Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audun_W
    replied
    Laaang tråd!

Hei!

Først av alt må jeg bare si at det er en utrolig bra tråd du har her! Veldig kule og gjennomførte prosjekter, og utrolig mange bilder, noe som er VELDIG bra!!

Jeg ser at det er endel diskusjoner om hvorvidt man skal dele opp tråden osv.. Som nykommer kan jeg jo komme med min mening.. Hehe..

Jeg syns egentlig det er utrolig kult at du legger opp èn laaaang tråd, for den blir jo liksom litt som en dagbok.. Man følger jo liksom livet ditt fra dag til dag.. Og hvis det er stille på det ene prosjektet, så ser man jo ofte hvorfor.. (Da har du jo plutselig bygd et versting-anlegg i en avisbil..)

MEN: Jeg, for min del, bruker dette forumet som en inspirasjonskilde og henter veldig mange idèer herfra, og da blir det litt verre.. Skulle f.eks. vise dette gale avisbil-prosjektet ditt til en kompis av meg, og det var jo nesten håpløst og finne det igjen..

Mitt tips: Hva med å ha en "hovedtråd" som du bruker til alle prosjektene dine, men istedenfor å legge ut masse bilder/tekst pr. prosjekt, så lag bare en link til en tråd som omhandler hvert enkelt prosjekt?? På den måten kan vi følge med hva du gjør fra dag til dag, og fortsatt ha en grei "index" som vi kan leite oss frem i..?

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    vert ei knall hard helg detta. planen var å vere ferdig med stort sett alt til lørdag /søndag. men den planen gjekk rett i vasken. ( har sikkert brukt 20 timer til sammen å sortere skruer, mutrer, skiver osv osv. ) men gjer alt 100% sånn at alt går mye fortare når eg skal jobbe å sleppe å leite etter ting...

so skulle en som er med å leiger verkstedet vere med å male å ditt å datt men vi måtte gjere alt sjøl dårleg gjort!. = 1mann mindre i arbeid på ei helg på minimum 10t på verksted(etter mi meinig) = 30timer tapt

men men nok om det. vi har no fått gjort litt vi karane som har vert her:
    Plata forran vinduer:
    mala
    lagt opp strøm rundt om alle veier. (på skikkeleg vis selfølgeli)
    luft i "pusseboksen"
    noen verktøytavler.
    flytting av biler å båter ( eine båten må stå der til neste helg, erger meg over det!)
    lagt opp høgtaler ledninger rundt om i bygget.
    sortering av verktøy = er so vilt mye verktøy
    reoler
    til sammen blir det 6 store verktøytavler i "fin hallen + dei i pusseboksen. + verktøyskap.
    (sikkert på tide å selge litt verktøy:P )

det såg ikkje so bra ut med vindu å kun et strøk med maling.

noen ikkje so fult so fine verktøytavler (sikkert 10 år gamle minst) rusta å fæle.

so verktøy tavlene fekk seg ei runde med slipemaskina og litt primer å toppstrøk.

luft å kontakt på plass å skruer sortert! USJ!

laga feste til brannsløkningsapparatet (1stk av 5 vi har, so på den sikre sida :P )

tja. detta var snodig. en cd spiller. (ja eg har selfølgeli løsninga på korleis det ikkje skal bli støv å dritt på den.
    er berre at eg ikkje har fått gjort meg ferdig med å bygge benken endå.

uff mye rot på arbeidbenken, 6*9 på plass.

kabler blir festa. vi har noen meter med kabel strekk til sammen

noe verktøy + tavlene, luft utstyr og mye elektrisk. so trur vi klarer oss

det begynner å ta form i eine delen av hallen. men mye sorterings jobb i verktøy før verktøytavler å nye arbeidsbenker
    kan monterest i andre delen av lokalet.

montering av reoler. løftebukk skal opp i denna delen og.

"rote hjørne!"

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    tanken har slått meg å lage ny prosjekt tråd. detta vil bli gjort,

denna tråden her fortsetter med mazda og integra.

neste tråd er: andre sine biler

siden eg svarte på denna kommentaren her legger eg ut bilder. vart gjort mye extra arbeid i dag som ikkje var planlagt, men søren og vil ha alt på stell, planen var å vere ferdig mala med 2strøk til kl 18.00 i dag, men kun første strøk er gjort på grunn av:

riving av ventilasjonkanalen (denna var brukt til "lakkboksen" deiras før)

gipsplatene var ødlagte her, på grunn av fuktighet. so dei bytta vi ut.

vi mangler plater forran vindua. men detta rommet er utruleg lyst, var ikkje godt å få det med på bilde.

so no etter 12timar vi begynt å bli sultne, heim å ete å oppdatere, vente på at malinga ska få herde i et par timer
    so male ferdig. + gulvet før det er kveld. so pååan igjen i morra tideleg i 6tida (friveke er genialt!)

Leave a comment:

• Hifonic
    replied
    Bare å fortsette i denne tråden
    Blir jo ikke noe mindre å lese om den deles i to, evt nykommere vil gjerne få med seg hele greia uansett regner jeg med

Leave a comment:

• GENEXXA
    replied
    Så vidt jeg har fått med meg, så holder han kun på med et prosjekt om gangen, og gjør seg ferdig med det, før han påtar seg andre prosjekt.

Iallfall lage en v2 tråd f.eks. Det er jo over 800 innlegg her. De fleste nye medlemmer erger seg over og bla igjennom en hel masse, for og se slutt resultatet.
    Jeg kan foreslå en tråd som ikke blir forstyrret. Dvs 1 tråd med duplikat. En til updates fra bassdal, en til kommentarer osv.
    Nytt lokale = blanke ark? :P

Men dette er helt og holdent Stig sin avgjørelse. Jeg syns bare denne tråden er lang nok.

Leave a comment:

• Hebbelille
    replied
    med så mange projekter og så mye som skjer rudt dette så hadde det blir kaos og lage en trå til vert projekt. da ville det blitt som mange andre tråder mangel på oppdatering.

når man jobber 22 timer i døgne lit tid til spising og så såve lit oppdatere alla mulig tåer her og der får å hålde liv i alle trådene så hadde det endt med at det å oppdatere blir som en ekstra belasting og at man da ikke orker/gidder.

Enklere da og sende en pm til en admin og endre navne på tåden til noe mere passende, selv om jeg ikke kan si at akkuratt navne på tråden bryr meg så veldig mye.

stå på Bassdal... jeg kommer og sjekker ut lokale til helgen kansje kom med mere bilder og opdates vi liker det.

Leave a comment:

• GENEXXA
    replied
    Siden du har så mange prosjekter på gang, så syns jeg det er på sin plass og ha egne prosjekttråder til de.
    Blir mer ryddig da. Denne tråden inneholder ikke bare Show MX-3'en :P

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    takk

lokalet blir i høgaste standard etter alle mine år bak skruing å mekking. men abeslutt verdt alle pengane
    9000,- imnd delt på 4 + alle utgifter på matrialer, maling osv vi har lagt ut. er greit å ha alt på stell denna gangen
    ser fram til at det blir MANGE timer i detta lokalet her framover

her er litt bilder siden sist: (vert lange dager, i dag begynte eg i 05.30 tida ferdig ca 21.45 / )

vi tok litt i en anna rekke følge en planlagt men vi ligger godt etter tidskjema :P
    (tidskjema er viktig å ha, jo meir press jo hardere må en jobbe)

En liten pause hører med!

når vi gutta har pause må jo vi se på noe fint!

første strøk

forskjell på "brunt" å kvite plater :P

har vert litt kabelstrekking osv. til å lage til vegg kontakter rundt om

arbeidsbenk so vidt komt på plass mangler avstvning.

greit å ha en plass der vi kan vaske henda å gå på toalettet

pauserommet.

eg får vel slutte oppdatere her til vi er ferdige so eg ikkje fyller tråden med mye rart

Leave a comment:

• vw performance
    replied
    må være kjemekjekt å holde på med bil når en har noe slikt lokale, misuner dokker der kor mange er dere der å ka er månedsprisen på dette ca

Leave a comment:

• Terranoise
    replied
    blir nok sikkert bra dette

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    hebbelille: du får ta turen på lørdag søndag då håper vi på at alt er ferdig jobber natt å dag på jobb å verksted. men ENDELEG. FRIVEKE. = jobbing døgnet rundt på verkstedet måtte heim å hive i meg noe mat.

vw : et forferdeleg rot. men godt båtane er ute no i veka. + masse skraml sei dei vi leiger av oss har.

Plan for veka:
    dag 1= i dag male ferdig til og med "pusseboksen".
    dag 2: få opp reoler verktøytavler arbeidsbenk. i finlokalet.
    dag 3: gipse ferdig pusse boksen på innsida og male første strøk.
    dag 4: male 2strøk inni boksen sortere verktøy
    dag 5: arbeidsbenker. reoler i boksen. verktøytaveler.
    dag 6: Storreingjøring og få på plass løftebukken.?
    dag 7: sveise vogn til mazda`n kanskje.?

detta er et heilt greit tidskjema å forholde seg til = her er MYE jobb. men blir nok meget strøkent etterkvert her

Leave a comment:

• vw performance
    replied
    fy flate for et rot

Leave a comment:

• Hebbelille
    replied
    Dette ser veldig bra ut Stig, Tror jeg må ta turen opp og se når dere har kommet dere i orden der inne.

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    Tusen takk alle har vel en hobby her i livet

Her går det unna på verkstedet. ER MYE ROT her no. 2 biler + volvofeltvogn. 2 båter + en henger,

dæven so mye utstyr vi har. når vi har fått satt opp alt blir det strøkent

her hang det noen "verktøy tavler" han so har hatt verkstedet sjøl har laga alle krokane som var på den tavla før
    FYTTI katta for en jobb han har hatt.. slipt bøgd å sveist kroker å ditt å datt. (gnier?)

fram med rulla!

i full gang med maskering.

Malermesterane koser seg med øl

Detta var det eg anders og jørgen jobba med. først riving av arbeidsbenken osv.

Merkeleg port her og

neste port.

porter i alle ender :P

sånn var det når vi tok kveld, vi begynner vel på igjen i morra tideleg i 08.00tida

plan i morra: gipse ferdig, flytte på litt biler osv . male ferdig store deler av lokalet, få på plass div.
    Last edited by bassdal; 16-10-2010, 22:20.

Leave a comment:

• Spark
    replied
    Villt!!!

Nå har jeg lest gjennom hele tråden, fra A-Å. Helt SINSYKT bygg! Gøy å se at noen ikke eier grenser ^^ men så skal det jo sies at du virkelig har talent. Stå på!

Leave a comment:

Working...
X