vingene på undersiden og skru dem fast (Til plata de)?
      Da vil den i tilfellet sitte bedre fast enn om den skulle være i klem og..
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • Originally posted by TakeTheTime View Post
        Vingene må gå oppå, ellers er hele poenget med den borte.
        Den strammes til slik at bunnplata klemmes på plass, ser du.
        joa, jeg har sjønt det, men du har ikke sjønt hva jeg prøvde å forklare.. du må lære deg spansk da simen... skal foklare det en annen gang når vi treffes isteden.

        den skruen går vel ikke over treplatten vel? grunnen til at det er sånt som den er nå=original feste -er fordi platten kan sitte litt vridd og skal kunne låses på plass allikevel, MEN om man setter platen riktig så trenger man ikke å ha vingene på den måtte -se for deg som om helle tre platten hadde vært uten den åpningen men bare med et hull til skruen... -det med å rette ut vingene og skru det fast på undersiden til platten gjør at skrue hodet ikke stikker over treplatten... men, men -bruker ikke mer tid nå på noe så enkelt men å spraye med sort "bengalack" på den metall vinge platten hadde sikker skjult den litt mer
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • En aldri så liten oppdatering...

          Tok en liten pause og lot det være forløpig, det med vingene ^

          Men nå om dagen har jeg faktisk bestemt meg for å bytte ut både spiller og batteri.
          Som kjent har jeg hatt diverse problemer med ulike ting, som vanlig, f.eks. dette.



          Så ikveld har jeg tatt ut det gamle vannbaserte batteriet mitt, og målt opp litt...




          ^ Vil jo at det skal passe inni ramma, og da kunne batteriet være maksimum
          264mm i bredden ("lengde") og 180mm dyp, mens i høyden er det mye å gå på...



          ^ MEN, denne feste ramma begrenser meg littegran, for at jeg skal få brukt den
          kan ikke batteriet være dypere enn 164mm, og ikke høyere enn ca 180mm...

          Mange batterier jeg har sett på har vært ca. 170mm dype,
          og da går det AKKURAT ikke. Men så fant jeg Stinger SPV69...



          Utifra dimensjonene vil dette AGM batteriet passe helt perfekt!
          Hva tror folket om dette batteriet? Ser Dynabel har det til 2500,-
          og hvis de har det inne drar jeg inn til Joakim allerede imorra og henter...
          Last edited by TakeTheTime; 14-06-2010, 21:21.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • Neh, hvis du finner det på Dynabel sine sider så finner du fort ut at det er et AGM-batteri. Så der tok du nok feil.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • Den feste ramma trenger du ikke, da du kan bruke en spennebånd -det er godkjent hos trangsynnet også, bare sørg for at det sitter godt og batt. ikke kan flytte på seg -ellers kan du spørre pent EA om han ikke kan sveise noe annet etterhvert

              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

              Comment


              • ellers synes jeg at det er bedre med 2 stk batterier istedenfor bare den ene foran... særlig når du har alle forsterkerne bak i bagasjerommet... gå for 2 stk spv44 isteden så setter du en foran og den andre bak samme med forsterkerne.... det er ikke så mye mer det koster egentlig

                du kan kanskje be joakim om masje i tilleg...
                Last edited by matador; 15-06-2010, 09:43.
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                Comment


                • Originally posted by matador View Post
                  ellers synes jeg at det er bedre med 2 stk batterier istedenfor bare den ene foran... særlig når du har alle forsterkerne bak i bagasjerommet... gå for 2 stk spv44 isteden så setter du en foran og den andre bak samme med forsterkerne.... det er ikke så mye mer det koster egentlig

                  du kan kanskje be joakim om masje i tilleg...
                  Det blir godt over 3k, og jeg bør egentlig spare de penga. Sorry James, jeg vet det hadde vært bedre med to,
                  men så vet jeg heller ikke hvor jeg skulle gjort av batteri nr. to, da måtte jeg antakelig fjerna alt jeg har jobba
                  med og ta ut basskassa osv. Uff, orker ikke det nå. For å få ut basskassa må jeg skru ut subben, siden den
                  er bolta fast gjennom gulvet inni kassa. Men jeg tror jeg skal kunne klare meg på et stykk nytt
                  batteri foran når jeg har overlevd med dette vannbaserte batteriet i over ett år.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • joa, det var bare et forslag -pingle...
                    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                    Comment


                    • Fungerer fint for meg med ett apollo a1750 og jeg har 3k+ rms. Tror du klarer deg lenge med ett batteri. Viktigste er bare bra nok kabeldimensjon i fra batteriet og gode kontaktpunkter/jording.

                      Comment


                      • Stinger er laget av enersys, samme som odyssey så skal være bra saker.
                        Bmw e34 520:
                        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                        Comment


                        • Idag har jeg plukka opp noe i Oslo, på Dynabel seff.




                          ^ Det ble visst Stinger SPV69 gitt. Gult og flott batteri.



                          ^ Diverse saker og ting som trengs. Ny klemmetang til kabelsko også!



                          ^ Her jobbes det hardt. Utrolig hvor mange timer
                          som faktisk gikk med. Kanskje jeg er unødvendig nøye?




                          ^ Her er det ferdig kobla opp, og batteripolene sitter på siden innerst
                          fordi polene egentlig var på feil side. Passa faktisk bedre i ramma slik,
                          selvom den ramma er skrudd fast litt rart med et lite opphold og sånt.
                          Men det sitter godt fast, og på denne måten skjules jo kablene litt.

                          Har ikke prøvd å starte bilen ennå, da spenninga var veldig lav.
                          Den lå på 10.16, men fikk låne en lader av naboen - så får vi se.

                          Originally posted by tofter View Post
                          Stinger er laget av enersys, samme som odyssey så skal være bra saker.
                          Ye, og når Joakim anbefaler meg dette batteriet så blir jeg liksom ikke i tvil lenger.

                          Originally posted by trustno1 View Post
                          Fungerer fint for meg med ett apollo a1750 og jeg har 3k+ rms. Tror du klarer deg lenge med ett batteri. Viktigste er bare bra nok kabeldimensjon i fra batteriet og gode kontaktpunkter/jording.
                          Ja jeg jo ikke på langt nær så mye "rms" her så. Nå synes jeg du kommer med mye bra Bjørn!

                          Originally posted by matador View Post
                          joa, det var bare et forslag -pingle...
                          Haha frekkasen (PS prøvde å få tak i deg ista James )
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • Kunne jo bare kjørt deg en tur for å lade opp batteriet da. En halvtime på veien gir jo litt puff i batteriet
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment


                            • Så min 90A-dynamo lader såpass bra, mener du? Men er for lat akkurat nå, sitter her med en iskald colaboks. Er digg!
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                              Comment


                              • Lader da bedre en den laderen du har kobla til nå vil jeg gjette på... den er vel neppe på mer en noen få Ampere? Du får ta en omvei i morgen tidlig om du skal ut å kjøre, så får du ladet litt.
                                Mvh Tony
                                - The only road to take is perfection itself

                                Comment

                                Working...
                                X