Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joakim's Bmw ODR-edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Joakim View Post

    Sånn! Ganske frekt eller?
    Det der er VELDIG frekt! Vurderer faktisk å gjøre noe lignende selv etterhvert (på langsikt),
    og da vil jeg bruke 8" eller 10". Men var det VELDIG mye jobb, eller går det ganske greit?
    Tenker da spesiellt på å lage 'kasser'. Også må man vel av med det som er av deksler?
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • Er ikke så mye jobb i en slik BMW, da det er orginalt slikt fra før, men med 5.25" mener jeg.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • Kan hende det blir verre i min Carisma. Sitter bl.a. noen sikringsbokser (eller lignende) og diverse tull på førersiden.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • Ryker sikringene ofte?
          Hvis ja, hadde jeg latt være, hvis nei. Hadde jeg kjørt på. Men da laget en kasse som gikk ann og fjerne når en sikring skulle ryke.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • Har aldri opplevd det. Får se hva tiden bringer! Men hvordan går det med spillerne og sånt, Joakim? Ferdig snart ell!?
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • Originally posted by GENEXXA View Post
              Er ikke så mye jobb i en slik BMW, da det er orginalt slikt fra før, men med 5.25" mener jeg.
              Nå er det relativt hva folk legger i "ikke så mye jobb", men det kan jo være greit å oppfriske hva som måtte gjøres her:





              Fått på litt vinyl..

              Montert i bilen og elementet ferdig koblet..

              Sånn! Ganske frekt eller?



              Her er original innerskjerm


              Masse uutnyttet plass joo!


              Her er kassa under bygging

              Minner litt om en viss DeLorean dette her?!?


              Ferdig kasse på 40 liter! Er en identisk kasse på andre siden av bilen også..
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • Er ikke mye jobb om man tenker at det ikke var Joakim sin bil.
                Ikke alle legger ned så mye arbeid vettu.

                For noen er det bare og lage nytt deksel, så er de fornøyd. Men ikke denne karn. Han har arbeidslyst
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • Det er som regel MYE jobb å få en 10" i et sparkepanel, det skal litt mer til enn å skjære et hull i fronten. En skal ha plass både i monteringsdybde og volum til elementet. Som du ser så er det spørsmål om det er mye jobb og lage slike kasser.
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                  Comment


                  • Ikke for å drepe andres byggelyst og byggeglede, men ja det er en helvetes jobb! Masse kabling og flere bokser som er tryllet vekk for å lage plass til dette elementet. Ikke at alt som er gjort er helt nødvendig å gjøre, men er gjort så drøyt jeg fikk til, sånn bare på trass. Litt forskjell på 5,25" i orginalplastikk og en 10" i 50liter kasse.. Men til info så er det faktisk borti 25liter orginalt, så det funker helt fint å bygge inn ett element som går i dybden. Bare få satt det skikkelig fast!
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • Originally posted by GENEXXA View Post
                      Er ikke mye jobb om man tenker at det ikke var Joakim sin bil.
                      Ikke alle legger ned så mye arbeid vettu.

                      For noen er det bare og lage nytt deksel, så er de fornøyd. Men ikke denne karn. Han har arbeidslyst
                      hehe HADDE arbeidslyst... :P

                      er en grunn til at dette bygget tok ca. 1,5år. Hadde mange perioder jeg var rimelig lei hele greia. Har ikke gjort stort siste året, men nå passet det med litt nytt, så da ble det litt bygging igjen.
                      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                      Comment


                      • Høres greit ut Joakim, dørene mine er nok et bedre alternativ da isåfall - de er jo nesten "ferdige kasser" også.
                        Kunne gjort som Eirik Andre og slengt inn 6.5" (evt. ett par 8") midbassere der...
                        Last edited by TakeTheTime; 28-05-2010, 12:37.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • slengt og slengt!!!
                          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                          Comment


                          • Originally posted by Erik André View Post
                            slengt og slengt!!!
                            Haha sorry da. Regner med at du skjønte at jeg ikke egentlig mente "slengt" - må jo seff gjøres ordentlig isåfall Bilen din er også VELDIG gjennomført EA!!!
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • Denne ble stjålet i Oslo i natt, på Bryn. Fint om
                              alle ser litt ekstra godt etter den! Bilen er en rød Bmw E34
                              stasjonsvogn med reg.nr. LH65884 Den har Pioneermerke på panseret og
                              "ODR" merke på sidene. Denne bilen MÅ hjem igjen!!!
                              Thomas RS - Absolut A4

                              Team dynaBel

                              Comment


                              • det er STYGT gjort å stjele en bil noen har brukt så mye tid på!!
                                Prosjekt SQ Audi A3

                                Comment

                                Working...
                                X