Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan jeg tørre og spør hvor mye du betalte for en kasse fra Dag? Sitter veldig og snuser litt på om jeg skal gå til innkjøp av noe snacks selv, eller eventuelt bygge en hornkasse eller isobarisk kasse, bare for å se om det er så vanskelig
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment




    • Gleder meg virkelig til å få dette inn i bilen! ^ Har støvsugd,
      og tørka over kassa med klut pga. at det var en del MDF-støv.
      Merker at det er veldig solide greier av Mr. Johansen det her...






      Frontplata er i 22mm solid MDF, mens de andre veggene er 19mm.





      Skal ikke skru fast subben før jeg har fått trekt kassa og sånt,
      men jeg måtte bare se hvordan den passa. Rimelig perfekt!





      Originally posted by accord rånern:P View Post
      bagasje plass?? hva er det? bare hørt om bilstereo plass jeg :P
      sort filt gjør seg som regel best ja. blir vel det hos meg å til slutt tenker jeg.. er liksom så greit å legge på + at det går mer i ett med interiøret
      Hahaha! Sant nok, men jeg liker å kunne ha litt plass til overs hvis det er noe.
      Det hjelper veldig med denne kassa pga. dybden, og at den går helt inntil ryggen...




      ^ Ser greit forskjellen der? Ser for meg at det kan bli veldig fint også,
      med sort filt - også skal jeg kjøpe ny strøken (sort) bagasjeromsmatte.

      Originally posted by GENEXXA
      Du kan jo prøve og herme etter bassdal Sort skai matcher godt den sorte plasten. Så trekker du "bunnplata" i skai også.
      Jeg skal da ikke prøve å herme etter noen,
      jeg skal lage dette til med eget. Bare vent!
      Men det blir nok sort filt (en fin type dah)...

      Originally posted by tmolberg View Post
      Kan jeg tørre og spør hvor mye du betalte for en kasse fra Dag?
      Nei det er nok hemmelig!
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • Slutt å vær så kjip, give me information you filthy....
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • Støtter den, gi oss informasjon ellers ellers......!
          Slutter vi å poste i tråden din

          Er spent på prisene til Dag jeg, sendt han PM ang litt små snacks
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

          Comment


          • Jeg tulla faktisk ikke når jeg sa det var "hemmelig" Lovte å ikke si det. Priser på sånt må dere ta med Dag, jeg skal ikke si noe mer om den saken!
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • .....alle skal få.... øh, kjøpe!
              Jeg gir pris på PM, har det bare litt travelt for tiden så det kan ta litt tid å få svar!
              Ellers var det hyggelig med en liten bilstereoprat Simen!

              Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

              Comment


              • Ble bra med kassa der ja

                Vil si meg enig i å trekke med skai da.Synnes det ser litt mer "sikkelig" ut enn filt. Blir fint om man legger noe myk skumplast/skumgummi under

                Men er vel hver sin smak

                Comment


                • @Dag, hvordan har du festet platene på kassen? Bare lim? Hva slags lim isåfall, trodde ikke det var sterkt nok alene til å holde på lydtrykket. Klasket i sammen en 2x12" kasse her om dagen på rundt 120liter, brukte drøssevis med skruer og masselim, tett ble det men lurer på alternative løsninger
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • Originally posted by Dag Johansen View Post
                    .....alle skal få.... øh, kjøpe!
                    Jeg gir pris på PM, har det bare litt travelt for tiden så det kan ta litt tid å få svar!
                    Ellers var det hyggelig med en liten bilstereoprat Simen!

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    Takk, Dag, var hyggelig ja! Gjorde som du sa og støvsugde godt + tørka vekk støv med en klut inni.
                    Også skal jeg prøve så godt jeg kan å trekke kassa på en verdig måte iforhold til ditt solide arbeid!
                    Men det var altså greit å ikke tette hullene til kablene så lenge jeg borrer hull m/ perfekt størrelse?
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • Originally posted by GENEXXA
                      Trelim holder i massevis. Men du kan bruke stifter i tillegg. Altså stift spiker, ikke "normale" stifter.
                      Gjør nok det ja, og jeg ser ingen spor etter skruer e.l. etter Dag altså!
                      Målte nå nøyaktige mål og regna ut at kassa er på hele 58.49 liter!

                      JL-subben bruker 2.5 liter av plassen,
                      så da får vi netto på ca 56 liter...

                      Gleder meg å høre om
                      det blir annerledes bass!
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • Ble meget fint med den kassa TTT
                        Bare få kledd kassa nå så blir det nice.
                        Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                        Comment


                        • Originally posted by tmolberg View Post
                          @Dag, hvordan har du festet platene på kassen? Bare lim? Hva slags lim isåfall, trodde ikke det var sterkt nok alene til å holde på lydtrykket. Klasket i sammen en 2x12" kasse her om dagen på rundt 120liter, brukte drøssevis med skruer og masselim, tett ble det men lurer på alternative løsninger


                          Kun lim!
                          Men det hender jeg hjelper til med noen stifter så tingene ikke flytter på seg mens jeg setter på tvinger.

                          Mvh
                          Dag Johansen
                          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                          Comment


                          • Intermaresting, da vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang jeg lager en kasse.
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • Dagens økt

                              Nå har jeg holdt på i 4-5 timer med godsakene jeg fikk med meg av Dag.
                              Var tidlig ferdig på skolen, og på vei hjem kjøpte jeg med meg bl.a. dette:



                              Starta med å forbrede basskassa littegran!
                              Først borra jeg et par hull til 2x 6mm^2...




                              Deretter pussa jeg med sandpapir på kantene (som nevnt måtte
                              Dag etterskjære litt i sidene på kassa for at den skulle passe)...




                              Så tok jeg pensel og svart vannbasert
                              maling fatt, og ga hele kassa ett strøk...





                              Så var det på tide å feste midwooferne igjen,
                              skrudde ut de gamle "festene". Slik så de ut:




                              Så forborra jeg med 2.5mm-borr og skrudde fast
                              høyttalerne med 4mm-skruer - rett i MDF'en...






                              Det greiene jeg festa rundt var faktisk den "feste-massen"
                              fra B2 mattene, tok det rundt hele bare i tilfelle luftlekkasje.
                              Dytta det også inn i alle hullene (ja, ble mer enn ett forsøk)...
                              Festa seg skikkelig godt i MDF'en, og når jeg var 100% sikker
                              på at det var tett og klart lagde jeg "tak" over høyttalerne. Også...







                              Så ble det spennende å se om jeg fikk på griller + dørtrekk.
                              Og det gikk akkurat, jeg hadde beregna bra denne gangen...




                              ^ Var heldig med den. Måtte jo treffe "hullet" for å få satt grillene på innsiden.
                              Så testa jeg om lyden hadde blitt noe bedre. Hadde egentlig ikke forventa noe
                              bedring her, men JAGGU! Midbassen ble enda heftigere, enda bedre punch. Rått!
                              Merker ikke så mye til det her da, men filma litt med døra åpen. Det trøkker bra...

                              Demonstrasjonsvideo 1



                              ^ Storebror JL w6. Men asså, var skikkelig morro å høre forskjell!
                              Anbefaler alle å montere frontsett skikkelig! Anbefaler å skru fast
                              midwoofere osv. skikkelig rett i MDF. Midbassen blir så bra!
                              (selvfølgelig bør man dempe dørene godt også da...)
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                              Comment


                              • Originally posted by GENEXXA
                                La då så "tettnings middel" bak MDF plata også?
                                Bak hvor da liksom? Jeg tok som sagt litt på baksiden av plata (i hull osv.)
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X