Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes M-Klasse: Langtids prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Perfekt sendte akkurat en melding, bare si tidspunktet som passer for dere
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • Har ikke fått bjørn til å se over bilen min ennå, men det er ikke så farlig Har holdt meg opptatt med å montere ryggekamera i bilen

      Det første jeg gjorde var å montere det nye kameraet bak på luken, bilder kommer senere, og så strakk jeg ledningene inn i bilen til baklykten. Og det var da alt det morsomme begynte!

      Jeg satte et multimeter til ledningen til ryggelyset i kontakten, og da målte jeg 8 volt mens bilen bakket, og da jeg satte bilen i revers fikk jeg 14volt. Dette hørtes ikke rett ut, så jeg la ledningene utenfor bilen bare for å se hva som hendte. Selvfølgelig la spilleren merke til strøm hele tiden og skjermen var svart, men kameraet slo seg ikke på før jeg satte i revers.



      Bilen min har en tredje kontakt på det orginale ledningsnettet bak spilleren, dessverre viste denne lednignen 14volt hele tiden. Dette var fordi bilen min har CANbus, og jeg trenger noe som kan tolke dette signalet. Dette var ikke noe jeg hadde lyst til å kjøpe, for det inkluderte rattstyring, noe jeg ikke har på min gamle bil.



      Så fikk jeg en ny ide, hva med lednignen som går fra girspaken? Vel den viste seg også å sende 14volt hele tiden... Så da jeg skulle montere midtkonsollen igjen, så sprakk sikringen til vinduene, så jeg satt i den iskalde vint... sommeren i nord, helt til jeg fikk montert alt og gikk å byttet sikring.

      Har snakket med mercedes, de sier at de 8 voltene er bilen som forsøker å lete etter en ryggepære, så om jeg bruker vanlige pærer skulle jeg kunne bruke ryggekabelen som jeg forsøkte først.

      Så ingenting ble gjort, men ble en historie, og noen bilder
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • Ingen bilder i dag, bare tekst som jeg mistenker få leser

        Byttet ut LEDpærene med noen fine gamle fra Mercedes, og da var det 0 og 14 volt der

        Trakk strøm og RCA frem, koblet opp spilleren, og selvfølgelig ikke det resultatet jeg ventet meg faktisk ble det ingen ting, som om kamera og strøm ikke er koblet til

        Ungene skulle legge seg, så jeg ble sur og ga meg for i dag
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • Ennå mer tekst som ingen kommer til å lese

          Jeg har funnet ut hvem det var som stakk av med min Elemental Design A, så broren min skal få besøk av meg og et skrujern neste gang jeg skal denne veien.

          Dessuten skal jeg spare meg opp til en Alpine et eller annet 800, som jeg skal bruke i stede for min JBL MS-8
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • Hahaha! Godt du fant ut hvem det var da :-)
            ?

            Comment


            • Fikk en mistanke da bilen hans fikk en gangstah lean, og musikken hørtes x antall ganger bedre
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment


              • Da har jeg endelig fått ryggekameraet til å fungere. Det visste seg at LED pærene jeg hadde fått av en kompis, ikke hadde rett motstand, noe som fikk bilen til å tro at det ikke var pære i den. Jeg gjorde byttet pærer til orginale MERCEDES pærer, at de ikke koste 1000kr stykket, men 38kr totalt, er det viktigste i denne posten.



                Akkurat på bildet sitter kameraet og viser himmelen, men har stiltd det inn slikt at den røde streken er slik at jeg ennå får opp bakluken, og det mente også at 2m merket ble perfekt av en eller annen grunn. Skal ta bilde av selve kameraet når jeg har fått de nye skiltene.



                Jeg har ikke vist ett ordentlig bildet av hvordan det ser ut bak, men her det. Jeg vuderer å bare legge noe tre over forsterkerene og bare trekke det med noe grått tøy så de ikke sees, men jeg lurer på om det er siden strømsiden av den ene forsterkeren ligger rett ved rca som gir meg smell?



                Koblet subben over i 1 ohm, slik at jeg skulle få noe ekstra kraft til den. Må bare stille om litt på forsterkern, og kjøre JBLen på nytt.
                Last edited by Defus; 02-07-2014, 13:25.
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • Originally posted by Defus View Post
                  Da har jeg endelig fått ryggekameraet til å fungere. Det visste seg at LED pærene jeg hadde fått av en kompis, ikke hadde rett motstand, noe som fikk bilen til å tro at det ikke var pære i den. Jeg gjorde byttet pærer til orginale MERCEDES pærer, at de ikke koste 1000kr stykket, men 38kr totalt, er det viktigste i denne posten.

                  .


                  rart hvordan Bilene nåtildags skal føle på allt.. :P begynner å bli for mye elektronikk...
                  kan ikke gjøre noe før man må inn med pc å slette feilkoder osv..
                  // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                  //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                  Mvh
                  Rune Kvaal

                  Comment


                  • Jeg hadde ett problem med at bilen ikke ville starte når den var varm. Så jeg brukte en kodeleser fra et verksted hvor jeg kjenner noen, gratis, og fikk gjort alt som Mercedes ville ha gjort for en hel del billigere. Men etter at alle følerne som ga feilmelding var byttet, måtte jeg gi opp å sende den til Mercedes, som sa vi må bytte den føleren, og den føleren etc. Prisen på dette var helt forferdelig, da jeg endelig fikk stoppet han å sagt jeg hadde byttet disse, ble prisen straks bedre og feilen rettet Var det da jeg byttet... pakninger rundt common railen... husker ikke legnre, har vært så mye som har blitt byttet
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                    Comment


                    • Jeg lurte på om suset jeg har kan skyldes at forsterkerne ligger med strøm og signal så nærme hverandre, og tenkte at om jeg snur forsterkeren i midten, om det kanskje hjelper på det svake suset.

                      Men er det noen som vet hva smeller jeg får når jeg skrur av bilen med spilleren på kan skyldes? Er ikke smell når jeg skrur av spilleren før nøkkelen vris?
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment


                      • Originally posted by Defus View Post
                        Jeg lurte på om suset jeg har kan skyldes at forsterkerne ligger med strøm og signal så nærme hverandre, og tenkte at om jeg snur forsterkeren i midten, om det kanskje hjelper på det svake suset.

                        Men er det noen som vet hva smeller jeg får når jeg skrur av bilen med spilleren på kan skyldes? Er ikke smell når jeg skrur av spilleren før nøkkelen vris?
                        De kan de være. jeg ville lagt alle strømkablene vekke fra alt av signal og høytaler kabler, de kan også være at jordingspunktet deler jord med noe annet elektrisk i bilen eller at forsterkerne er borti noe metal

                        Ang og dekke til forsterkerne er det jo bare og prøve men forsterkene dine vill nokk du få et problem med varme og at de går i protekt etter 10-20min spilling, evetuelt ville jeg hevet forsterkene litt fra bakken og montert topplokket litt over slik at du har luft både over og under forsterken og ikke gjør det helt tett så varm luft slipper ut,men beste er jo vifter
                        fete diskanhus btw

                        Comment


                        • Takk for innspill og jeg følger med på Jeep bygget ditt

                          Jeg var på tanken om at det skyldtes ledningene, og helst siden forsterkerne ligger så tett med strøm mot RCA. Jordingspunktet er et av festene til baksetet, men jeg skal sjekke under matten om det er en ledning der.

                          Langtidsplanen min er å kjøpe Precision Power Black Art forsterkere, så jeg tenker gjennomsiktig plast over forsterkerne. Disse forsterkerne er klasse D, og jeg har alle stilt på litt over minimum gain. Så varmen er minimal, men vifter og giftgrønne lys må jeg vel ha Så er det klart når jeg begynner med de andre, fikk også andre idéer nå nå er jeg ennå mer takknemlig for innspillet ditt

                          Diskant/mellomtone husene er jeg sånn passelig fornøyd med, og de ER fete Men jeg klarer ikke noe bedre akkurat nå

                          Til vinteren skaffer jeg meg en Alpine PXA-H800, og jeg vurderer å skaffe meg to stk 10 tommere, men jeg skulle fått noen til å lytte på bilen min før jeg kjøper en sub til.
                          Last edited by Defus; 13-07-2014, 12:37.
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment


                          • Voksne folk Leser tekst! Jeg har vaert borte Fra forumet en liten stund bare. Har selv ryggekamarea liggende paa Hylla, men ikke faatt montert det enda. Har du bilder av hull som ble gjort og hvordan finishen ble utenpaa? (Gruer meg som f... til aa skjaere i stoetfangeren)!
                            never enough!

                            Comment


                            • Originally posted by bass-freek View Post
                              Voksne folk Leser tekst! Jeg har vaert borte Fra forumet en liten stund bare. Har selv ryggekamarea liggende paa Hylla, men ikke faatt montert det enda. Har du bilder av hull som ble gjort og hvordan finishen ble utenpaa? (Gruer meg som f... til aa skjaere i stoetfangeren)!
                              Wow, noen har lest tråden

                              Jeg tok dessverre ikke bilde av selve hullet og prossesen med kabel fra bakluken, for det gikk heldigvis ganske lett og er gjort sikkerrt 1000 ganger tidligere.



                              Som du ser brukte jeg et kamera som også er en skiltholder, så hullet inn i bakluken er bak skiltet mitt, og det ser ikke så veldig ille ut.



                              Ett nærbilde.



                              Her er et bilde av hvordan det ser ut på spilleren, dessverre blir ikke bildene så bra når du tar dem med et kamera. I følge det eneste arket som kom med arket, skulle dette være et kamera som også fungerer bra i mørket Siden det kostet hele ... husker ikke hva det kostet, men det var billig Så er jeg bare fornøyd at jeg ser noe på skjermen

                              Så til hva jeg skal gjøre med bilen i løpet av denne vinteren:

                              - To stykk JL Audio W6v3 subber. (10 eller 12 tommer kommer ann på hvor mye plass jeg klarer å skaffe til kasse.)
                              - Jeg skal bygge kasser ved hjulbuene bak, jeg har noen luker der.
                              - Jeg skal lage noe lys og plexi og slik hvor subbene ligger nå, slik at det ser bedre ut.
                              - Kjøpe en PPI P1000.1 til
                              - Kjøpe en PXA-H800
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                              Comment


                              • Den Kamera loesningen var fin som snus. Kanskje jeg faar somlet meg til aa montere mitt ogsaa til hoesten, ny spiller hadde vel ikke vaert helt feil heller.

                                Liker planene for litt mer lyd. Jeg har bare god erfaring med JL subwoofere (tror det var W3 jeg brukte) fra tidligere. Tror de kommer til aa passe ypperlig inn i bygget ditt. Har du noe estimat paa volumet du kann oppnaa i de kassene du nevner? - Er det en form for oppbevaringsrom i sidene av bagasjerommet det er snakk om?
                                never enough!

                                Comment

                                Working...
                                X