Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joakim's Bmw ODR-edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Soundboy View Post
    Jag syns Joakim skal ta en skritt lengere og "fjerne" 10"ene i kickene og sette inne 15" elementere inn der... F.eks Pioneer TAD 16"ene..

    Ta en "liten Earl Zausmer`s" kicker..

    Tror nok ikke det er så lett å overgå det som allerede er der mtp. lydkvalitet, så noe ombygging blir lite aktuelt..

    Zausmer hadde 15"erne i "openair" ut av bilen, så tviler egentlig på at det oppsettet låt superb eller var særlig brukbart i en bruksbil. Bilen min ruller forholdsvis mange km i året, både sommer og vinter, så at det er brukbart i all slags vær er vesentlig. Zausmerbilen er jo ett frekt bygg, men har mine tvil om løsningene vedr vinkling og bruk av elementer. Kult at noen er gale nok til å gjøre sånt da.. :P
    Joakim Skovlund
    dynaBel Tønsberg
    Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
    www.dynabel.no -
    dynaBel Tønsberg på Facebook

    Comment


    • Mener den bilen ikke var noe daily driver, og om den var det må det ha vært litt slitende å sitte med venstrefoten vridd under høyrefoten for å få plass Egentlig så ser det ikke ut som bremsen har plass til å gå i bunn engang..

      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • Originally posted by Soundboy View Post
        hva slags bil er dette snakk om a?
        Merce, w210.
        Men blir litt ot dette nå.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • Originally posted by Legatia View Post
          Merce, w210.
          Men blir litt ot dette nå.
          OT er bare kos det.. Så lenge det er snakk om lyd og bil, så er min tråd åpen for det meste!
          Joakim Skovlund
          dynaBel Tønsberg
          Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
          www.dynabel.no -
          dynaBel Tønsberg på Facebook

          Comment


          • Originally posted by dynaBel.no View Post
            OT er bare kos det.. Så lenge det er snakk om lyd og bil, så er min tråd åpen for det meste!
            Enn piker vin og sang da? :P
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • Originally posted by GENEXXA View Post
              Enn piker vin og sang da? :P
              Heey! Klart det funker det også...
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • Hey! Sjekka innboksen din i det siste Jokke?
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • En "liiten" oppgradering er påbegynt.. Som sikkert mange har fått med seg så har jeg begynt i ny jobb hos dynaBel og da passer det seg jo fint å ha litt av våre produkter i bilen også..
                  Ny sub bak ble montert for en stund siden (dynaBel PA1880) og sist uke ble det ribbet ut litt av det andre, for å modernisere kjerra litt. Har brukt det meste av ledige timer i helgen på å tilpasse ny stålramme til spiller og montert diverse snadder som kan kobles til den nye spilleren. Spent på om sjiten er ferdig til Gatebil nå til helgen, ble litt mere jobb enn først planlagt, men når alt er koblet så blir det ganske så uvanlig og frekt!
                  Tror kanskje jeg er førstemann til å få en alpine spiller til å spille med en pioneer dsp-boks som ett lite hint...

                  Ett par nye Mosconi klasse A forsterkere er bestilt inn til testing i denne bilen, så det skjer litt her fremover. Bilder kommer etterhvert.
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                  Comment


                  • Samme forsterkere som jeg har/skal ha i bilen min? AS300.2 og AS200.4? Vet du forresten når dem kommer? AS300 funker hvertfall fjell på DD subben
                    Last edited by Judys Bilstereo; 17-05-2010, 12:58.
                    Ole Petter Holelien
                    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                    Comment


                    • Originally posted by username
                      Bruker ikke du ODR spilleren da? Siden du skal gjøre et lite spillerbytte, hva skjer med den gamle?^^
                      Han skal bruke den også, som et slags mellomledd så lyden blir lik - såvidt jeg forsto.
                      Men Joakim, var det ikke du som ikke skulle endre på noe annet? Nye forsterkere nå?
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                        Samme forsterkere som jeg har/skal ha i bilen min? AS300.2 og AS200.4? Vet du forresten når dem kommer? AS300 funker hvertfall fjell på DD subben
                        Nope. Er en ny ren klasse a sak som heter Gladen Class A... Kommer inn om ca. 3uker.
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                        Comment


                        • Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Han skal bruke den også, som et slags mellomledd så lyden blir lik - såvidt jeg forsto.
                          Men Joakim, var det ikke du som ikke skulle endre på noe annet? Nye forsterkere nå?
                          Den gamle blir som en controller for dsp, mens lyden går digitalt rett fra alpinen og til en lett modda dsp.

                          Sier ikke AT det skal endres, men testes og filureres litt. Om det viser seg å være good shit så blir det nok en liten ombygging ja.

                          De nye Gladen class a forsterkerne er bare såvidt kommet ut fra produksjon, så de er ikke kommet til landet ennå og derfor ikke lagt ut på nettsiden ennå.
                          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                          Comment


                          • Kult å prøve noe nytt da.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • Originally posted by username
                              Kan disse forsterkerene sammenlignes med noe? Tror du de er på lik linje med f.eks McIntosh og Sinfoni?(tenker da på specs, siden de ikke er blitt brukt før)
                              Det har jeg ikke ett snev av peiling på. De er like uprøvde for meg, som for alle andre... Det er lite opplysninger på dem og de må uansett prøves i bilen før jeg kan uttale meg om dem. Skal vel noe til å overgå de som står der, men håper de iallefall spiller like bra eller bedre.

                              Time Will Show...
                              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                              Comment


                              • Røper du prisen for den vanlige man i gata på den ampen?
                                Runar E. Olsen ~ Moderator
                                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                                Comment

                                Working...
                                X