Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bassdal
    replied
    vi fekk no gjort litt i går har kun 1 natt igjen å kjøre. so er det jobbing frå dagtid frå kl 0600.- 09.00 ( blir lite timer på meg denna mnd men får gjort mye med bilen ) ;P

det er en grunn til at veggen blir so skrå.

her skal 3 forsterkere bli.

har kobla litt framme og bytta litt små ting og fått på strømpe. merking av kabler

her er bakruta tona 25% meina eg. men har komt fram til at det blir den nestmørkaste sotinga rundt heile bilen. derfor
    er ikkje eg begynt å skru sammen kassa endå. men skal gå unna no i veka har en plan at alt skal vere ferdig til 21juni

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    Jonny du jonny.vi får satse på at det funker.? . må jo spille musikk når vi ska på fylla
    bra koblingskjema alt under kontroll der

har fått gjort litt i dag. sjøl om det ikkje ser sånn ut .
    ferdig batterikasse. ferdig kobla.

laga meg først et par maler før eg vart fornøgd å er høgde forskjell å alt mulig å ta hensyn til når eg begynte på sideplatene. ingen ting er skrudd sammen endå skal tone rutene i morra og begynne å tilpasse frontveggen før eg skrur sammen alt. skal jo sitte godt å plass til øl baksete og

alt henger berre å "dingler" men blir nok bra tilslutt?

Leave a comment:

• Ulvunds bilstereo
    replied
    Ser bra ut dette stig! fikk lurt nedi dynamoen ja ser jeg.... gikk greit å tyde koblingsskjemaet jeg sendte el?

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    vert alt for mye jobbing men fekk en til å kjøre for meg i natt og i morranatt so .. får sove noen timer no å har heile dagen i morra å natta. so då regner eg med eg skal få gjort mye planen min er å bli ferdig med kassa i helga. er ganske omfattande kasse då bilen har alle mulige former.

bygd ny port i dag. håper teorien til jonas? skal virke ? noen som har formeininger om det detta ikkje skal gå?
    dybde på port før 45cm. no 40topp - 55cm nede.

begynt på batterikassa.

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    Forsterkere 3*gz6500
    6*12" gz limted men dei er enda ikkje ferdig produsert. Nuclear 12spl. Blir kanskje brukt vi venter på svar av gz.
    Er dårlege greier å sitte på forum med mobil:-P

Leave a comment:

• rfboy
    replied
    hva slags subbere og forsterkere skal du bruke i hondan nå?

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    Uff er blitt gjort alt for lite på bilen. jobbing om natta å skal prøve å sove litt på dagtid mange runder rundt om å prøve å få ordna diverese ting å tang. bland anna heile anlegget mitt er i tyskland. (ta kontakt vist noen som er villig på hente varer, har ikkje lyst å kjøre dit ned sjøl å hente varer.) uff. ser ikkje fram til 16t arbeidsdag i dag samme i helga blir alt for lite mekking.

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    eg tar ikkje utsende på bilen sjøl no nei eg begynner for fult å jobbe 1juli en som går ut pappa perm å skal jobbe heile tida har eg hørt rykter om. og har vel nok å henge fingrane i kun innvendig i bilen

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    Originally posted by bassdal View Post
    takethetime: er kjedeleg å finne rust når eg trudde bilen var rustfri. (rust å rust. var vel to plater so hadde gått i fra kverandre so hadde det blitt noen få rust flekker so måtte vekk)

rompa å front på bilen er sendt til plastsveising. sparkling å lakk. panser framskjerm skal takest då det hoppa ei russejente på panseret :P og full polering å shining av bilen rett før eg reiser til rudskogen (3 - 6 juli er planen den skal få
    shininga.)
    Okei, skjønner at det er ergelig! Så du gjør ikke aaalt selv altså?

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    takethetime: er kjedeleg å finne rust når eg trudde bilen var rustfri. (rust å rust. var vel to plater so hadde gått i fra kverandre so hadde det blitt noen få rust flekker so måtte vekk)

rompa å front på bilen er sendt til plastsveising. sparkling å lakk. panser framskjerm skal takest då det hoppa ei russejente på panseret :P og full polering å shining av bilen rett før eg reiser til rudskogen (3 - 6 juli er planen den skal få
    shininga.)

no vart det toning av ruter på bilen. (mellomsotinga) side rutene bak skal eg ta sjøl (prøve iallefall.) for bilen er ikkje kjørbar å dei som skal tone dei andre rutene på bilen er ikkje heilt gira på å kjøre 1,5t. for å tone 2 små ruter. :P vil ikkje koste på detta men utsende på bilen teller mye for meg, å pelme på noe heilt svart film på 2 side ruter å ha ingen ting anna blir for dumt.

Hifonic: du har PM
    Last edited by bassdal; 31-05-2010, 17:21.

Leave a comment:

• Hifonic
    replied
    Bare å klaske på litt mattsvart spray på innsida av ruta om du vil få unnagjort fort
    Men når du bygger bassvegg må du bygge kassa litt annerledes enn ellers mtp tuning og størrelse Send gjerne pm om det er noe du lurer på

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    Ser ikke feil ut det der. Digg å få bort sånt dritt (rusten altså). Men hva skjer med rumpa på bilen?

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    tusen takk nok en gang men er kanskje so sta med meg sjøl har eg lovd noen at eg blir ferdig so prøver eg på det. men noe norges råeste bygg/bygger osv det er berre tull.. eg prøver meg kun fram er ikkje so redd for å prøve noe nytt men som eg har sagt før forumet her er det eg har lært mye av.

eg har kanskje av og til noen ville ider`r f.eks å sveise om taket i en bil.. (er å ødleggebilen det) normale folk prøver å ungå sånt. (totalt umuleg å få solgt en bil der alt er modifisert)

har prøvd å gjort noe i dag og.

sveisa noe rust eg fant

først fått på litt vidunderstoff. maling og limfjerner ( var mye kontakt lim på dessa.)

etter en times tid:

montert coilovers bak (har framme) (skal stille den høgre opp. senka den max med en gang:P )

har ikkje so lyst å få sota rutene på bilen men det ser ut so eg må det .(uff endå meir peng ut vinudet )
    måtte prøve med litt vinyl på sideplata å korleis det såg ut . og det såg IKKJE bra ut .

snekra sammen bassporten. uff alt for stor i forhold til liten bil.

so kom john innom verkstedet å vi begynte litt på kassa. vart mye tenking i dag. korleis få plass til å sitte godt en port som er alt for stor:P og 6 * 12" i vegg.

som sagt dårleg med plass. vi skal trossalt sitte godt å det skal se litt fancy ut vi finner nok på noe til slutt
    æsj. går alt for mye tid til tenking å prøving

Leave a comment:

• J.T.
    replied
    Ai ai ai, det hjelper på når du vet at du har vært med å bygget noe som tar 1.premier!

Men hobby? Dette er vel litt mer enn en hobby vel?
    Vet du har lyst til å leve av det, og om hvert oppdrag du tar på deg blir like bra som det du har levert her, så tror jeg ikke det skulle være så store umulighetene for at det skal gå an

Stå på!

Leave a comment:

• bassdal
    replied
    Genexxa: er begynt å dra på åra ja 27.

J.T Tusen takk er ikkje bra å holde på sånn so eg gjer en kan fort gå på smell. har prøvd det et par ganger . men når eg er ferdig med bilen so blir det mye søvn. er sånn eg har gjort det kver gang

blitt en lang dag i dag og men lite mekking

vert av å henta meg 3 mdf plater å 30m med stål. kabler å ditt å datt handle runde må til.
    rydding av verksted å diskutering med ice audio på grunn av transportstreik å korleis vi skulle gjere det med alt utstyret.

fekk et bilde av eiger av saab i dag. det hjalp litt på humøret mitt. 1plass

renska ferdig innvendig og begynt på kabel legging. på grunn av at eg SKAL få plass til endå en dynamo seinare i vinter (shining av motorrommet som står på tur då) so trenger eg 3 * 50mm2. er trossalt 780amp lading .

såg litt mørkare på livet i dag når taket skal modifiserast der og men men eg har ca 3 - 4 veker på meg. kun ei friveke frå jobben

måtte hive opp endå litt meir på veggane i lokalet kabelrullane vart fort tomme

det kommer til å bli bygd vegg. forsterkere i bakruta. satser på fin finnish?
    Last edited by bassdal; 30-05-2010, 02:45.

Leave a comment:

Working...
X