Announcement

Collapse
No announcement yet.

Customs bilstereo prosjekt. Bil: BMW e34 525i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Custom View Post
    Jeg har fått tilbud om som sagt om 2stk 15" L5, og en klasse AB Audiosystems X-ion forsterker.
    Lurer med dette på hva andre syns om dette? Er det verdt det med en såpass dyr kvalitetsforsterker på disse subbene eller hva syns dere? ("dyr" blir vel litt å ta i da jeg har fått et veldig godt tilbud, menmen)

Jeg prøvde å si noe i retning av KJØR PÅ!

Føler du deg komfortabel med tilbudet så er det ikke værre en å kjøre på. Blir sikkert fornøyd
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Custom View Post
      ]
      Jeg har fått tilbud om som sagt om 2stk 15" L5, og en klasse AB Audiosystems X-ion forsterker.
      Lurer med dette på hva andre syns om dette? Er det verdt det med en såpass dyr kvalitetsforsterker på disse subbene eller hva syns dere? ("dyr" blir vel litt å ta i da jeg har fått et veldig godt tilbud, menmen)

Det blir helt sikkert morsomt! Eneste er vel at 2stk krever litt stor kasse for å funke best, så det kan være bedre å ha ett element som har riktig kasse, enn å ha to i en kasse som blir for liten.

Forsterkeren ser fin ut den, hrte noen biler med audiosystems utstyr på em og det funka fint det!
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Typhon View Post
        Jeg prøvde å si noe i retning av KJØR PÅ!

Føler du deg komfortabel med tilbudet så er det ikke værre en å kjøre på. Blir sikkert fornøyd
        Ja, du var vel den eneste som svarte på det og Og jeg har veldig lyst, for har aldri brukt klasse AB forsterker før, så tror nok jeg hadde blitt veldig fornøyd
        Men de pengene da.. Skal prøve å få kjøpt subbene denne måneden og forsterkeren neste måned
        Så får jeg bygge kasse i mellomtiden. Hvis pengene strekker til, vel og merke.
        Får vel bare ta meg råd. Jeg SKAL ha grei lyd i bilen før jul, det blir min julegave til meg http://bilstereoforumet.no/images/smilies/ar.gif

EDIT: hvorfor funker aldri smileyene mine?
        Mvh Julian Sommer
        Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Originally posted by Joakim View Post
          Det blir helt sikkert morsomt! Eneste er vel at 2stk krever litt stor kasse for å funke best, så det kan være bedre å ha ett element som har riktig kasse, enn å ha to i en kasse som blir for liten.

Forsterkeren ser fin ut den, hrte noen biler med audiosystems utstyr på em og det funka fint det!
          Ja, trenger jo en del kasse disse. Men, det jeg har regnet ut at jeg har plass til (faktisk) er 130 liters kasse på hver. burde funke det, når jeg får såpass mye kasse på de? Vet ikke om det er noe vits å sette i bassrør en gang da
          Mvh Julian Sommer

Comment

Sorry trippelpost.. Har vært en misforståelse her gitt.
            Var ikke to stk 15" jeg hadde fått tilbud på, derimot to stk 8".
            Så blir fortsatt bare en 15" i bagasjen, noe som er like greit med tanke på plass.
            Og da blir det også STL 1.1200 som forsterker på denne, siden jeg må gå tilbake til det forrige tilbudet jeg fikk.

Så det. Litt trist misforståelse dette, men gjør det litt lettere økonomisk, så nå blir det hvertfall fremgang her!
            Og da vil det pøses på med bilder, så håper noen gleder seg til det

EDIT: Slik omtrent vil det se ut fra baksetet mitt når er ferdig med basskassa. Litt sykt, og håper lyden blir like syk.
            Last edited by Custom; 26-11-2009, 19:11.
            Mvh Julian Sommer

Comment

Vi følger med vettu

Morro med nye prosjekter det faktisk skjer ting på (ikke skyt meg for denne gutter hehe )
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Godt å høre Er vel en av de trådene det har skjedd minst på dette hittil, men kommer, kommer

edit: Prøver heller i starten å forklare alt jeg skal gjøre for å få gode tips, i stedet for å bare kjøpe masse greier og smakke det i, for så å få negative tilbakemeldinger etterpå når det alt er gjort. Jeg vet selv at jeg trenger mer lærdom for å være kompetent til å bygge et helt anlegg på egenhånd selvom jeg vet hvordan det gjøres.

Man blir aldri utlært innen bilstereo, det er det som er så gøy med det
                Last edited by Custom; 27-11-2009, 11:11.
                Mvh Julian Sommer

Comment

Er på lillehammer av og til, så da hadde d vært gøy å tatt en tur å prata litt bilstereo?
                  Ronny Karlsen
                  02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                  96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                  Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

Originally posted by bmw520 View Post
                    Er på lillehammer av og til, så da hadde d vært gøy å tatt en tur å prata litt bilstereo?
                    Det hadde vært kult Er ofte å se på "mobil", råneplassen i lillehammer
                    Mvh Julian Sommer

Comment

Hehehe, er vel av den eldre garden jeg da, så hvor den "mobil" råneplassen er vet jeg ikke
                      Ronny Karlsen
                      02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                      96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                      Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

Originally posted by bmw520 View Post
                        Hehehe, er vel av den eldre garden jeg da, så hvor den "mobil" råneplassen er vet jeg ikke
                        Vært der i alle år jo! Hehe. Neida, men Lillehammer er ikke så stort, så bare å si fra, så skal du nok finne meg, eller omvendt

Fant forresten denne videoen på youtube nå. Tror denne låta skal få prøve seg i bilen min så fort anlegget er ferdig.http://www.youtube.com/watch?v=MZ99z...eature=related

Har konvertert all musikken på usb'en min nå til WAV for best lyd. Ei låt tar ca 40mb
                        Last edited by Custom; 27-11-2009, 16:17.
                        Mvh Julian Sommer

Comment

Da har jeg krangla med NAV - igjen... Så NÅ kommer sykepengene mine på Tirsdag
                          Da blir første av to avdrag betalt på S15L5 med STL 1.1200, og mdf plate vil bli kjøpt så jeg får bygd ei skikkelig rå, helt syk, jævel av ei kasse. Kanskje ikke fullt så ekstremt, men hvertfall ei helt vanlig basskasse med litt størrelse

MEN, noe jeg fortsatt funderer på. Burde jeg ha bassrør el ikke? Evt hvor og hvor store/mange?
                          Personlig liker jeg best lyden av portede kasser.

Også håper jeg at jeg får liv i forsterkeren min til frontsettet igjen

Fikk tak i MDF på byggmakker, så skal ned dit på Tirsdag og hente 3 kvadrat meter og skjære til på butikken

Her er da bilde av designet kasse:

Basselementet blir altså sittende i skråveggen, vendt mot seteryggen.
                          Last edited by Custom; 27-11-2009, 18:09.
                          Mvh Julian Sommer

Comment

Hva syns folka om dette, til å ha i sparkepanel?

Må gjøre dette økonomisk til å begynne med, men med rom for oppgradering etterhvert.
                            2 stk RF Power Stage 1, 8" subwoofer: 150w rms

1 stk RF Punch P450.2: 2x100w rms

Vedder på at denne lever mer enn nok effekt uansett, men her blir det lydkvaliteten som teller. Er ute etter lys, pen bass foran. Må også tenke på at disse to 8" subbene skal dekke resten av lydspekteret mellom en 15" sub baki og 13cm frontsett.
                            Last edited by Custom; 28-11-2009, 23:10.
                            Mvh Julian Sommer

Comment

RF er vel ikke så veldig populært på dette forumet

Men ellers har jo vi noen meget gode midbasser med et sinnsykt godt trøkk, men om dem skulle bli for dyre for deg florerer det av andre midbasser som garantert spiller bedre enn RF-ene til samme pris
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Gå for kicker L5 8"
                                Blir tøft det

Comment

Working...
                                X