Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt vill og gal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prosjekt vill og gal

    Da får vel jeg lage en prosjekt tråd.
    Ting kommer til å gå sakte siden jeg er treg og har altfor mye jeg driver med. Men skal prøve å oppdatere når noe blir gjort.
    Bilen:

    En Alfa Romeo 156 Selespeed, årgang 2001.

    Det som skal inn er:

    Hovedenhet:
    Pioneer DEH-P700BT (blir nok byttet til Alpine etterhvert, bestilte feil, hvis noen vil bytte så er jeg åpen)

    Høytalere:
    Focal 165 komp sett foran
    Focal 165 coax bak
    Lightning audio storm 12" (mulig noe annet etterhvert, lukter litt på heelos)

    Forsterkere:
    Dynabel BF7501
    Dynabel BF2252 (frontsett)
    Dynabel BF0804 (frontsett bak)

    Batteri:
    Uvisst enda.

    Reiser i dag (fredag 12.des) for å hente dørene mine hos Einar Fleicsher.
    Last edited by Brian; 12-12-2008, 10:55.

  • #2
    Da er dørene i hus. Bilder av dem kan sees på Einar sin prosjekt tråd.

    Comment


    • #3
      dørene ble bra de, har sett de selv
      VW Golf 4
      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
      Simen Sormbråten

      Comment


      • #4
        Da er ting blitt kastet inn i bilen. Ble faktisk overasket over hvor høyt dette spiller. har bare satt inn frontsett og to forsterkere nå. Skal se om jeg får tatt noen bilder i morgen og laste opp.

        Er det noen i nærheten her som har en slik db måler eller en butikk man kan putte litt penger på slik at de måler?

        brian

        Comment


        • #5
          Har fått tatt et bilde. Som dere ser er ting bare kastet inn foreløpig. I brønnen ligger forsterker til sub. Den dere ser foran sub er 4 kanaleren som nå driver frontsettet.

          Comment


          • #6
            Ah, det er farlig å kaste ting inn...

            Og da mener jeg ikke trafikkfaren... Men det er fort gjort at det som skulle være midlertidig blir permanent, om du skjønner.

            Comment


            • #7
              Det finnes ikke noe så permanent, som en midlertidig løsning!
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                hehe, sant nok. Men det er jo lov å prøve på noe midlertidig. Det var jo fest. Og som alle tynsetinger vet så må man ha fæstbil.

                Comment


                • #9
                  Godt å se flere Alfaer her, spesielt med Hertz Tipper 156 er en ganske bra bil å ha bilstereo, eneste er vel dempemattene i dørene, siden det er ganske spikelt der med demping. Høres helt grusomt ut med litt volum på originalelementene, tipper det ikke er noe bedre med Hertz da..
                  Legg heller bildene inn hit, i stedenfor på andre tråder, orker dessuten ikke å søke fram og tilbake etter den tråden bildene ligger på!

                  Videre planer for bilen?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Brian View Post
                    hehe, sant nok. Men det er jo lov å prøve på noe midlertidig. Det var jo fest. Og som alle tynsetinger vet så må man ha fæstbil.
                    Hva er vel en fest uten en festbil m/privat sjåfør??? hehe
                    Øyvind Kalbækken

                    Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                    Comment


                    • #11
                      hehe, kunne ikke vært mer enig øyvind

                      Han5y:
                      Det er ikke mye hertz i denne. Focal, dynabel og lightining audio. Må nok dempe dørene litt ja. Egentlig hele bilen.. Men nå hadde jeg så uflaks/flaks at jeg kjøpte meg en leilighet her om dagen så da må jeg nok dytte litt kroner inn i den.

                      Videre planer er jo å få bagasjerommet penere. Støpe litt. Så skal jeg inn med en forsterker til slik at jeg har en til foran og en bak. For ikke å snakke om batteri! for det trekker bra med strøm ser jeg.

                      brian

                      Comment

                      Working...
                      X