Announcement

Collapse
No announcement yet.

dynabel i Volvo 745 86modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dynabel i Volvo 745 86modell

    min første tråd, så vet ikke hvrdan dette vil ende:P men håper på å få vist fram litt, å få noen tilbakemeldinger

    bilen er en 86modell volvo 745 med b230a, som er rustsveiset i gulv, og byttet ut støtfangere til lakkerte. gule tåkelys:P

    en liste over hva som er i bilen nå:

    Alpine ida x-200

    dynaBel BF0756
    dynaBel BI 7378 kondensator 1.5F
    Pioneer TS-G1302i 13cm coaxial -bak
    JVC 6" (usikker hvilken modell) -fremme
    dynaBel BF7501 - 1x750-2500 Watt RMS

    mangler bare en
    dynaBel BI 7378 kondensator 1.5F som skal bestilles etterhvert..
    Last edited by 1/2en; 17-11-2009, 12:19.
    VOLVO- for life
    Digital Design, Dynabel, /////Alpine

  • #2
    Flott å se at folk har skjønt at dynaBel er billig og bra..... Pøs på med byggebilder!
    sigpicAut forhandler av dynaBel,DIGITAL DESIGNS,pioneer,alpine,peerless,lotus seas, focal, Ground ZERO , Rockford Fosgate. Cadence mm
    Web :www.ulvundsbilstereo.no
    Mvh Jonny Ulvund, eier av ulvund's bilstereo

    Comment


    • #3
      jo, er så langt fornøyd med dynabel men har vell ikke så mye sammenligningsgrunnlag, siden jeg ikke har vært så lenge innen for bransjen, og har meget begrenset med penger ( stipend fra lånekassen):P er jo tross alt 17 år gammel student da:P kan vell også nevne at jeg går elektro
      VOLVO- for life
      Digital Design, Dynabel, /////Alpine

      Comment


      • #4
        Må bare si ifra om du trenger deler til bilen, har en 745 delebil stående :P

        Comment


        • #5
          Heisann....

          Flere med 745... Helt ok bil d
          Åssen har du tenkt å få plass til 3 stk 12" elementer baki Trunk´en dah? Etter hverandre? Asså 3 i bredd med hverandre?
          Jeg har samme bil og holder på å mekke kasse til 3 stk 15"(Alpine R serie).
          Da blir en 15" rettet bakover og de to andre blir montert på siden med 45 grader vinkling fra den bakerste(kassa blir som en pyramide sett bakfra). Og et 10" reflex-rør på toppen....

          Bare en infallsvinkel til deg.....
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #6
            kasse er bygd og den fungerer greit. er på ca 30 liter til hver sub.. kassa er 1.07 m bred, og elementene står i bredd med hverandre.. bilder kommer når jeg får med med dig. kamra ut i bilen en tur:P
            Last edited by 1/2en; 18-01-2009, 12:32.
            VOLVO- for life
            Digital Design, Dynabel, /////Alpine

            Comment


            • #7
              Originally posted by sredving View Post
              Må bare si ifra om du trenger deler til bilen, har en 745 delebil stående :P
              takker for det, men bilen er gulle god, å har mye deler selv, siden jeg har skrudd frahverandre en 82 modell 760 tic.. (delebil)
              VOLVO- for life
              Digital Design, Dynabel, /////Alpine

              Comment


              • #8
                bilen

                her er (en prøve på om jeg får opp ) bilder av bilen.. førstegang jeg prøver å legge opp bilde:P
                Attached Files
                VOLVO- for life
                Digital Design, Dynabel, /////Alpine

                Comment


                • #9
                  Har du fått ordna deg skikkelig m dynamo dah? Jeg får plass til to stk. på min 6´er.... Biltema selger vel Dynamoer til Volvo som er 100AH....
                  Og batteri er også en kjekk ting.... Har kun et Optima 800(red-top) i min,men må vel ha både nytt forran og bak+kondis....
                  No Windows-crap,just Mac Power

                  Comment


                  • #10
                    har 75 Ah dynamo fra en tic motor, ellers er det bare et vanlig valta batteri, men blir vell bedre når jeg får på kondisene.. nå kjører jeg bare fra batterie inn på 6. kanaleren.
                    ser at selv langlysene dimmer når bassen slår:P *ikke bra*
                    VOLVO- for life
                    Digital Design, Dynabel, /////Alpine

                    Comment


                    • #11
                      Tror det lar seg gjøre å montere inn en til dynamo på de bensin-jævlan... Du har jo dobble reimskiver,så det bør ikke bli et problem. Settes på andre sia(venstre side når du sitter inni bilen).
                      No Windows-crap,just Mac Power

                      Comment


                      • #12
                        er ikke det bedre å montere 1 stor, i stedenfor 2 små? 120Ah dynamo? hvor får man tak i sånnt?
                        VOLVO- for life
                        Digital Design, Dynabel, /////Alpine

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by 1/2en View Post
                          er ikke det bedre å montere 1 stor, i stedenfor 2 små? 120Ah dynamo? hvor får man tak i sånnt?
                          Tja,det er mulig en stor i stedet for en stor og en liten..... Har ikke Volvo Ambulanse STOOORE dynamoer tro....
                          Jeg vil i allefall montere to i min. En til "bilen" og en til anlegget..... Skal en ha en stor bør en vel kansje ha en batteri-isolator. Sånn som kun tapper strøm fra batteriet bake,men når du starter motoren lader dynamo begge(foran og bak)....En sånn isolator-sak er vel dyr.... Et par tusen på Eltek tror jeg...
                          No Windows-crap,just Mac Power

                          Comment


                          • #14
                            men har bare et batteri, så vil tro at en stor dynamo vil fungere greit?
                            har foressten 30mm2 strømkabler..
                            også kommer det 50 mm2 når den nye forsterkeren også skal taes i bruk..
                            VOLVO- for life
                            Digital Design, Dynabel, /////Alpine

                            Comment


                            • #15
                              Okay....
                              Sikkert flere her som har mere erfaring m å tykk kabel en bør ha,og om det holder m et par kondiser i forhold til batteri bake... Jeg har ikke god greie på det,anna enn at det er bedre m overdim. på kabel enn for tynn kabel. Og det gjeldet for jording også....
                              No Windows-crap,just Mac Power

                              Comment

                              Working...
                              X