Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tintins rakett: Audi 200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Et godt 4" sett, er vell bedre enn ingenting?
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #17
      Jeg har en måte å få inn Space høytalerene i dørene (se første post) akkurat samme løsning passer til begge biler da de er så og si samme bil, men det innebærer at jeg må kjøre rundt med delskinn-dørtrekk fra en annen bil til jeg klarer å oppdrive skinn i samme farge som dørtrekkene har, så jeg får bygget litt om.
      Ikke kjangs at jeg kapper istykker de originale dørtrekka da de er så og si umulig å skaffe, som med alt annet på disse sjeldne bilene. Alt bør/må være reversibelt.
      Last edited by terion; 10-05-2010, 10:57.
      mvh
      Terje

      Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

      Comment


      • #18
        Greit å kunne demontere alt og sette ting tilbake sånn det opprinnelig var i bilen ja. Tror ikke jeg kan det lenger i min bil.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #19
          Originally posted by PainMaster View Post
          Er Audi 100 og 200 så og si samme å bygge anlegg i ? har sett litt på Audi 100,men er usikker på hvordan disse er å bygge stereo i.

          mvh PainMaster.
          100, 200 og v8 er samme bilen (typ44) med forskjellig fronter, ellers skiller vel v8 seg litt ut med de helrøde baklyktene som er yndet til 100/200 bygg :P

          er det ufo bremser på v8en din? (kalipperen griper inni skiva i stedet for rundt)
          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

          Comment


          • #20
            Vel, det er mye som skiller V8 fra 100/200. V8 (D11) er stort sett bygget på/fra samme platform (typ44 som du nevner) og det er det. Men det gjelder kun frem til facelift i ca 1992? da ble den bygget på nye C4 platformen og fikk betegnelsen 4C internt. Ellers er V8 mye sterkere konstruert.
            Sånn ellers utseendemessig er de relativt like, 200 fikk også helrøde / svarte baklykter. V8 er noe lenger naturligvis og mye sterkere rammevanger og kanaler bl.a.

            Er ufo på V8'n ja (enn så lenge), spesielle bremser det derre, hehe.
            mvh
            Terje

            Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

            Comment


            • #21
              Kompis av meg hadde Audi 100 som første bil, tror den var fra 1991 (?) - syntes den var kul.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #22
                91, da kan det være en C4 også?! Syntes disse gode gamle Audiene er kule jeg. Har også en '73 Audi 80 :-)
                Litt 70/80 -talls Audi entusiast da, hehe.
                mvh
                Terje

                Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                Comment


                • #23
                  ja , det er en snodig konstruksjon i allefall , v8 fronten passer i allefall direkte på 100/200(da med skjermer panser, fanger og frontblekket med lykter). fete biler i allefall, gikk en slik her i området i noen år frem til den ble solgt i fjor/forfjor til fordel for en bmw 850csi
                  Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                  Comment


                  • #24
                    V8'n har fått seg nyoverhalt hattehylle, noen hadde puttet en fæl billig-rollo type bilxtra e.l i den, i samme slengen fant de ut at det var lurt å gå amok med motorsag, franske treskruer og opptenningsved eller noe på den. Resultatet ble at jeg måtte sette sammen to hattehyller fra to biler til en hel. Glemte selvsagt å ta før-bilde, men her er iallefall et underveis.

                    Trukket med stoff jeg var å hentet hos Installbay Tønsberg. Takk Pål! Så montert i bilen...

                    Må føye til: Bilstereobilder/installasjoner kommer litt etterhvert.. Har 3 bilprosjekter på gang, så litt å henge fingra i for å si det slik.

                    Edit: Gamle bildeserveren min tok kvelden, ny er på vei..
                    Last edited by terion; 25-03-2011, 13:04.
                    mvh
                    Terje

                    Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                    Comment


                    • #25
                      Syns resultatet ble veldig bra. Litt lys ifht høyttalergrillene, men det kan tenkes at teppet mørkner litt i sollyset.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #26
                        Det gir inntrykk av å være noe lysere på bildene enn det som er virkeligheten. Det originale trekket som stod der var ennå mer falmet etter 21 år i bilen. Ser ganske ok ut. De lufterillene bakerst mot bakruta og tekstilet har fra sett ovenfra helt samme farge.
                        mvh
                        Terje

                        Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                        Comment


                        • #27
                          Njus.. Beholder 200n, og V8'n har jeg noen hemmelige planer med.. Den blir bane/is -bil, står derfor på bukken i verksted...

                          Appropos, verksted:

                          Ikke så spennende, men 200n fikk felgene til V8'n, slik står den nå.


                          Edit: Bildeserveren tok kvelden, ny er på vei...
                          Last edited by terion; 25-03-2011, 13:04.
                          mvh
                          Terje

                          Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                          Comment


                          • #28
                            Denne burgunder blir vraket om ingen vil ha et karosseri med skakke rammevanger?!

                            Ny 200 blir bygget opp, vetke om jeg skal opprette en ny tråd på den, eller bare fortsette i denne.
                            Sånn står den mer eller mindre idag, og hver time ledig blir brukt på den. Kjøpte den som bare rullende karosseri, dvs til og med ledningsnett var tatt ut, så alt flyttes fra den burgunder-røde til den svarte.
                            Den "nye" har ikke rullet 200k km engang


                            mvh
                            Terje

                            Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                            Comment

                            Working...
                            X