Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fikk tatt et par bilder av bilen etter dekkbyttet...





    Også prøvde jeg å mekke noe film...

    Hele anlegget i sin helhet: Link til film.
    SR5250-woofer i full sving: Link til film.

    Håper de er tilfredsstillende. Hvis ikke får dere rope ut.
    En annen ting jeg fikk gjort idag var å la anlegget stå
    å spille (innspilling av frontsett), i cirka 3-4 timer.

    Originally posted by tmolberg View Post
    Hehe bare tuller meg deg Du slo meg ikke akkurat som den klassiske råneren.
    Men derimot, hva slags planer har du for bagasjerommet? Større kasse er greit nok men skal du bygge dette slik at det ser flush ut med bagasjerommet eller hvordan blir det? Håper jo på at du skal gjøre noe alla det jeg gjorde men :P
    Forløpig er planen å lage en passende kasse som går helt inntil seteryggene,
    og som dekker hele i bredden. Skal "gå i ett" og se smud ut. Når jeg bygger
    så mye i bredden, så kan jeg jo ha den kortere i dybden --> mer bagasjeplass.
    Skal stelle istand mye bedre under plata også, lage en stor bunnplate til amp'sa.

    Originally posted by go4life View Post
    sub + forsterker + kamera = sant?

    Kan jo håpe fine felger
    Ja sant det vøtt.
    Takk for det!
    Last edited by TakeTheTime; 08-04-2010, 00:56.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • Hva med å lage en kasse som er tune'a lavere heller? Større kasse = lavere tuning?
      Bagasjeplass er oppskrytt uansett
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • Åja, da har missforstått hele opplegget med "tuning". Men vil ikke en større porta kasse gjør at et element spiller bedre på lavere frekvenser?
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • Originally posted by tmolberg View Post
          Åja, da har missforstått hele opplegget med "tuning". Men vil ikke en større porta kasse gjør at et element spiller bedre på lavere frekvenser?
          Tja, vi får se. Skal tenke på det! Synes egentlig subben høres mer enn godt nok i lukka kasse, det er jo en combi det her...

          Originally posted by GENEXXA
          Jau.
          Elementet får mer spillerom.
          Det gjelder jo lukka kasser også da. Nå har elementet litt over 30 liter å "spille i", så hvis jeg slenger på ti liter til så vil jo det hjelpe...
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • Originally posted by GENEXXA
            Men øker du volumet på ei lukka kasse, blir ikke tuningen som den var før.
            Ok, men tror ikke tuningen (i den forstand vi kan snakke om det siden det er en lukka kasse) er optimal nå (er jo under anbefalt litervolum 35 l.)?
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • Anbefalt litevolum er oppskrytt. Du må jo se på hva frekvens du vil at kassen skal spille best på. Anbefalt kassevolum er vel det kassevolumet som gjør at elementet spiller best på flerne frekvenser tenker jeg. Rett meg hvis jeg tar feil.
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • Men jeg har hørt mange si/skrive at jeg bør ha større kasse, så den spiller dypere og høres mindre "boomy" ut osv. - dessuten er det morro med forandring.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • Originally posted by GENEXXA
                  Ta kontakt med Dag, og hør om han kan prøve og simulere i programmene sine, hvilken kasse som blir best til deg. Altså SQ messig.
                  Få både forslag på porta, lukket, bandpass osv. Og spørr han hva han tror vi låte best, mtp SQ.
                  Jeg venter til jeg vet at jeg har råd til å begynne med det,
                  også burde jeg vente til jeg er ferdig med eksamen på VG3...
                  Men det var en god ide, jeg skal spørre han om det. Blir nok bra!
                  Jeg vil at kassa skal gå i ett med bagasjerommet - helst plassert midt i.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • Idag har det ikke blitt gjort så mye,
                    men noe småtterier har det da blitt vøtt...
                    Har ordna skikkelige kabelsko på Polk'en foran.





                    Frontsettet har fått stått å spilt i 2 timer idag.
                    Tok ett par bilder av det også dah (selvfølgelig).
                    Diskanten er naken, men tror jeg skal kle på igjen.


                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • Hvorfor har du bare grill på høyre høytaler? :P
                      VW Corrado - Prosjekt bil
                      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                      I´m BANKRUPT - A G60 owner

                      Comment


                      • Originally posted by Oekern View Post
                        Hvorfor har du bare grill på høyre høytaler? :P
                        Det skal jeg svare deg på, Magnus. I starten hadde jeg ingen grill på den heller,
                        men så fikk jeg ettertanke når folk gikk ut og inn av dørene, og ikke tenkte på den
                        stakkars wooferen i døra der. En dag fikk den vann på seg fra skoen til ei venninde,
                        det var dråpen! Da satte jeg på grill ja. Mens på min side er det bare jeg som sitter,
                        og jeg er alltid ekstremt forsiktig med sånt. Dessuten liker jeg å se høyttaleren spille.

                        Men synes du jeg burde ha likt på begge sider?
                        Hva tror folket? Grill, eller ikke grill?
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • Er jo penest å ha det likedan på begge sider Er kjedelig når folk kommer borti med sko og lignende.Er da i allefall kjekt med grill.Slik at det ikke så lett blir skader.

                          Comment


                          • Grill!. Symmetri er flott. Dessuten så er det mindre sjangs for at det blir stjælt hvis det er griller (etter min mening).
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • Originally posted by Vinje View Post
                              Er jo penest å ha det likedan på begge sider Er kjedelig når folk kommer borti med sko og lignende.Er da i allefall kjekt med grill.Slik at det ikke så lett blir skader.
                              Ja det er sant det, men da blir det nok grill på min side også :/ Men jeg ser det an litt,
                              tenkte kanskje jeg skulle skjære ny plate snart, mekke høytaler-feste som er litt skrått
                              (slik at jeg får vinklet de litt oppover, og kanskje får lyden enda mer "opp" fra gulvet)...
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                              Comment


                              • Originally posted by tmolberg View Post
                                Grill!. Symmetri er flott. Dessuten så er det mindre sjangs for at det blir stjælt hvis det er griller (etter min mening).
                                Hehe, da blir det nok grillings! Vil ikke at folk som f.eks. Christian (go4life) bøffer settet mitt.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X