Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by GENEXXA
    Hva som forårsakte dette da? Forsto ikke helt det :P
    Forsterkeren, feil med pottmetrene e.l. - jeg gjorde ikke noe feil her altså, hvis det er det du tror (kobler alltid batteriet fra osv.)
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • Har ikke så peiling på det selv, men det er visst noe sånt disse gain-knottene sitter på og styrer motstand...? Men James kan dette bedre.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • et potmeter er en variabel motstand.
        hvor det i de fleste tilfeller er høyest motstand når potmeteret står i laveste stille og motsatt når det står på høyeste stille.
        virkelig synd dette med diskantene TTT
        Mvh Tony Andrè
        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

        Comment


        • Da har jeg fått svar fra Sonic Electronix angående nye SR-diskanter,
          og de visste ikke når disse kommer inn igjen - men de skulle si ifra da.

          Uansett så kan det ta en god stund til det, så i mellomtiden får jeg vel "prøve noe nytt" da.
          Jeg har titta litt på diverse diskanter og kommer frem til to eller tre alternativer. Det er da disse:


          VI1760


          Seas Lotus RT27F


          Seas Lotus PT27F



          Hvilken ville dere gått for?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • Shit! Det var synd med de diskantene Syns du har en litt sånn Pioner rolle for oss andre her...STÅR på som fy, møter motgang så det holder, og finner seriøst kule og bra løsninger på ting og tang

            Til topic: Jeg syns hvertfall Vifa er verdt et forsøk, siden de trolig har litt av samme karakteren som Polkene(ringradiator) og så er de jo BILLIGE
            eller så har JEG tenkt litt på disse i det siste

            Scanspeak D3004/602000 til 948,- stk hos Eltek
            Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

            Comment


            • Ville gått for RTene fra Seas. Lydene er veldig bra hvertfall fra serien under kan jeg si. Har PTene selv og er storfornøyd med lyden på all slags musikk. EMMA cden er en fryd for ørene hvertfall samt at der har ikke så mye hvor huet er henn i bilen. Nå vet ikke jeg helt hvordan spredningen er på ringradiator men jeg liker og tro at den er litt mindre enn på dome diskanter?.
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • Igår fant jeg ut hva som sprengte diskanten min,
                da jeg kjøpte et multimeter på Biltema og målte litt.

                Spenningene til forsterkerne (uten at bilen var på):




                ^ Dynabel'en hadde litt høyere spenning, sikkert pga. 53mm^2 kabler (?)

                Snakka med James underveis, så jeg visste hva jeg gjorde.
                Først skrudde jeg på spiller + forsterker og målte spenningene
                utfra høyttalerutgangene m/ XLR (linjedriver) kablene tilkoblet:





                ^ Disse var ikke verst, var en annen kanal som lå over 8.
                Men etterpå tok jeg ut XLR'ene, og målte utgangene igjen...





                ^ De to andre kanalene målte 0.02 og 0.00...
                Spenningen skal visst være så nære 0 som mulig,
                det vil si at det var linjedriveren som var på bærtur!
                Siden spenningen var finfin uten linjedriveren, så jeg
                har bestemt meg for å bruke (bare) Adcom'en allikevel.


                Originally posted by tmolberg View Post
                Ville gått for RTene fra Seas. Lydene er veldig bra hvertfall fra serien under kan jeg si. Har PTene selv og er storfornøyd med lyden på all slags musikk. EMMA cden er en fryd for ørene hvertfall samt at der har ikke så mye hvor huet er henn i bilen. Nå vet ikke jeg helt hvordan spredningen er på ringradiator men jeg liker og tro at den er litt mindre enn på dome diskanter?.
                Imorgen skal jeg plukke opp nye diskanter,
                og holder det forløpig 'hemmelig' til jeg har de.

                Ja, SR-diskantene som er ringradiator sprer ganske lite hvertfall,
                men syntes ikke det gjorde noe - passelig mye spredning syns jeg.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • Originally posted by Alpine306 View Post
                  Shit! Det var synd med de diskantene Syns du har en litt sånn Pioner rolle for oss andre her...STÅR på som fy, møter motgang så det holder, og finner seriøst kule og bra løsninger på ting og tang
                  Veldig hyggelig sagt, Håvard! Gjør så godt jeg kan, og det at jeg ikke gir meg med det første er sant nok det.
                  Alt for bilstereo vøtt, livet er ikke det samme uten. Har kjørt uten lyd noen dager nå, og alene er det KJEDELIG.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • Måtte gjøre en liten inspeksjon av venstre midbass/mellomtone,
                    siden den ble tilført den voldsomme spenningen littegran (20 sek.)
                    slik at membranet sto rett ut og fikk gjennomgå av Adcom-linjedriveren...





                    Det lukta litt småsvidd inni høyttaleren da, men den ser helt fin ut
                    og jeg kunne presse membranet helt inn uten noen skrapelyder.
                    Så det ser ut som det gikk bra, min kjære SR overlevde.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • Spent på hva du rasker med deg for no denne gangen Flaks med midbassen da ? er det alu membran på disse?
                      Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                      Comment


                      • Originally posted by Alpine306 View Post
                        Spent på hva du rasker med deg for no denne gangen Flaks med midbassen da ? er det alu membran på disse?
                        Tatt fra Polkaudio.com

                        The mid/bass driver cone is Aerated Polypropylene in which air is injected into Polypropylene to produce a honeycomb structure that serves to stiffen and damp the cone without adding mass.
                        Er ikke "driver cone" membranet? Det er hvertfall ganske solid, meget bra saker.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • så ut som alu på bildet serru...men er vel polyproppylen som er det mest brukte i bil..right! Det er nok membranen de mener ja
                          Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                          Comment


                          • Lodding: RCA - XLR

                            Da har jeg og Magnus Økern (Oekern) lodda ferdig, og
                            vi tror dette vil funke greit. Her er bildene, ble mye pirk;








                            James/matador: Ble riktig dette vel? Håper det!! Ble en del å holde oversikten over,
                            og det å lodde 5 ulike ledere over på 3 + holde de separat var litt nervepirrende...
                            Innrømmer at det ikke ser fantastisk ut, men vi gjorde så godt vi kunne - tapert forsøk.
                            Senere skal jeg isolere godt og kle det med noe sort så det blir fint, men nå er det snart natta...
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • Jeg beklager, men det der så ikke veldig bra ut litt MYE tinn kanskje meen...var ikke de enkleste lederene å lodde da...til deres forsvar
                              ikke noen du kjenner som kan hjelpe deg da
                              Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                              Comment


                              • hehe loddingene holder nokk men de ser jo ikke pene ut.
                                her er det øving som skal til.
                                det med lodding er en kunst veldig vanskelig å få det helt 100%
                                sleit veldig mye med å få loddinger pene selv men kommer seg mye bare man øver litt.
                                men resten av prosjektet ser meget bra ut.
                                stå på! øving gjør mester sies det
                                Mvh Tony Andrè
                                Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                                Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                                Comment

                                Working...
                                X